Gå til innhold

Daglig inntak av alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke ha i journalen at jeg har er alkohol problem. Det kan jo følge meg resten av livet og ødelegge masse 

Anonymkode: 518bf...3e4

Det stemmer ikke. Men alkoholisme, det er noe som virkelig kan følge deg resten av livet og ødelegge masse hvis du ikke oppsøker hjelp.

Det er ikke farlig å snakke med fastlegen om dette. Fastlegen kommer til å tenke at du er modig og flink som tar tak i problemene dine.

Anonymkode: 8f367...30d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det stemmer ikke. Men alkoholisme, det er noe som virkelig kan følge deg resten av livet og ødelegge masse hvis du ikke oppsøker hjelp.

Det er ikke farlig å snakke med fastlegen om dette. Fastlegen kommer til å tenke at du er modig og flink som tar tak i problemene dine.

Anonymkode: 8f367...30d

Neivel? Hvordan vet du det?

Anonymkode: 518bf...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Sliter med samme som deg! Jeg går i AA! Det er ingen som finner ut - bortsett fra de som går i AA da. Men de sier ingenting :) 

Anonymkode: a9975...a9f

Er det en gruppe? 

Anonymkode: 518bf...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er alkoholiker, så kan du fort bli hvis du fortsetter. Bare tenk hvordan det startet. Kanskje du tok ett par cider, så måtte du ha 3,og nå sier du 4-5. Dette kan fort bli til flere enheter om en stund, og da blir det verre og verre å slutte. Du er avhengig av det alkoholen gir deg, og avhengighet er forferdelig noen ganger. Prøv evt å kutte ned på enhetene, helt til du kan gå dager uten å drikke noe. 

Se om det finnes AA møter nær deg, eller snakk med legen. Du finner nok mye info på google! 

Prøv også evt å finn andre gleder. Hobby, venner, osv. Lag planer for deg selv som du kan glede deg til. 

Lykke til, og ta vare på deg selv❤️

Anonymkode: ea4b5...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er trolling. Se på de korte svarene hi skriver. Latterlig uvitende de svar. Rapporter folkens !!!

Anonymkode: d5191...f0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Neivel? Hvordan vet du det?

Anonymkode: 518bf...3e4

Hvordan kan jeg bevise at noe ikke skal skje? Det er helt fysisk umulig å gjøre, det tror jeg du og vet.

Skal du gamble med å bli alkoholiker fordi du er redd for at det kan resultere i eller annen ukjent form for ulempe en gang i fremtiden? Det er katastrofetanker, det du har. Det er ikke reelt. Alkoholisme er en kjent og stor ulempe, det er du nesten garantert om du fortsetter. Skjønner at det er skummelt å be om hjelp, men alternativet er mye verre.

Anonymkode: 8f367...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du ikke er alkoholiker, så kan du fort bli hvis du fortsetter. Bare tenk hvordan det startet. Kanskje du tok ett par cider, så måtte du ha 3,og nå sier du 4-5. Dette kan fort bli til flere enheter om en stund, og da blir det verre og verre å slutte. Du er avhengig av det alkoholen gir deg, og avhengighet er forferdelig noen ganger. Prøv evt å kutte ned på enhetene, helt til du kan gå dager uten å drikke noe. 

Se om det finnes AA møter nær deg, eller snakk med legen. Du finner nok mye info på google! 

Prøv også evt å finn andre gleder. Hobby, venner, osv. Lag planer for deg selv som du kan glede deg til. 

Lykke til, og ta vare på deg selv❤️

Anonymkode: ea4b5...fa9

Prøvde og Google men fant ingenting om det. Jeg skal ha en hvit dag i dag og kjenner ikke til abstinenser slik en alkoholiker ville gjort. Det som er dumt med det er at jeg ikke blir like kreativ sol med alkohol, det er derfor jeg har drukket litt. Fungerer mye bedre etter litt inntak. 

Anonymkode: 518bf...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde forresten du allerede hadde snakket med fastlegen om dette. Det skrev du i alle fall i det forrige tråden din.

Anonymkode: 8f367...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er trolling. Se på de korte svarene hi skriver. Latterlig uvitende de svar. Rapporter folkens !!!

Anonymkode: d5191...f0d

Er ikke troll. Jeg lover.😵💫

Anonymkode: 518bf...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolling. Bare tull og vas fra hi. Ingen er så dumme som hi later til å være.

Anonymkode: d5191...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det en gruppe? 

Anonymkode: 518bf...3e4

Ja. Du kan dra på åpent møte og bare lytte. Hvis det er lukket møte må du ringe først/evt sende mail. Du trenger ikke si noe, men bare lytt til det de andre sier. 

Søk opp AA og byen/stedet der du bor så får du nok opp noe nærme deg. 

Anonymkode: a9975...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trolling. Bare tull og vas fra hi. Ingen er så dumme som hi later til å være.

Anonymkode: d5191...f0d

Nå mobber du. Jeg er så dum som du sier jeg er… 

Anonymkode: 518bf...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er trolling. Se på de korte svarene hi skriver. Latterlig uvitende de svar. Rapporter folkens !!!

Anonymkode: d5191...f0d

Skal jeg utdype en novelle mener du under hver svar? Alt er ikke troll fordi du ikke er fornøyd med lengden på svaret!!  

Anonymkode: 518bf...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veier like mye og drakk like mye, tok bare noen år før jeg fikk høye leververdier. Men altså om dette ikke er troll er det åpenbart at ts ikke kommer til å slutte, så ingen vits i å prøve å hjelpe.

Anonymkode: d3bb0...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg veier like mye og drakk like mye, tok bare noen år før jeg fikk høye leververdier. Men altså om dette ikke er troll er det åpenbart at ts ikke kommer til å slutte, så ingen vits i å prøve å hjelpe.

Anonymkode: d3bb0...5ce

Jøss skal si du vet alt 

Anonymkode: 518bf...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jøss skal si du vet alt 

Anonymkode: 518bf...3e4

Se på hva du selv skriver da 

Anonymkode: d3bb0...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Se på hva du selv skriver da 

Anonymkode: d3bb0...5ce

Det går an og være litt hyggelig 

Anonymkode: 518bf...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du opp alkohol problemet ditt her?  Hva mener du helt ukjente skal kunne hjelpe deg med? Er det egentlig hjelp du spør etter?  Eller er det bare for tidsfordriv du stilte det spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tar du opp alkohol problemet ditt her?  Hva mener du helt ukjente skal kunne hjelpe deg med? Er det egentlig hjelp du spør etter?  Eller er det bare for tidsfordriv du stilte det spørsmålet?

Fordi jeg ønsket svar slik alle andre gjør. Er det så uvanlig på et forum? 

Anonymkode: 518bf...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...