Gå til innhold

Hormoner av fastlege?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle dere flotte personer :)

Jeg tenker å bestille time hos fastlege, og jeg lurer litt på hva som skjekke med dere der. Fikk dere henvisning noe sted eller fikk dere medisiner der for å få hjelp til eggløsning? 
Har vært hos gynekolog som sier at alt ser bra ut bortsett fra at jeg ikke har eggløsning, men det var privat gynekolog og ikke offentlig (hvis det har noe å si)

Kanskje litt langt og klønete skrevet, men jeg er veldig ny på det å be om hjelp fra lege🙈 

God helg 😁

Anonymkode: ab0a2...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir litt mottatt vei av meg da... Jeg gikk først til legen pga sjeldne menstruasjoner og 1 år med prøving. Ble da henvist til gyn som tok blodprøver og ul. Ble tatt på ulike tidspunkt i syklus og fikk så metformin og pergotime 😊 Og videre oppfølging hos gyn 

Anonymkode: 6765c...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen henviste videre til gynekolog ja. Skjønner ikke helt hvorfor du ikke fikk medisiner hos gynekologen du var hos?

Anonymkode: 5b48b...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser ved at gynekologen skal ha sagt at alt ser bra ut bortsett fra at du ikke har eggløsning. Hva betyr det? Mangler du eggreserver? Er det en hormonforstyrrelse som gjør at du ikke får den lh-økningen som gjør at egget løsner? Altså, alt ser jo åpenbart ikke bra ut om man ikke har eggløsning. 

Det er rart av gynekologen å ikke i så fall behandle dette. Du bør få vurdering av en ny gynekolog. Fastlege kan foreskrive hormoner, men hva skal det være godt for om det ikke er en hormonforstyrrelse? Det er også lite trolig at fastlegen har tilstrekkelig kompetanse på området, selv om man jo kan slumpe til og få en med erfaring fra kvinneklinikk e.l. 

Anonymkode: b81a3...ff5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...