Gå til innhold

Studenter, hadde dere tatt denne dealen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine foreldre er rimelig kontrollerende typer. Jeg er enebarn og alle deres ambisjoner skal leves ut igjennom meg. Greit nok, jeg er en ambisiøs type og er interessert i det jeg studerer. 
 

Nå er jeg snart ferdig med første året på studier og jeg tenker å flytte ut hjemmefra. De foreslår at de kjøper en leilighet som overføres til meg ved endt studietid. Jeg skal få bo gratis, men det kommer visse forbehold med dem. De krever innsyn i mine karakterer og forventer at jeg skal holde meg på Aer, jeg får ikke ha en deltidsjobb og får ikke bo med noen. 
 

Jeg har jo lyst til å være voksen og selvstendig, men dette er jo en veldig økonomisk lur deal? 
 

hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: df8bb...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lol nei. Foreldrene mine har ikke styringsrett på mitt liv eller bolig. Da skulle de fått hatt den leiligheten for seg selv, evt brukt penger på noe annet. 

Anonymkode: 40277...b7c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storebror
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg får ikke ha en deltidsjobb 

Anonymkode: df8bb...7a7

Om du har "ambisjoner" er det svært dumt å ikke ta deltidsjobb. Det er ikke kun karakterene som teller når man søker jobb, referanser er også relevant. 

Mange ansettelser skjer også ved at man først har sommerjobb eller deltidsjobb hos arbeidsgiveren.

Foreldrene dine gjør deg en bjørnetjeneste om de nekter deg deltidsjobb.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Jeg hadde takket ja og gjort så godt jeg kunne på skolen. 

Men hadde gjort det jeg ønsket på fritiden. Å bo sammen med noen er jo greit om du ikke allerede har en kjæreste/partner du har lyst til å bo sammen med,

Eller så hadde jeg leid ut et rom og brukt de pengene til å feste for 🤣 Sånn i all hemmelighet.