Alice123 Skrevet 13. januar 2022 #41 Del Skrevet 13. januar 2022 Henry er vel alkoholiker? Det var jo et poeng i serien at han gjemte alkohol (spritflasker?) i blomsterpotter og rundt om i huset som de andre (Nils, Karl og Målfrid) måtte finne og kaste. Alderen til Nils har alltid vært et mysterium for meg, men skuespilleren Sven Nordin var 36 år da serien begynte (han født i 57 MIB startet i 93) og Karl omtaler han stadig som "over middagshøyden", "voksen mann" aldersmessig så han er vel ikke 20 år heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #42 Del Skrevet 13. januar 2022 Alice123 skrev (1 minutt siden): Henry er vel alkoholiker? Det var jo et poeng i serien at han gjemte alkohol (spritflasker?) i blomsterpotter og rundt om i huset som de andre (Nils, Karl og Målfrid) måtte finne og kaste. Alderen til Nils har alltid vært et mysterium for meg, men skuespilleren Sven Nordin var 36 år da serien begynte (han født i 57 MIB startet i 93) og Karl omtaler han stadig som "over middagshøyden", "voksen mann" aldersmessig så han er vel ikke 20 år heller. Han oppfører seg som 20 år Anonymkode: a4bd6...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 13. januar 2022 #43 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han oppfører seg som 20 år Anonymkode: a4bd6...633 Joda, men det blir påpekt til stadighet av samtlige karakterer at han oppfører seg umodent, så hvor gammel er Nils egentlig ment å være? Kjæresten hans Trine bor hjemme hos foreldrene sine (skuespilleren som spilte Trine, Hilde Lyrån, var 30 år da serien startet (Lyrån er født i 63)). Men hun kom fra en dypt religiøs familie som kan forklare hvorfor hun bodde hjemme så lenge. Det blir stadig påpekt at både Trine og Nils er umodne (Nils mer enn Trine), men en eventuell alderforskjell mellom dem blir aldri nevnt. Nils selv har fram til ganske nylig i E01S01 bodd hos moren sin (Elna), men om Nils er i 30-årene kan det forklares med at Elna gjennom hele serien er en veldig overbærende mor. Så er både Nils og Trine i 20-årene, mens skuespillerne som spiller dem i 30-årene? Eller er Nils og Trine i 30-årene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 18. januar 2022 #44 Del Skrevet 18. januar 2022 Alice123 skrev (På 14.1.2022 den 0.27): Joda, men det blir påpekt til stadighet av samtlige karakterer at han oppfører seg umodent, så hvor gammel er Nils egentlig ment å være? Kjæresten hans Trine bor hjemme hos foreldrene sine (skuespilleren som spilte Trine, Hilde Lyrån, var 30 år da serien startet (Lyrån er født i 63)). Men hun kom fra en dypt religiøs familie som kan forklare hvorfor hun bodde hjemme så lenge. Det blir stadig påpekt at både Trine og Nils er umodne (Nils mer enn Trine), men en eventuell alderforskjell mellom dem blir aldri nevnt. Nils selv har fram til ganske nylig i E01S01 bodd hos moren sin (Elna), men om Nils er i 30-årene kan det forklares med at Elna gjennom hele serien er en veldig overbærende mor. Så er både Nils og Trine i 20-årene, mens skuespillerne som spiller dem i 30-årene? Eller er Nils og Trine i 30-årene? Vil legge til at Liv Thorsen som spiller karakteren Elna er født i 1935 og var da 58 da serien begynte. Aldermessig passer det med at hun er 36-årige Nils' mor (hun ville da fått Nils som 22 åring, Elna var også dypt religiøs om det har noen betyding). Samtidig kunne hun jo teoretisk sett fått Nils i mange år etter hun var 22 ettersom kvinner flest er fruktbare til de er 40+ (please ikke krangle med meg om nøyaktig hvor langt inn i 40årene kvinner er fruktbare dette et en mot i brøste-tråd). (Liv Thoresen døde 21.12.21) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #45 Del Skrevet 18. januar 2022 Alice123 skrev (1 minutt siden): Vil legge til at Liv Thorsen som spiller karakteren Elna er født i 1935 og var da 58 da serien begynte. Aldermessig passer det med at hun er 36-årige Nils' mor (hun ville da fått Nils som 22 åring, Elna var også dypt religiøs om det har noen betyding). Samtidig kunne hun jo teoretisk sett fått Nils i mange år etter hun var 22 ettersom kvinner flest er fruktbare til de er 40+ (please ikke krangle med meg om nøyaktig hvor langt inn i 40årene kvinner er fruktbare dette et en mot i brøste-tråd). (Liv Thoresen døde 21.12.21) Hvem prater du til? Anonymkode: a4bd6...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #46 Del Skrevet 18. januar 2022 Henry - lystløgner og alkoholiker. Litt usikker på om lystløgner er en diagnose. Karl - stormannsgal. Ikke skadelig, for andre enn seg selv. Nils - sen pubertet. Det ble vel påpekt av Karl at puberteten til Nils oppsto rundt 30-års alderen. Trolig veldig overbeskyttet. Er det noen som tror Trine var hans første? Anonymkode: 6a601...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 19. januar 2022 #47 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvem prater du til? Anonymkode: a4bd6...633 Alle som leser denne tråden, på samme måte som alle som skriver på et forum gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #48 Del Skrevet 19. januar 2022 Alice123 skrev (1 minutt siden): Alle som leser denne tråden, på samme måte som alle som skriver på et forum gjør Jo men du kommenterte ditt eget innlegg som om du kommenterte en annens så så litt forvirrende ut:p Anonymkode: a4bd6...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 19. januar 2022 #49 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo men du kommenterte ditt eget innlegg som om du kommenterte en annens så så litt forvirrende ut:p Anonymkode: a4bd6...633 Sånn ja! Jeg ville legge til tilleggsinformasjon og glemte at jeg bare kunne redigere innlegget mitt, så jeg siterte meg selv. Bekager om det ble forvirrende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 25. januar 2022 #50 Del Skrevet 25. januar 2022 Har aldri analysert Mot I Brøstet så voldsomt😆Men morsomt er det den dag i dag! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #51 Del Skrevet 25. januar 2022 Nordmenn virker til å være helt ødelagte i dag, altfor mye tid til å ‘plukke’ på andre. Så flaut. 🙈 Anonymkode: 4a9bd...e26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #52 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg sitter å ser på mot i brøstet på tv2 play om kveldene nå. Herlig pute-tv 🙂 Det er så fint med en gammel enkel serie man både kan le litt av,mimre og slappe av til. Anonymkode: 71942...b57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 4. januar 2023 #53 Del Skrevet 4. januar 2023 Ja, jeg vet at det var en komiserie. Men likevel så utrolig urealistisk at Karl leide ut deler av huset til to andre menn. Han hadde jo en grei jobb, og burde klare å sitte med huset alene. 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 4. januar 2023 #54 Del Skrevet 4. januar 2023 Jeg har tolket figuren Nils til å være knapt 20 dette pga. oppførsel og klesstil. Trine har jeg tolket til samme alder. Jeg var i siste halvpart av 20 årene da serien kom og disse karakterene fremstod klart yngre enn meg. Dette var en morsom serie med gode skuespillere slik jeg husker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 4. januar 2023 #55 Del Skrevet 4. januar 2023 Hannah80 skrev (44 minutter siden): Ja, jeg vet at det var en komiserie. Men likevel så utrolig urealistisk at Karl leide ut deler av huset til to andre menn. Han hadde jo en grei jobb, og burde klare å sitte med huset alene. 🙈 Det var litt opp og ned i den jobben, tror han delvis drev for seg selv også. Så var det etterdønninger etter bankkrisen tror jeg det het, lave huspriser og høye renter. Så vil jo huset tjene litt penger også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 10. januar 2023 #56 Del Skrevet 10. januar 2023 Hannah80 skrev (På 4.1.2023 den 2.33): Ja, jeg vet at det var en komiserie. Men likevel så utrolig urealistisk at Karl leide ut deler av huset til to andre menn. Han hadde jo en grei jobb, og burde klare å sitte med huset alene. 🙈 De bor der gratis, fordi de hjalp Karl med å beholde huset da han skilte seg fra (eks)kona. Det blir på en måte forklart i episode E01S01. (Jeg skriver "på en måte" for det hele er veldig urealistisk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå