Silva Pluvialis Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #41 Del Skrevet 13. januar 2022 ludden skrev (2 minutter siden): Nei,det er egentlig ikke sykt.....reglene er jo slik nettopp pga.personvernet til folk. De færreste ønsker at andre enn de selv skal ha innsyn personlige papirer.Det blir nesten som om du lar andre få innsyn i legejournalen din.Kan ikke folk slutte å se på slik dritt,så blir slike programmer borte etterhvert.De er avhengig av enkle folk som ser på for at de skal produsere søpla. Når det er et gjentakende problem at farlige individer er deltakere, så bør de øke sikkerheten, om så bare for de andre deltakerne. Det handler om sikkerhet, ellers risikerer de at andre blir utsatt for vold eller overgrep der inne. Eller er personvernet viktigst? Nei, mener jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 13. januar 2022 #42 Del Skrevet 13. januar 2022 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Når det er et gjentakende problem at farlige individer er deltakere, så bør de øke sikkerheten, om så bare for de andre deltakerne. Det handler om sikkerhet, ellers risikerer de at andre blir utsatt for vold eller overgrep der inne. Eller er personvernet viktigst? Nei, mener jeg. Da bør utesteder også be gjester om politiattest,om det er kriminelle der så risikerer de at andre gjester blir utsatt for ulovligheter. Hvor skal grensa settes hen da,mener du?? Hvis du er på firmatur med kolleger i en uke,da bør du også ha politiattest i tilfelle en av deltagerne er dømt for voldtekt. Nei, slik reglene er nå er absolutt innenfor i forhold til personvernet. Slike søppelprogram kan hvertfall ikke legge fasiten for hvordan personvernet håndteres,det ville vært galskap. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 13. januar 2022 #43 Del Skrevet 13. januar 2022 Lacuna skrev (5 minutter siden): Du er vel ikke ekstremt opptatt av personvern om du melder deg på realityprogrammer, sånn egentlig. Alt du ønsker er jo mer oppmerksomhet. Jeg mener at produksjoner bør kunne få innhente slike opplysninger for å skåne både den som melder seg på, de andre deltakerne og andre dette vil påvirke. Som vi ser får det fatale konsekvenser. Poenget er at produksjonen har ikke lov å hente ut slik,de har ingen lovhjemmel for det.Loven er heller ikke slik at det er opp til hver enkelt hvordan personvernet fungerer,det hadde jo blitt fullstendig galskap. Det er en del enkle folk som ikke forstår konsekvensen av egne handlinger, personvernet er også til for å beskytte slike personer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne83_ Skrevet 13. januar 2022 #44 Del Skrevet 13. januar 2022 ludden skrev (2 minutter siden): Da bør utesteder også be gjester om politiattest,om det er kriminelle der så risikerer de at andre gjester blir utsatt for ulovligheter. Hvor skal grensa settes hen da,mener du?? Hvis du er på firmatur med kolleger i en uke,da bør du også ha politiattest i tilfelle en av deltagerne er dømt for voldtekt. Nei, slik reglene er nå er absolutt innenfor i forhold til personvernet. Slike søppelprogram kan hvertfall ikke legge fasiten for hvordan personvernet håndteres,det ville vært galskap. Har du noe på rullebladet du ikke vil skal komme ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 13. januar 2022 #45 Del Skrevet 13. januar 2022 ludden skrev (Akkurat nå): Poenget er at produksjonen har ikke lov å hente ut slik,de har ingen lovhjemmel for det.Loven er heller ikke slik at det er opp til hver enkelt hvordan personvernet fungerer,det hadde jo blitt fullstendig galskap. Det er en del enkle folk som ikke forstår konsekvensen av egne handlinger, personvernet er også til for å beskytte slike personer. Poenget mitt er ikke hva som er lov og ikke lov i utgangspunktet, poenget mitt er at det burde vært lov for produksjonsselskaper, ikke hver enkelt, å innhente slike opplysninger, rett og slett fordi alt som vises på TV påvirker så utrolig mange. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 13. januar 2022 #46 Del Skrevet 13. januar 2022 Lacuna skrev (Akkurat nå): Poenget mitt er ikke hva som er lov og ikke lov i utgangspunktet, poenget mitt er at det burde vært lov for produksjonsselskaper, ikke hver enkelt, å innhente slike opplysninger, rett og slett fordi alt som vises på TV påvirker så utrolig mange. Helt uenig med deg. Idag så er det stort sett bransjer innen livredning,brann,politi,helsevesen som har slik tilgang,der samtlige har taushetsplikt. Å være med på slik realityprogrammer er et frivillig oppleg for de som melder seg på, de velger selv den sjansen det er å være med. Dette i motsetning til folk som omgåes politi og helsevesenet,de gjør det fordi de må,og ikke kan velge. Jeg forstår egentlig ikke at dette er veldig vanskelig å forstå,har du vært med på noe realityprogram??:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 13. januar 2022 #47 Del Skrevet 13. januar 2022 Hanne83_ skrev (5 minutter siden): Har du noe på rullebladet du ikke vil skal komme ut? Nei, men det vil likevel ikke si at jeg ikke ønsker at vi skal ha noe personvern i dette landet.....og politiattest og legejournal er noe personlig som vi skal være trygge på at det ikke kommer på avveie,dette bør være ganske lett å forstå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #48 Del Skrevet 13. januar 2022 ludden skrev (3 minutter siden): Nei, men det vil likevel ikke si at jeg ikke ønsker at vi skal ha noe personvern i dette landet.....og politiattest og legejournal er noe personlig som vi skal være trygge på at det ikke kommer på avveie,dette bør være ganske lett å forstå. Skal ikke deltakerne være trygge på hvem de omgås og deler seng med? Tenk på hans nærmeste partner, som delte seng med han og hadde sex med han? Det kan utløse traumereaksjoner hos henne også, selv om han ikke voldtok henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest havrekaffe Skrevet 13. januar 2022 #49 Del Skrevet 13. januar 2022 Han slipper ihvertfall å tenke på å skrive jobbsøknader de nærmeste 20 årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 13. januar 2022 #50 Del Skrevet 13. januar 2022 Gjenferdet skrev (4 minutter siden): Skal ikke deltakerne være trygge på hvem de omgås og deler seng med? Tenk på hans nærmeste partner, som delte seng med han og hadde sex med han? Det kan utløse traumereaksjoner hos henne også, selv om han ikke voldtok henne. Ja,men det er da frivillig å melde seg på!!!! Om du er på hyttetur ei uke,det er også frivillig.....og du krever ikke politiattest av de som er med på hyttetur?? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 13. januar 2022 #51 Del Skrevet 13. januar 2022 Jeg tenker at produksjonsselskaper bør ha lov til å hente ut politiattest. Om en ikke ønsker at produksjonsselskaper skal få tilgang til politiattest, får man heller la være å melde seg på ulike tv-programmer. Det å være med på f.eks. Paradise Hotel er ikke noe man må gjøre her i livet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 13. januar 2022 #52 Del Skrevet 13. januar 2022 Wednesday Addams skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at produksjonsselskaper bør ha lov til å hente ut politiattest. Om en ikke ønsker at produksjonsselskaper skal få tilgang til politiattest, får man heller la være å melde seg på ulike tv-programmer. Det å være med på f.eks. Paradise Hotel er ikke noe man må gjøre her i livet. Noen av deltagerne var under etterforskning når de deltok,det vil aldri komme frem i en pilitijournal,da er de faktisk like langt. Det er jo kun de tingene de er dømt for som kommer frem i en slik journal.Synes du kanskje at politiet skal ringe og si fra om at de er mistenkte i en sak også,da tror jeg hvertfall de kan legge ned alle de programmene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 13. januar 2022 #53 Del Skrevet 13. januar 2022 ludden skrev (Akkurat nå): Synes du kanskje at politiet skal ringe og si fra om at de er mistenkte i en sak også,da tror jeg hvertfall de kan legge ned alle de programmene. Du er flink på å tillegge folk meninger de ikke har, det skal du ha. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #54 Del Skrevet 13. januar 2022 ludden skrev (5 minutter siden): Ja,men det er da frivillig å melde seg på!!!! Om du er på hyttetur ei uke,det er også frivillig.....og du krever ikke politiattest av de som er med på hyttetur?? Ja, det er frivillig å melde seg på, også hvis de får lovhjemmel til å hente politiattest. Det går begge veier… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 13. januar 2022 #55 Del Skrevet 13. januar 2022 ludden skrev (17 minutter siden): Helt uenig med deg. Idag så er det stort sett bransjer innen livredning,brann,politi,helsevesen som har slik tilgang,der samtlige har taushetsplikt. Å være med på slik realityprogrammer er et frivillig oppleg for de som melder seg på, de velger selv den sjansen det er å være med. Dette i motsetning til folk som omgåes politi og helsevesenet,de gjør det fordi de må,og ikke kan velge. Jeg forstår egentlig ikke at dette er veldig vanskelig å forstå,har du vært med på noe realityprogram??:-) 1. Hvorfor kan ikke produksjonsselskaper ha taushetsplikt? Finnes jo allerede drøssevis av taushetsplikter i disse kontraktene. Du får ikke engang lov å fortelle familie at du er med, og mange lyver om hvor de er og hvorfor de ikke er å få tak i. 2. Nei det har jeg ikke, og takk gud for det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 13. januar 2022 #56 Del Skrevet 13. januar 2022 Lacuna skrev (10 timer siden): Når vi snakker om reality-deltakere som bedriver kriminalitet; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/eEmLL4/tolga-bortfoeringen-tidligere-realitydeltager-siktet-for-frihetsberoevelse Helt enig i at de fjernet denne sesongen som Markus var med i, men hvorfor fjerner de ikke den sesongen som denne reality-deltageren var med i som du hinter til over her? Mange vet hvem han er og han har ikke akkurat rent rulleblad han heller.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 13. januar 2022 #57 Del Skrevet 13. januar 2022 Anonyym97 skrev (Akkurat nå): Helt enig i at de fjernet denne sesongen som Markus var med i, men hvorfor fjerner de ikke den sesongen som denne reality-deltageren var med i som du hinter til over her? Mange vet hvem han er og han har ikke akkurat rent rulleblad han heller.. Det vet ikke jeg. Kanskje de gjør det nå etter denne saken. Jeg vet ikke hvem det er snakk om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 13. januar 2022 #58 Del Skrevet 13. januar 2022 Lacuna skrev (5 minutter siden): 1. Hvorfor kan ikke produksjonsselskaper ha taushetsplikt? Finnes jo allerede drøssevis av taushetsplikter i disse kontraktene. Du får ikke engang lov å fortelle familie at du er med, og mange lyver om hvor de er og hvorfor de ikke er å få tak i. 2. Nei det har jeg ikke, og takk gud for det. De kan ha det,men de har ingen lovgivning slik som de som jobber innen politi og helsevesen. Det går på straffeansvar ved brudd på taushetsplikten. Det er en av grunnene til at personlig historikk i forhold til rettsvesen og helse er veldig strenge. Som jeg har sagt før, de som oppsøker realitukonsepter gjør det av egen fri vilje og risiko, det gjør ikke de som havner i politi og helsemyndighetene. Der har du en vesentlig forskjell. Ikke begynn med at de som melder seg på den søpla skal ha samme rettigheter som en som havner på sykehus eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 13. januar 2022 #59 Del Skrevet 13. januar 2022 Gjenferdet skrev (10 minutter siden): Ja, det er frivillig å melde seg på, også hvis de får lovhjemmel til å hente politiattest. Det går begge veier… Her skjønner jeg at det er litt tungt........de som produserer paradise hotel må aldri få samme innsyn som helseforetak og politi,av hensyn til de som deltar. De som deltar melder seg på helt frivillig,de er inneforstått med sjansen,det har ikke folk som havner på f.eks sykehuset, håper du evner å forstå forskjellen:-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 13. januar 2022 #60 Del Skrevet 13. januar 2022 ludden skrev (46 minutter siden): Nei,det er egentlig ikke sykt.....reglene er jo slik nettopp pga.personvernet til folk. De færreste ønsker at andre enn de selv skal ha innsyn personlige papirer.Det blir nesten som om du lar andre få innsyn i legejournalen din.Kan ikke folk slutte å se på slik dritt,så blir slike programmer borte etterhvert.De er avhengig av enkle folk som ser på for at de skal produsere søpla. Ja, skjønner meg ikke på de som sitter å ser på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå