AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Del Skrevet 13. januar 2022 Jeg ønsker å ha oppkjøring snart, men det er så sinnsykt lang ventetid der jeg bor. Vurderer å ta oppkjøring i en annen by. Men hvordan gjør man det? Man må jo låne en bil fra en kjøreskole. Kontakter jeg bare en kjøreskole og spør? Eller må jeg ta kjøretimer der først? Noen som vet hvordan det er med korona nå? Hørt at du ikke får lov til å ta oppkjøring i en annen kommune pga smittefare. Anonymkode: b3870...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Del Skrevet 13. januar 2022 Og går det an å ta oppkjøring i fellesferien? Har de åpent da? Ts Anonymkode: b3870...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og går det an å ta oppkjøring i fellesferien? Har de åpent da? Ts Anonymkode: b3870...d4a Ja. Anonymkode: 99eff...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Del Skrevet 13. januar 2022 Du kan fint kjøre opp ved en annen trafikkstasjon enn din nærmeste. Jeg gjorde det og det var ikke noe et problem. Men du må kontakte kjøreskole der og bruke deres bil til oppkjøring. Du kan vel strengt tatt bruke kjøreskoler andre steder også, men da må du betale for at de skal frakte bilen til trafikkstasjonen. Det er helt unødvendig. Ventelistene er nok like lange overalt da det er vegvesenet som er problemet. Anonymkode: 11b7e...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Del Skrevet 15. januar 2022 On 1/13/2022 at 4:21 PM, AnonymBruker said: Du kan fint kjøre opp ved en annen trafikkstasjon enn din nærmeste. Jeg gjorde det og det var ikke noe et problem. Men du må kontakte kjøreskole der og bruke deres bil til oppkjøring. Du kan vel strengt tatt bruke kjøreskoler andre steder også, men da må du betale for at de skal frakte bilen til trafikkstasjonen. Det er helt unødvendig. Ventelistene er nok like lange overalt da det er vegvesenet som er problemet. Anonymkode: 11b7e...e00 Takk for svar. Har vært inne på vegvesenets nettsider, og der kan jeg se når og hvor det er ledig oppkjøring for tiden. Ingenting ledig rundt der jeg bor 😅. Men flere ledige i byer lenger bort. Får kontakte en kjøreskole i en av de byene og høre. Ts Anonymkode: b3870...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #6 Del Skrevet 23. januar 2022 Lurer på det samme. Har fått time til oppkjøring laaaangt fram i tid i egen by, men ser det er ledig mye i min tidligere hjemby og vurderer å bestille time selv, men da må jeg jo skaffe bil. Anonymkode: 69612...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Del Skrevet 23. januar 2022 Får man bestille time selv da? Kjørte opp på CE i høst og da satt kjørelærerne og hamret refresh på tabletene sine hver tirsdag kl 1230, for det var den dagen de la ut oppkjøringer hos Vegvesenet. Jeg måtte gi kjøreskolen fullmakt for å få time til oppkjøring. Anonymkode: db8c8...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #8 Del Skrevet 23. januar 2022 Du kan bruker din egen kjøreskole likevel. Jeg hadde tenkt til å gjøre det en gang, men så ble det ikke noe av, men er glad for det fordi jeg er mest kjent med å kjøre i egen by! Anonymkode: 2b198...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Lurer på det samme. Har fått time til oppkjøring laaaangt fram i tid i egen by, men ser det er ledig mye i min tidligere hjemby og vurderer å bestille time selv, men da må jeg jo skaffe bil. Anonymkode: 69612...df8 Dersom det er en trafikkstasjon er så finnes det helt sikkert en trafikkskole der også. Jeg hadde tatt en telefon og bestilt kjøretime. Sensor vil sikkert at dere skal kjøre noen timer før h*n er komfortabel med å sende deg på en førerprøve. Du trenger ikke avklare med din opprinnelige kjøreskole. Anonymkode: 11b7e...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Del Skrevet 4. februar 2022 On 1/13/2022 at 4:21 PM, AnonymBruker said: Ventelistene er nok like lange overalt da det er vegvesenet som er problemet. Anonymkode: 11b7e...e00 Nei, kan være forskjellig. Det var 4+ mnd ventetid på plassen der jeg bor, og jeg valgte å ta oppkjøring en annen plass, der var det to måneders ventetid. 5 timer kjøring imellom plassene (tok i hjemmeby). Tok kontakt med kjøreskole i den byen, kjørte et par timer til jeg fikk lov å kjøre opp med de, så ble oppkjøringstimen bestilt. Hendigvis, besto jeg, for ellers måtte jeg vente nye fire måneder, eller begynne ny styr med kjøring til og fra denne byen. Anonymkode: 75575...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå