Silva Pluvialis Skrevet 11. januar 2022 #1 Del Skrevet 11. januar 2022 (endret) Det har vært flere tråder om denne saken, men alle har blitt slettet fordi de har havnet i feil underforum. PH-vinner fra 2021 er nå dømt for voldtekt av 14 år gammel jente, med bruk av vold og truende atferd. Tragisk sak! Jeg synes denne saken er så trist på så mange måter. Både hvor mye empati fyren må mangle, som melder seg på reality og lyver til produksjonen om at han var under etterforskning - for å så lyve og omskrive forklaringer i etterkant. For å ikke snakke om hvor opptatt han var av å skaffe seg samtykke da han hadde sex med en av jentene. Jeg falt for spillet hans, tenkte han var en bra fyr som var opptatt av samtykke, og så viser det seg at det antagelig bare var spill for galleri. Han brydde seg kun om samtykke på TV. Det er ikke en fyr med empati og omsorg for andre. Det er en fyr som bare vil redde sin egen ræv for å fremstå snill og ikke bli tatt. Og tankene mine går til jenta. Jenta som ble slått og misbrukt, og har måttet gå i traumebehandling så ung. Saken har dratt ut i tid, og nesten hele ungdomsskolen må ha gått tapt til denne saken. Stakkars jente. De er så sårbare i den alderen. Så uskyldig, så sårbar, så ny i livet. Det er bare ikke rettferdig. Bra han fikk sin dom. Håper ikke han får medhold i anken. Og så håper jeg at det blir innført vandelsattest for å delta i slike programmer, ettersom det tydeligvis er et gjentakende problem at deltakere er kriminelle, overgripere og voldsdømte. https://www.vg.no/rampelys/i/dnpKXO/paradise-hotel-vinner-doemt-til-fire-aar-og-fem-maaneder-fengsel Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 11. januar 2022 #2 Del Skrevet 11. januar 2022 Det er tydelig at produksjonsselskapet bør gjøre litt mer omfattende screening av deltagerne, når de risikerer å måtte fjerne serien fra TV når slike tragiske ting som dette dukker opp. Når det er sagt, så føler jeg Paradise Hotel har blitt skikkelig trash TV de siste årene i Norge. Noen av klippene virker jo som opptaksprøve til et liv i fengsel.. Jeg savner den originale Paradise Hotel fra USA som kom for nesten 20 år siden. Med Keith, Charla, Dave og Tara. Det var tider det. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 11. januar 2022 #3 Del Skrevet 11. januar 2022 (endret) Callisto83 skrev (13 timer siden): Det er tydelig at produksjonsselskapet bør gjøre litt mer omfattende screening av deltagerne, når de risikerer å måtte fjerne serien fra TV når slike tragiske ting som dette dukker opp. Når det er sagt, så føler jeg Paradise Hotel har blitt skikkelig trash TV de siste årene i Norge. Noen av klippene virker jo som opptaksprøve til et liv i fengsel.. Produksjonsselskapene ser etter folk med færrest mulig sperringer og denne gruppen er overrepresentert når det kommer til kriminell adferd. Selv om voldtekt av 14 åringer selvsagt er langt langt grovere enn hva man kunne forvente. Endret 12. januar 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. januar 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 11. januar 2022 (endret) Callisto83 skrev (8 minutter siden): Det er tydelig at produksjonsselskapet bør gjøre litt mer omfattende screening av deltagerne, når de risikerer å måtte fjerne serien fra TV når slike tragiske ting som dette dukker opp. Når det er sagt, så føler jeg Paradise Hotel har blitt skikkelig trash TV de siste årene i Norge. Noen av klippene virker jo som opptaksprøve til et liv i fengsel.. Jeg savner den originale Paradise Hotel fra USA som kom for nesten 20 år siden. Med Keith, Charla, Dave og Tara. Det var tider det. Ja, enig i det, men samtidig er det jo overgriperen selv sin skyld at han har løyet og holdt tilbake informasjon til produksjonen. De er ikke tankelesere. Det var hans ansvar å opplyse om forholdene. Uansett bør de kreve vandelsattest fra nå av, også for andre deltakers sikkerhet. Det kan jo være farlig for de andre hvis de tar inn rusavhengige, overgripere, voldsdømte, psykopater eller andre tikkende bomber som ikke har noe der å gjøre. Endret 11. januar 2022 av Gjenferdet 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 11. januar 2022 #5 Del Skrevet 11. januar 2022 Virker nesten som at de sliter med å få på plass deltakere når omtrent hva som helst som kryper og går kan delta på slike programmer. Skal ikke dra alle under en kam, men som du sier; det er et gjentakende problem. For meg er det helt ufattelig at ikke vandelsattest er en del av ethvert TV program. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. januar 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 11. januar 2022 Lacuna skrev (1 minutt siden): Virker nesten som at de sliter med å få på plass deltakere når omtrent hva som helst som kryper og går kan delta på slike programmer. Skal ikke dra alle under en kam, men som du sier; det er et gjentakende problem. For meg er det helt ufattelig at ikke vandelsattest er en del av ethvert TV program. Helt ufattelig, ja. Jeg hadde aldri følt meg trygg som deltaker på PH eller EOTB. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 12. januar 2022 #7 Del Skrevet 12. januar 2022 Callisto83 skrev (12 minutter siden): Det er tydelig at produksjonsselskapet bør gjøre litt mer omfattende screening av deltagerne, når de risikerer å måtte fjerne serien fra TV når slike tragiske ting som dette dukker opp. Når det er sagt, så føler jeg Paradise Hotel har blitt skikkelig trash TV de siste årene i Norge. Noen av klippene virker jo som opptaksprøve til et liv i fengsel.. Jeg savner den originale Paradise Hotel fra USA som kom for nesten 20 år siden. Med Keith, Charla, Dave og Tara. Det var tider det. Nettopp. Opprinnelig var det jo et svært intellektuelt stimulerende program og ikke søppel-TV i det hele tatt. 😜 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altius Skrevet 12. januar 2022 #8 Del Skrevet 12. januar 2022 Grov sak. Å få over 4 år for voldtekt i Norge sier det meste. Det triste oppe i det her er at han nekter alt. Han kommer sannsynligvis til å tenke som en voldtektsmann når han slipper ut. Sinna på jenter og være ekstra forsiktig med å ikke etterlate seg spor. Kanskje på tide tv-kanalene legger ned søpleprogrammer som Paradise Hotel og Ex On the beach. Det er ikke akkurat kremen av norsk ungdom som stiller opp i disse programmene. Oppskriften med å skjenke unge folk fulle på tv og høy profil om fri rølpesex får frem det verste i folk. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 12. januar 2022 #9 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg tenkte også på dette med "screening" da det var en sak om en deltager på et tilsvarende program som i ettertid gikk ut mot bla. "objektivisering" og menns oppførsel, og som i et senere intervju mente at bakgrunnen for hennes "frigjorthet" (som hun selv kalte det) kanskje var overgrepene hun hadde opplevd og behovet for å ufarliggjøre sex for å ufarliggjøre overgrepene. Å slippe mennesker i en slik situasjon løs for å takle sine problemer på usunne måter på riksdekkende tv slår meg som helt hjerterått og ufattelig at en kan gjøre det med god samvittighet. Samtidig slår det meg at det jo er dette som er modellen og kanskje også forutsetningen for slik programmer og slik adferd. Du finner antagelig ikke så skrekkelig mange normale oppegående mennesker uten underliggende problemer som vil delta i slike program, og uten at jeg har sett særlig mye har jeg ikke inntrykk av at deltagerne generelt kan sies å tilhøre "kremen av iskrem" for å si det slik. En er kanskje avhengig av å hente inn (også) "unge dumme", skadede, forstyrrede eller litt "korte" mennesker for å i det hele tatt ha noe program, og det bør kanskje ikke overraske noen når skjelettene eller sårene blir synlige en tid etter programmet har blitt sendt. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 12. januar 2022 #10 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) herzeleid skrev (1 time siden): Jeg tenkte også på dette med "screening" da det var en sak om en deltager på et tilsvarende program som i ettertid gikk ut mot bla. "objektivisering" og menns oppførsel, og som i et senere intervju mente at bakgrunnen for hennes "frigjorthet" (som hun selv kalte det) kanskje var overgrepene hun hadde opplevd og behovet for å ufarliggjøre sex for å ufarliggjøre overgrepene. Å slippe mennesker i en slik situasjon løs for å takle sine problemer på usunne måter på riksdekkende tv slår meg som helt hjerterått og ufattelig at en kan gjøre det med god samvittighet. Samtidig slår det meg at det jo er dette som er modellen og kanskje også forutsetningen for slik programmer og slik adferd. Du finner antagelig ikke så skrekkelig mange normale oppegående mennesker uten underliggende problemer som vil delta i slike program, og uten at jeg har sett særlig mye har jeg ikke inntrykk av at deltagerne generelt kan sies å tilhøre "kremen av iskrem" for å si det slik. En er kanskje avhengig av å hente inn (også) "unge dumme", skadede, forstyrrede eller litt "korte" mennesker for å i det hele tatt ha noe program, og det bør kanskje ikke overraske noen når skjelettene eller sårene blir synlige en tid etter programmet har blitt sendt. Det er ikke alltid jeg er enig i dine innlegg. Men dette syntes jeg var veldig gode refleksjoner☺️ Om du å jeg kan være enig, burde TV selskapene greie å se hvorfor det blir feil også😅 Endret 12. januar 2022 av Pippi Lotta 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. januar 2022 #11 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg synes straffen var lav, selv etter norske forhold. Minimum i Norge er 3 år tror jeg, og vi har sett dommer hvor folk får både 13 og 21 år for voldtekt. (Kopseng og Drevdal). På den annen side slipper noen unna grov voldtekt av barn uten å sone en eneste dag: https://www.nrk.no/osloogviken/domt-for-grov-voldtekt-av-12-ar-gammel-gutt-1.14976400 Tilbake til saken. Hun var mindreårig og han var voldelig. Bra at han anker. Kanskje han får dobbelt så lang straff. Han virker 100% skyldig. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 12. januar 2022 #12 Del Skrevet 12. januar 2022 Flere tidligere deltagere som er kriminelle- noen dømt og andre ikke. Dette kommer ikke som noen overraskelse. Synes synd på de som har sett sesongen og dermed ufrivillig finansiert overgriperen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 12. januar 2022 #13 Del Skrevet 12. januar 2022 Gjenferdet skrev (12 timer siden): Det har vært flere tråder om denne saken, men alle har blitt slettet fordi de har havnet i feil underforum. PH-vinner fra 2021 er nå dømt for voldtekt av 14 år gammel jente, med bruk av vold og truende atferd. Tragisk sak! Jeg synes denne saken er så trist på så mange måter. Både hvor mye empati fyren må mangle, som melder seg på reality og lyver til produksjonen om at han var under etterforskning - for å så lyve og omskrive forklaringer i etterkant. For å ikke snakke om hvor opptatt han var av å skaffe seg samtykke da han hadde sex med en av jentene. Jeg falt for spillet hans, tenkte han var en bra fyr som var opptatt av samtykke, og så viser det seg at det antagelig bare var spill for galleri. Han brydde seg kun om samtykke på TV. Det er ikke en fyr med empati og omsorg for andre. Det er en fyr som bare vil redde sin egen ræv for å fremstå snill og ikke bli tatt. Og tankene mine går til jenta. Jenta som ble slått og misbrukt, og har måttet gå i traumebehandling så ung. Saken har dratt ut i tid, og nesten hele ungdomsskolen må ha gått tapt til denne saken. Stakkars jente. De er så sårbare i den alderen. Jeg har en søster på 14 år, og jeg hadde drept personen (ikke bokstavelig) om noen hadde rørt henne. Så uskyldig, så sårbar, så ny i livet. Det er bare ikke rettferdig. Bra han fikk sin dom. Håper ikke han får medhold i anken. Og så håper jeg at det blir innført vandelsattest for å delta i slike programmer, ettersom det tydeligvis er et gjentakende problem at deltakere er kriminelle, overgripere og voldsdømte. https://www.vg.no/rampelys/i/dnpKXO/paradise-hotel-vinner-doemt-til-fire-aar-og-fem-maaneder-fengsel En vandelsattest ville ikke avdekket det her eller andre liknende saker som har vært før med andre deltakere. At du er under etterforskning fremkommer ikke av en vandelsattest. En utvidet vandelsattest vil ta med om du er siktet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 12. januar 2022 Forfatter #14 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) altius skrev (6 timer siden): Grov sak. Å få over 4 år for voldtekt i Norge sier det meste. Det triste oppe i det her er at han nekter alt. Han kommer sannsynligvis til å tenke som en voldtektsmann når han slipper ut. Sinna på jenter og være ekstra forsiktig med å ikke etterlate seg spor. Kanskje på tide tv-kanalene legger ned søpleprogrammer som Paradise Hotel og Ex On the beach. Det er ikke akkurat kremen av norsk ungdom som stiller opp i disse programmene. Oppskriften med å skjenke unge folk fulle på tv og høy profil om fri rølpesex får frem det verste i folk. Dette. At han meldte seg på PH, festet og levde livet som ingenting, med denne saken over seg, sier mye om han. Og når han attpåtil holdt det skjult for produksjonen og nå benekter det som har skjedd, så utviser han alvorlig mangel på empati. Stakkars jente. Et overgrep av den karakter som er skildret her? Og en så ung jente? Jeg føler så med denne jenta. Jeg får oppriktig vondt. Håper hun får god hjelp. Ellers lurer jeg på om de har noe system for å gi de andre PH deltakerne krisehjelp? Jeg vet at de som var på samme folkehøyskole som Manshaus fikk krisehjelp i etterkant av drapet. Får PH deltakerne det? Dette kan utløse reaksjoner hos dem også, spesielt hans nærmeste partner som delte seng med en overgriper over tid, helt intetanende… Endret 12. januar 2022 av Gjenferdet 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 12. januar 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) Isambard skrev (2 timer siden): Jeg synes straffen var lav, selv etter norske forhold. Minimum i Norge er 3 år tror jeg, og vi har sett dommer hvor folk får både 13 og 21 år for voldtekt. (Kopseng og Drevdal). På den annen side slipper noen unna grov voldtekt av barn uten å sone en eneste dag: https://www.nrk.no/osloogviken/domt-for-grov-voldtekt-av-12-ar-gammel-gutt-1.14976400 Tilbake til saken. Hun var mindreårig og han var voldelig. Bra at han anker. Kanskje han får dobbelt så lang straff. Han virker 100% skyldig. Jeg håper en eventuell anke fører til strengere straff, men jeg håper han får avslag på anken i utgangspunktet. Ny runde med rettssak vil antagelig være svært belastende for jenta. Endret 12. januar 2022 av Gjenferdet 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 12. januar 2022 #16 Del Skrevet 12. januar 2022 Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Det er ikke alltid jeg er enig i dine innlegg. Men dette syntes jeg var veldig gode refleksjoner☺️ Om du å jeg kan være enig, burde TV selskapene greie å se hvorfor det blir feil også😅 Hyggelig å kunne enes i blant og 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jokke1 Skrevet 12. januar 2022 #17 Del Skrevet 12. januar 2022 Er det noen som sitter på mer informasjon enn avisene? Antar at det er en del info som har kommet frem i retten, men som vi ikke får tilagang til. Finnes det noe bevis egentlig? Ord mot ord osv. Er han dømt til 4 års fengsel pga sex med jente på år eller vet juryen noe mer? Det andre finnes det vel ikke bevis for? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. januar 2022 #18 Del Skrevet 12. januar 2022 jokke1 skrev (23 minutter siden): Er det noen som sitter på mer informasjon enn avisene? Antar at det er en del info som har kommet frem i retten, men som vi ikke får tilagang til. Finnes det noe bevis egentlig? Ord mot ord osv. Er han dømt til 4 års fengsel pga sex med jente på år eller vet juryen noe mer? Det andre finnes det vel ikke bevis for? Det er jo indirekte bevis som kompisen som sendte snap eller melding eller hva det var til si kjæreste om at deltakeren ''er oppe og p...la'' eller noe. At han selv har fortalt kompisen sin at de hadde sex. Det interessante i saken er at jenta først samtykket til sex og så nektet å gjøre det igjen senere. Det er den andre gangen som han er dømt for - da han slo henne i ansiktet med knyttet neve og voldtok henne. Jeg følger ikke med slike programmer og tenker ''Hvem f..n er Navn Navn?'' Men enig at produksjon må undersøke nærmere potensielle deltakere. Søppel-tv eller ei, skal disse ikke gis oppmerksomhet og gjøres til ''helter'' til unge jenter. Egentlig bør det stå i kontakten at hvis deltakeren skjuler relevant info om etterforskning, siktelse, osv, så skylder de produksjonen et 6-sifret beløp. Kanskje kommer det til å virke avskrekkende for andre kriminelle som vil bli kjendis gjennom søppel-tv. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. januar 2022 #19 Del Skrevet 12. januar 2022 Gjenferdet skrev (48 minutter siden): Jeg håper en eventuell anke fører til strengere straff, men jeg håper han får avslag på anken i utgangspunktet. Ny runde med rettssak vil antagelig være svært belastende for jenta. Du har nok rett. Jeg synes bare han slapp litt billig unna. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. januar 2022 #20 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) jokke1 skrev (39 minutter siden): Er det noen som sitter på mer informasjon enn avisene? Antar at det er en del info som har kommet frem i retten, men som vi ikke får tilagang til. Finnes det noe bevis egentlig? Ord mot ord osv. Er han dømt til 4 års fengsel pga sex med jente på år eller vet juryen noe mer? Det andre finnes det vel ikke bevis for? Det som står klart i avisene er at det ikke finnes tekniske bevis. Ingen andre har sett selve voldtekten. Det går fint an å bli dømt på ord mot ord hvis den ene parten er mye mer troverdig. Han forandrer forklaring, og det han sier stemmer ikke med kompisens forklaring. Han utstråler samme troverdighet som en 300-lapp. Da går det dårlig i retten. Endret 12. januar 2022 av Isambard 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå