Gå til innhold

Paradisehotell-vinner, Markus Grønberg, dømt for voldtekt!

Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jokke1 skrev (2 timer siden):

Er det noen som sitter på mer informasjon enn avisene? Antar at det er en del info som har kommet frem i retten, men som vi ikke får tilagang til. Finnes det noe bevis egentlig? Ord mot ord osv. Er han dømt til 4 års fengsel pga sex med jente på år eller vet juryen noe mer? Det andre finnes det vel ikke bevis for? 

Mange vitnet. Behandlerne til Jenta, en jente som hadde anmeldt han for overgrep før, men fått det henlagt osv. Det er flere måter å bevise en sak enn fysiske bevis. 

Han slo hardt i ansiktet og voldtok en 14-åring. 

Gudene vet hvor mange andre han har gjort dette mot. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om de andre deltakerne på PH får tilbud om krisehjelp eller psykolog?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (12 timer siden):

Er det noen som vet om de andre deltakerne på PH får tilbud om krisehjelp eller psykolog?

Jeg regner med de får psykolog, men krisehjelp vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (På 1/12/2022 den 0.57):

Virker nesten som at de sliter med å få på plass deltakere når omtrent hva som helst som kryper og går kan delta på slike programmer. Skal ikke dra alle under en kam, men som du sier; det er et gjentakende problem. For meg er det helt ufattelig at ikke vandelsattest er en del av ethvert TV program. 

Jeg har hørt at det er så få som melder seg på at de må ringe rundt til folk for å spørre om de vil bli med

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvaskaljeghete? skrev (Akkurat nå):

Jeg har hørt at det er så få som melder seg på at de må ringe rundt til folk for å spørre om de vil bli med

Jeg er ikke overrasket. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken om Grønberg faller inn under en rekke skandaløse deltakere som har deltatt i Paradise Hotel.
Ikke bare i Norge, men også Sverige. 

Når produksjonen ikke klarer å selektere ut deltakere bedre så kan de likegodt bare legge ned. 

Det er direkte hårreisende at TV3 / Viaplay lager kjendiser og forbilder av personer som absolutt ikke bør ha et offentlig navn. 

At de i ettertid velger å sensurere hele sesongen sier jo litt om omfanget av deres feilgrep. Jeg håper at Grønberg blir erstatningspliktig ovenfor TV3 / Viaplay for at de måtte fjerne sesongen, da jeg antar at deltakerne må skrive kontrakt som dekker at deltakerne ikke skal være involvert i noe straffbart på forhånd. 

Jeg blir matt. Jeg har absolutt ingen interesse av å vie min våkne tid på voldtektsmenn og overgripere som bader i sol og damer på en ferieøy. Og Grønberg vant hele sesongen...

Callisto83 skrev (På 12.1.2022 den 0.47):

Jeg savner den originale Paradise Hotel fra USA som kom for nesten 20 år siden. Med Keith, Charla, Dave og Tara. Det var tider det.

Ja, fader også! Tidenes show! Og Beau og Toni. 😄 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (9 timer siden):

Jeg må si jeg lurer på hvem dette er 🤯

Og dette: «Retten beskrev snikfilmingen som en grov integritetskrenkelse mot den fornærmede kvinnen, og dømte mannen til 30 dagers fengsel.»

30 dager? Er dette en spøk? Hadde noen filmet meg naken og lagt ut på nettet så hadde jeg seriøst vurdert selvmord. Det hadde ødelagt meg fullstendig. 10 år, minst, ville vært passende straff!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (5 minutter siden):

Jeg må si jeg lurer på hvem dette er 🤯

Og dette: «Retten beskrev snikfilmingen som en grov integritetskrenkelse mot den fornærmede kvinnen, og dømte mannen til 30 dagers fengsel.»

30 dager? Er dette en spøk? Hadde noen filmet meg naken og lagt ut på nettet så hadde jeg seriøst vurdert selvmord. Det hadde ødelagt meg fullstendig. 10 år, minst, ville vært passende straff!

Ja man kan jo undres hvorfor rettsvesenet er slik at de som dømmes nærmest kommer bedre ut enn de fornærmede. Synes generelt straffelovgivningen i Norge er for mild. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (1 minutt siden):

Ja man kan jo undres hvorfor rettsvesenet er slik at de som dømmes nærmest kommer bedre ut enn de fornærmede. Synes generelt straffelovgivningen i Norge er for mild. 

Rett og slett pinlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er straffene så lave og hvorfor gjør ikke politikerne noe med dette? Hva må til for å få endret strafferammer? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne83_ skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er straffene så lave og hvorfor gjør ikke politikerne noe med dette? Hva må til for å få endret strafferammer? 

Du spør godt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanne83_ skrev (2 minutter siden):

Lacuna skrev (Akkurat nå):

Du spør godt.

Jeg så en dokumentar om menn utsatt for overgrep som barn. En mann var blitt utsatt for gjentakende seksuelle overgrep i barndommen og overgriperen fikk 30 dager i fengsel, tror jeg. Nesten så ingen straff er bedre da. Det er jo rett og slett et hån og latterliggjøring av ofrene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (På 12.1.2022 den 0.39):

Det har vært flere tråder om denne saken, men alle har blitt slettet fordi de har havnet i feil underforum.

PH-vinner fra 2021 er nå dømt for voldtekt av 14 år gammel jente, med bruk av vold og truende atferd.  Tragisk sak!

Jeg synes denne saken er så trist på så mange måter. Både hvor mye empati fyren må mangle, som melder seg på reality og lyver til produksjonen om at han var under etterforskning - for å så lyve og omskrive forklaringer i etterkant.

For å ikke snakke om hvor opptatt han var av å skaffe seg samtykke da han hadde sex med en av jentene. Jeg falt for spillet hans, tenkte han var en bra fyr som var opptatt av samtykke, og så viser det seg at det antagelig bare var spill for galleri. Han brydde seg kun om samtykke på TV. Det er ikke en fyr med empati og omsorg for andre. Det er en fyr som bare vil redde sin egen ræv for å fremstå snill og ikke bli tatt.

Og tankene mine går til jenta. Jenta som ble slått og misbrukt, og har måttet gå i traumebehandling så ung. Saken har dratt ut i tid, og nesten hele ungdomsskolen må ha gått tapt til denne saken. Stakkars jente.

De er så sårbare i den alderen. Jeg har en søster på 14 år, og jeg hadde drept personen (ikke bokstavelig) om noen hadde rørt henne.

Så uskyldig, så sårbar, så ny i livet. Det er bare ikke rettferdig.

Bra han fikk sin dom. 
Håper ikke han får medhold i anken.

Og så håper jeg at det blir innført vandelsattest for å delta i slike programmer, ettersom det tydeligvis er et gjentakende problem at deltakere er kriminelle, overgripere og voldsdømte.

https://www.vg.no/rampelys/i/dnpKXO/paradise-hotel-vinner-doemt-til-fire-aar-og-fem-maaneder-fengsel

Tja...Produksjonsselskapet vil jo ha ungdommer uten sperrer for å drite seg ut på tv..og klientellet de samler sammen er vel nærmest skyldig i IQ...?

Ikke overrasket dessverre ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (På 12.1.2022 den 0.57):

Virker nesten som at de sliter med å få på plass deltakere når omtrent hva som helst som kryper og går kan delta på slike programmer. Skal ikke dra alle under en kam, men som du sier; det er et gjentakende problem. For meg er det helt ufattelig at ikke vandelsattest er en del av ethvert TV program. 

Det er ikke alle som kan kreve vandelsattest,politiattest utstedes ikke på generelt grunnlag. Arbeidsgivere som har det hjemlet i lovverket kan kreve det utlevert før en ansettelse,et hjernedødt realitykonsept har nok ingen hjemmel for å kreve dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Jeg så en dokumentar om menn utsatt for overgrep som barn. En mann var blitt utsatt for gjentakende seksuelle overgrep i barndommen og overgriperen fikk 30 dager i fengsel, tror jeg. Nesten så ingen straff er bedre da. Det er jo rett og slett et hån og latterliggjøring av ofrene.

For å ikke snakke om en jente i en film som hadde blitt utsatt for voldtekt 3-4 ganger i uka fra hun var 6-12 år. Det er nærmere 1000 voldtekter i barneskolealder.

Og hvor lang straff fikk overgriperen? 6 år! 🙄

Kvalmt, rett og slett. 6 år • 1000 voldtekter, så hadde vi hatt rettferdighet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludden skrev (5 minutter siden):

Det er ikke alle som kan kreve vandelsattest,politiattest utstedes ikke på generelt grunnlag. Arbeidsgivere som har det hjemlet i lovverket kan kreve det utlevert før en ansettelse,et hjernedødt realitykonsept har nok ingen hjemmel for å kreve dette.

Nei, men det er sykt at det er slik likevel. Her skal man eksponere mennesker for hele Norge, også har man ingen grunnlag for å innhente dokumentasjon om at de ikke har noe på rullebladet. Helt horribelt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er sykt at det er slik likevel. Her skal man eksponere mennesker for hele Norge, også har man ingen grunnlag for å innhente dokumentasjon om at de ikke har noe på rullebladet. Helt horribelt. 

Nei,det er egentlig ikke sykt.....reglene er jo slik nettopp pga.personvernet til folk. De færreste ønsker at andre enn de selv skal ha innsyn personlige papirer.Det blir nesten som om du lar andre få innsyn i legejournalen din.Kan ikke folk slutte å se på slik dritt,så blir slike programmer borte etterhvert.De er avhengig av enkle folk som ser på for at de skal produsere søpla.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludden skrev (1 minutt siden):

Nei,det er egentlig ikke sykt.....reglene er jo slik nettopp pga.personvernet til folk. De færreste ønsker at andre enn de selv skal ha innsyn personlige papirer.Det blir nesten som om du lar andre få innsyn i legejournalen din.Kan ikke folk slutte å se på slik dritt,så blir slike programmer borte etterhvert.De er avhengig av enkle folk som ser på for at de skal produsere søpla.

Du er vel ikke ekstremt opptatt av personvern om du melder deg på realityprogrammer, sånn egentlig. Alt du ønsker er jo mer oppmerksomhet. 

Jeg mener at produksjoner bør kunne få innhente slike opplysninger for å skåne både den som melder seg på, de andre deltakerne og andre dette vil påvirke. Som vi ser får det fatale konsekvenser. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...