Gå til innhold

Paradisehotell-vinner, Markus Grønberg, dømt for voldtekt!

Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

ludden skrev (1 minutt siden):

De kan ha det,men de har ingen lovgivning slik som de som jobber innen politi og helsevesen. Det går på straffeansvar ved brudd på taushetsplikten. Det er en av grunnene til at personlig historikk i forhold til rettsvesen og helse er veldig strenge. Som jeg har sagt før, de som oppsøker realitukonsepter gjør det av egen fri vilje og risiko, det gjør ikke de som havner i politi og helsemyndighetene. Der har du en vesentlig forskjell. Ikke begynn med at de som melder seg på den søpla skal ha samme rettigheter som en som havner på sykehus eller lignende.

Tenker at det du sier her er nettopp hele poenget; akkurat nå har de som melder seg på et slikt program et personvern som gjør at de kan unngå de ulovligheter de har gjort. Er det rettferdig? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Keikolina skrev (Akkurat nå):

Ja, skjønner meg ikke på de som sitter å ser på dette. 

Det er som oftest ungdom og unge voksne, og for de unge er det potensielt skadelig å ha en voldtektsmann som forbilde.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludden skrev (1 minutt siden):

Her skjønner jeg at det er litt tungt........de som produserer paradise hotel må aldri få samme innsyn som helseforetak og politi,av hensyn til de som deltar. De som deltar melder seg på helt frivillig,de er inneforstått med sjansen,det har ikke folk som havner på f.eks sykehuset, håper du evner å forstå forskjellen:-)

De som melder seg på bør ha rett på trygghet. Vil de ikke utlevere politiattest så trenger de heller ikke å melde seg på. Det er frivillig å melde seg på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (1 minutt siden):

Tenker at det du sier her er nettopp hele poenget; akkurat nå har de som melder seg på et slikt program et personvern som gjør at de kan unngå de ulovligheter de har gjort. Er det rettferdig? 

Nei.....men vi kan ikke oppheve personvernet i norge pga noen få idioter som vil på tv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludden skrev (Akkurat nå):

Nei.....men vi kan ikke oppheve personvernet i norge pga noen få idioter som vil på tv!!

Personvern er viktigere enn retten til å være trygg og ikke oppleve vold eller overgrep?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig, for det at produksjonsselskaper får innsyn i f.eks. politiattester for å sørge for sikkerheten til deltakerne, er det samme som at personvernet i hele Norge blir opphevet. Foreslår at du går og lager en god kopp te eller noe for å roe nervene dine. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

De som melder seg på bør ha rett på trygghet. Vil de ikke utlevere politiattest så trenger de heller ikke å melde seg på. Det er frivillig å melde seg på.

en politiattest er jo ingen garanti, det var en som var med i siste runde paradise som var under etterforkning for voldtekt,det vil aldri komme frem i en journal,der er kun domfellelser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (Akkurat nå):

Ja, selvfølgelig, for det at produksjonsselskaper får innsyn i f.eks. politiattester for å sørge for sikkerheten til deltakerne, er det samme som at personvernet i hele Norge blir opphevet. Foreslår at du går og lager en god kopp te eller noe for å roe nervene dine. 

Personvernet er nedfelt i lov, en lov kan ikke omgåes pga. et tv program....tror du slike ting kan fikses bare ved å ta en tlf?? Personvernet står meget sterkt i norge,og blir aldri omgjort pga de idiotprogrammene der.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludden skrev (2 minutter siden):

en politiattest er jo ingen garanti, det var en som var med i siste runde paradise som var under etterforkning for voldtekt,det vil aldri komme frem i en journal,der er kun domfellelser.

Det er en annen sak. Det burde vært slik at anmeldelser også kom på politiattest, uavhengig av siktelse eller domfellelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Personvern er viktigere enn retten til å være trygg og ikke oppleve vold eller overgrep?

Hvis du skal på hyttetur, krever du politiattest av alle som skal være med??? Skal love deg en ting,at det er folk i din omgangskrets som også har noe på rullebladet som ikke du vet.....så du bør få det fra alle du omgåes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personvernet er nedfelt i lov, en lov kan ikke omgåes pga. et tv program....tror du slike ting kan fikses bare ved å ta en tlf??

Først og fremst, du bør slutte å tillegge folk meninger de ikke har. 

Og nei, jeg tror ikke at dette kan fikses ved å ta en telefon. Hvor du har fått det fra, aner jeg ikke. Det som derimot er ganske tydelig i denne saken her - og flere andre - er at rutinene er for dårlige slik de er nå. Det kan slik jeg ser det, løses best ved dialog. At ulike løsninger blir tatt opp til debatt (for ordens skyld, jeg henviser ikke til tråder som denne) og at de som jobber med dette - være seg produksjonsselskaper eller de som jobber med det juridiske - finner fram til en best mulig løsning. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Det er en annen sak. Det burde vært slik at anmeldelser også kom på politiattest, uavhengig av siktelse eller domfellelse. 

Tror nok du og noen flere her bør sette sere inn i hva slags rettsvesen vi har. Ingen kan bli dømt av andre enn en domstol,skulle mistanke om noe komme på rullebladet så er vi på ville veier. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludden skrev (3 minutter siden):

Tror nok du og noen flere her bør sette sere inn i hva slags rettsvesen vi har. Ingen kan bli dømt av andre enn en domstol,skulle mistanke om noe komme på rullebladet så er vi på ville veier. 

Ja, vi har et rettsvesen som sympatiserer med overgripere. Et rettsvesen som mangler ressurser, henlegger saker over lav sko, og gir latterlige dommer til den 1 % som blir dømt.

Hurra

:ironi:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Torstein
On 1/12/2022 at 12:39 AM, Gjenferdet said:

Det har vært flere tråder om denne saken, men alle har blitt slettet fordi de har havnet i feil underforum.

PH-vinner fra 2021 er nå dømt for voldtekt av 14 år gammel jente, med bruk av vold og truende atferd.  Tragisk sak!

Jeg synes denne saken er så trist på så mange måter. Både hvor mye empati fyren må mangle, som melder seg på reality og lyver til produksjonen om at han var under etterforskning - for å så lyve og omskrive forklaringer i etterkant.

For å ikke snakke om hvor opptatt han var av å skaffe seg samtykke da han hadde sex med en av jentene. Jeg falt for spillet hans, tenkte han var en bra fyr som var opptatt av samtykke, og så viser det seg at det antagelig bare var spill for galleri. Han brydde seg kun om samtykke på TV. Det er ikke en fyr med empati og omsorg for andre. Det er en fyr som bare vil redde sin egen ræv for å fremstå snill og ikke bli tatt.

Og tankene mine går til jenta. Jenta som ble slått og misbrukt, og har måttet gå i traumebehandling så ung. Saken har dratt ut i tid, og nesten hele ungdomsskolen må ha gått tapt til denne saken. Stakkars jente.

De er så sårbare i den alderen. Jeg har en søster på 14 år, og jeg hadde drept personen (ikke bokstavelig) om noen hadde rørt henne.

Så uskyldig, så sårbar, så ny i livet. Det er bare ikke rettferdig.

Bra han fikk sin dom. 
Håper ikke han får medhold i anken.

Og så håper jeg at det blir innført vandelsattest for å delta i slike programmer, ettersom det tydeligvis er et gjentakende problem at deltakere er kriminelle, overgripere og voldsdømte.

https://www.vg.no/rampelys/i/dnpKXO/paradise-hotel-vinner-doemt-til-fire-aar-og-fem-maaneder-fengsel

Hvis folk slutter å se på det møkkaprogrammet er mye løst for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (22 minutter siden):

Helt enig i at de fjernet denne sesongen som Markus var med i, men hvorfor fjerner de ikke den sesongen som denne reality-deltageren var med i som du hinter til over her? Mange vet hvem han er og han har ikke akkurat rent rulleblad han heller..

Sikkert fordi han ikke vant.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 time siden):

Skal ikke deltakerne være trygge på hvem de omgås og deler seng med? Tenk på hans nærmeste partner, som delte seng med han og hadde sex med han? Det kan utløse traumereaksjoner hos henne også, selv om han ikke voldtok henne. 

I mitt hode er det nærmest en direkte motsetning mellom å omgås å dele seng med en fullstendig fremmed og det å være trygg på vedkommende. Det ligger vel i slike relasjoners natur at en overhodet ikke kan være trygg på en person en ikke kjenner. 

Om noe bør kanskje saker som dette tjene som eksempel på at å dele seng og ha sex med fremmede medfører en risiko for å ha nettopp dette med helt forferdelige mennesker som har gjort helt forferdelige ting, og at å gi noen "kjendis"-status utelukkende for å kle av seg og ha sex på tv medfører en risiko for å sponse slike mennesker. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herzeleid skrev (1 minutt siden):

I mitt hode er det nærmest en direkte motsetning mellom å omgås å dele seng med en fullstendig fremmed og det å være trygg på vedkommende. Det ligger vel i slike relasjoners natur at en overhodet ikke kan være trygg på en person en ikke kjenner. 

Om noe bør kanskje saker som dette tjene som eksempel på at å dele seng og ha sex med fremmede medfører en risiko for å ha nettopp dette med helt forferdelige mennesker som har gjort helt forferdelige ting, og at å gi noen "kjendis"-status utelukkende for å kle av seg og ha sex på tv medfører en risiko for å sponse slike mennesker. 

Sånn sett enig.

Jeg ser nå at Markus har anket saken. Og han forsvareren som tydeligvis ikke tror på jenta? Er han ikke riktig god?

Og den overgriperen har null skrupler. Han har slått og voldtatt en mindreårig, men nekter for det - og attpåtil skal han la den stakkars jenta gå gjennom enda en runde med rettssak. 

Empatiløse fjols. Jeg blir helt matt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ludden said:

Hvis du skal på hyttetur, krever du politiattest av alle som skal være med??? Skal love deg en ting,at det er folk i din omgangskrets som også har noe på rullebladet som ikke du vet.....så du bør få det fra alle du omgåes.

Greit, du har fått fram poenget ditt nå! Men tråden omhandler ikke strafferegistreringsloven, så den kveruleringen er en avsporing.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva folk mener nå med at enkelte advokater kan være følelseskalde og empatiløse. Her er det ikke bare overgriperen som er empatiløs. Det er jammen forsvareren også som støtter klienten i å anke, noe som medfører at den stakkars jenta må gjennom enda en runde med rettssak. Hvor er empatien for jenta og den belastningen og mulige retraumatiseringen det innebærer for henne? Jeg vet at en forsvarer er satt inn for å forsvare, men hvordan kan de leve med seg selv? Jeg hadde aldri tilgitt meg selv hvis jeg hadde latt et overgrepsoffer gå gjennom saken helt på nytt, vel viten om hvor belastende sånne saker er. Og overgriperen? Hva er det med kriminelle som opptrer som noen idioter og aldri innrømmer de faktiske forhold? Hva skjer med å stikke hode i sanden? Tror han at hvis han bare spiller dum nok så vil folk tror på ham? Han driter seg bare ut. Markus, hvis du leser her. Ta tilbake anken og la den stakkars jenta, som har lidd nok av dine handlinger, være i fred en gang for alle!

Endret av Gjenferdet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (39 minutter siden):

Sånn sett enig.

Jeg ser nå at Markus har anket saken. Og han forsvareren som tydeligvis ikke tror på jenta? Er han ikke riktig god?

Og den overgriperen har null skrupler. Han har slått og voldtatt en mindreårig, men nekter for det - og attpåtil skal han la den stakkars jenta gå gjennom enda en runde med rettssak. 

Empatiløse fjols. Jeg blir helt matt. 

Du kan ikke påstå noe som helst rundt dette, han er fortsatt ikke dømt. Mennesker i Norge er ikke skyldige i noe som helst før de er dømt i en domstol. Du skriver også at forsvareren ikke tror på jenta.......forsvareren sin jobb er å forsvare tiltalte,dermed er det hans forbanna jobb å så tvil om fornærmede slik at hans klient slipper billigst mulig unna. Kan være så mye uenig en vil,men slik fungerer et rettferdig rettssystem...selv om vi alle er uenige i forskjellige domsslutninger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...