AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Del Skrevet 12. januar 2022 Hvilken type ull er Ulvanggenserene strikket med? Hvilket garnmerke og type garn ville du ha strikket med for å få samme kvalitet? (Jeg tenker ikke på garnets tykkelse, men hvilken type og merke garn, da genseren godt kan være tykkere men jeg ønsker et kvalitetsgarn og jeg yne at Ulvanggenserene holder seg pene lenge uten å nuppe så mye). Jeg tenker på de tykke/halvtykke med glidelås i halsen. Som denne feks Anonymkode: 54518...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #2 Del Skrevet 12. januar 2022 jeg synes at Ulvanggenserene holder seg pene lenge uten å nuppe så mye skulle det stå Anonymkode: 54518...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Del Skrevet 12. januar 2022 Sandnes Peer gynt, eller Rauma 3-tråds Garn kofter tradisjonelt ble strikket i, nettopp fordi det gir gode, holdbare,plagg som varmer, men krever lite vedlikehold. Nupper lite. Holder fasongen, pga god spenst i garnet. Anonymkode: 8b385...469 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sandnes Peer gynt, eller Rauma 3-tråds Garn kofter tradisjonelt ble strikket i, nettopp fordi det gir gode, holdbare,plagg som varmer, men krever lite vedlikehold. Nupper lite. Holder fasongen, pga god spenst i garnet. Anonymkode: 8b385...469 Jeg er helt enig i dette. Dette er garn som gir veldig gode og holdbare plagg. Hvis det er mer følelsen fra disse genserne som er nevnt som ønskes, så tror jeg de er strikket i en type merinoull. Anonymkode: e18f7...b6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. januar 2022 #5 Del Skrevet 12. januar 2022 Merinoull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Del Skrevet 12. januar 2022 Takk for gode råd og informasjon Anonymkode: 54518...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #7 Del Skrevet 12. januar 2022 Hillesvåg ullvarefabrikk skrev: Ønsker du deg en helt spesiell genser? Vi samarbeider med Ulvang og har laget garn av norsk villsau lamull til Ulvang`s mest unike genser. FERAL sweater. Ulvang Feral sweater.Hold deg varm i ull fra norsk Villsau. https://ull.no/produkt/ulvang-feral-sweater/ Kanskje det er en god ide å kjøpe villsaugarn fra Hillesvåg (Ull.no)? Ts. Anonymkode: 54518...0bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #8 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sandnes Peer gynt, eller Rauma 3-tråds Garn kofter tradisjonelt ble strikket i, nettopp fordi det gir gode, holdbare,plagg som varmer, men krever lite vedlikehold. Nupper lite. Holder fasongen, pga god spenst i garnet. Anonymkode: 8b385...469 Her er det villsaugarnet som Hillesvåg har. https://ull.no/produktkategori/garn/norsk-villsaugarn/ Vil det garnet gi like godt resultat som Peer gynt eller rauma 3.tråds? Anonymkode: 54518...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #9 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er helt enig i dette. Dette er garn som gir veldig gode og holdbare plagg. Hvis det er mer følelsen fra disse genserne som er nevnt som ønskes, så tror jeg de er strikket i en type merinoull. Anonymkode: e18f7...b6f Ja det var dette med holdbarhet jeg tenkte på og ikke selve følelsen Anonymkode: 54518...0bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Del Skrevet 16. januar 2022 Nytt for meg, og jeg skal heretter ikke kjøpe Ulvangs superwash-plagg. Fra en annen tråd: en Ulvang Rav-genser, som det kommer frem av denne tråden at er superwashbehandlet, https://www.fjellforum.no/topic/47467-norsk-ull-splittet-fra-hva-har-du-kjøpt-nå/?page=7 Hva?! Det sto det ikke noe informasjon om på den nettsiden jeg kjøpte Ulvang rav-genser fra... Så, hvorfor krymper og toves disse ulvanggenserene hvis man vasker de på feil program da? Devold Originals er, så vidt jeg vet, ikke superwash-behandlet. I følge Devold har de fått følgende behandling: "For å gi genserne mykhet og fasong er de forvasket." Ulvang Rav er plastbelagt, ja. Som du selv har oppdaget kjenner du at den ikke føles som ekte, ubehandlet ull. For å gi Ulvang litt ros nevner jeg igjen at de lager Feral, av norskspunnet villsau-ull. Ubehandlet, ikke engang farget! På min subjektive rangering er det verdens beste ullgenser Anonymkode: 54518...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Del Skrevet 16. januar 2022 Ønsker bare å presisere at jeg ikke ønsker garnforslag på garn som er superwashbehandlet. Jeg visse ikke tidligere dette som jeg nylig leste om ulvanggenserene. ts Anonymkode: 54518...0bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #12 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 20.00): Hillesvåg ullvarefabrikk skrev: Ønsker du deg en helt spesiell genser? Vi samarbeider med Ulvang og har laget garn av norsk villsau lamull til Ulvang`s mest unike genser. FERAL sweater. Ulvang Feral sweater.Hold deg varm i ull fra norsk Villsau. https://ull.no/produkt/ulvang-feral-sweater/ Kanskje det er en god ide å kjøpe villsaugarn fra Hillesvåg (Ull.no)? Ts. Anonymkode: 54518...0bb Obs! I følge en bruker på et annet forum, så stikker det villsaugarnet. Anonymkode: 54518...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg kjøpte en Ullvang Rav og den lukter sau når den er våt. Ville ikke et plastbelegg stengt inne lukten? Anonymkode: bf959...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #14 Del Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjøpte en Ullvang Rav og den lukter sau når den er våt. Ville ikke et plastbelegg stengt inne lukten? Anonymkode: bf959...ac8 Nei det tror jeg ikke. Hvis plastbelegget skulle ha stengt lukten inne, da måtte jo plastbelegget ha vært helt vanntett og ullen i genseren hadde ikke blitt våt i det hele tatt. Anonymkode: 54518...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå