AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #21 Skrevet 12. januar 2022 En av de beste tingene jeg vet er når typen min ser på meg og forteller meg at jeg er vakker i de stundene jeg er mest "sjuskete". Folk er forskjellige. Du har preferanser, men tror det er fåtallet du kan forvente pynter seg hver gang. Syns det er litt urealistisk standard med tanke på hvor lang tid sminke og diverse faktisk kan ta... Kvinner har også så mye mer å barbere. Alt dette er ekstremt tidkrevende med mindre du er født naturlig hårfri. Uansett kommer håret tilbake i løpet av få dager. Du kan jo si hva du mener, men tviler på at det faller i smak. Jeg hadde i vært fall fått avsmak ganske fort hadde jeg hørt det. Men mulig dere bare ikke passer sammen. Vil du virkelig prøve mer kan du kan eventuelt hinte om du var så vakker i den og den kjolen eller det antrekket og kanskje hun kan gå med det neste gang eller noe slikt. Det hadde i vært fall hørtes litt mer koselig ut enn "du må pynte deg mer" eller "du er sjuskete" Anonymkode: ee96d...a7b 3
umAxa Skrevet 14. januar 2022 #22 Skrevet 14. januar 2022 On 1/12/2022 at 5:50 PM, Snedig said: Tja, vet ikke helt om jeg er enig i det med å holde seg pen og sexy for hverandre. Jeg pynter meg alltid for meg selv, det gir meg et lite selvtillitboost og jeg føler meg vel. Dersom mannen liker det er det en bonus, men helt ærlig så bryr jeg meg ikke om hva han mener om det. Ofte orker jeg ikke å pynte meg, jeg er bare ikke i det humøret. Og da har jeg virkelig aldri tenkt at jeg skylder noen å pynte meg. Altså hallo, når menn sier at de pynter seg for damer… de går gjennom dusjen og tar på seg en ren genser.. og det er helt greit, men da skal jeg ikke ha noe forventning mot meg heller. Dersom jeg vil skjerpe meg med trening eller gå ned i vekt så er det aldri for forholdets del. Da er det fordi JEG føler at nå er jeg ikke den beste utgaven av meg selv, og det er ukomfortabelt for MEG. Helt enig i utgangspunktet; man gjør seg pen for seg selv for selvtilliten, men selvtilliten henter fleste av oss fra ytre bekreftelser og resultater. Realiteten er at vi omgår med hverandre hele tiden, din mann, din sjef/kollegaer, dine venner osv. så "alle" rundt deg nyter godene av at du tar deg visuelt bra ut og gir deg denne bekreftelsen tilbake via komplimenter og muligheter. Videre hvis man er med en partner man respekterer, er det ikke en forferdelig ille ting å si at man gjør seg sitt beste for dem, spesielt når man representerer hverandre som partnere i det offentlige. Fleste men vil ha en vakker kone/partner med seg på julebordet. On 1/12/2022 at 5:50 PM, Snedig said: ...når menn sier at de pynter seg for damer… de går gjennom dusjen og tar på seg en ren genser.. og det er helt greit, men da skal jeg ikke ha noe forventning mot meg heller. For å være ekstra pirkete: en kvinne ville ikke vært med med hvem som helst bare fordi en tilfeldig mann liker henne. Han må ha opparbeidet noe i forkant enten fysisk, økonomisk eller sosialt som gjør han attraktivt for henne. Dette er "genseren" som du forveksler med en vanlig genser. Eksempel: Du som romantisk partner ville nok begynt å klage på han eller se etter andre menn om han sluttet å ta på seg "genseren" hver dag. Bare se gjennom KG tråder om kvinner som klager på sin late, arbeidsledige og uambisiøse mann som oppfører seg en gutt. Din "genser" er veldig knyttet til ditt utseende, rett og slett fordi fleste menn bryr seg om en kvinnes utseende, langt mer enn f.eks hennes karrière, tørr jeg å påstå. Det er også en ekstremt lite politisk korrekt ting å si, så det er ikke noe menn sier høyt. Men ikke undervurder hvor mye menn bryr seg om din utseende dersom du selv vil ha en attraktivt partner. Jeg er enig med at ingen skal fortelle deg at man må være stivpyntet 24/7 eller på skaffe deg alle pengene i verden. Så du kan velge, som alle andre menn og kvinner, hvor mye tid og vekt man skal legge i å ta på seg sin "genser". Men forhold, attraksjon og sine fysiske ytre er som et hus: det forfaller overtid med mindre man vedlikeholder det. Gammel blir vi uansett, men det er forskjell på et gammelt pent hus, og et gammelt forfalt hus. Så vedlikehold det.
sicario Skrevet 14. januar 2022 #23 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 23.56): Hvorfor fremstå som noe helt annet enn du er liksom? Anonymkode: 853a3...835 Du snur det på hode. Hun er ikke sminken sin etc. det er nå du har møtt den hun er, og ikke «masken/uniformen» sin. Det er nå hun finner ut om du faktisk liker henne og ikke klærne, stilen, sminken. Om du nå er negativ, er dette er stort rødt flagg for henne. 3 2
AprilLudgate Skrevet 14. januar 2022 #24 Skrevet 14. januar 2022 Tja. Jeg liker å stelle meg, men kunne godt funnet på i relativ tidlig datefase å stille usminket i joggebukse og droppe barbering litt. Fordi: Jeg pynter meg stort sett nogenlunde, men passer ikke sammen med noen som ikke takler at vi kvinner er naturlige. 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #25 Skrevet 14. januar 2022 Ost skrev (På 12.1.2022 den 8.58): Jeg tenker at dersom jeg møter en jente som er såpass komfortable i mitt nærvær at hun har null problem med å se "sjuskete" ut så er det bare et pluss. Hår på leggene? Who cares? Kunne ikke brydd meg mindre om daten er sminket og pyntet eller ei. At de er komfortable med seg selv og "er seg selv" er mye mer attraktivt enn at de føler de må vesentlig endre sitt utseende. Men vi lever dessverre i en tid der alle skal vise hvor perfekte de er på Instagram og slikt, så det virker ikke som om det er så mange av disse nå for tiden. Dette. 100% enig. Anonymkode: 2c78e...352
Svartfugl Skrevet 28. januar 2022 #26 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 23.56): Si meg jenter, er dette vanlig? Jeg har datet ei frøken siden oktober. Ikke hatt samtalen enda, men er vel rett rundt hjørnet. Når vi først møttes var hun råflott, kule klær, fin sminke osv. Dette har jeg alltid syntes vært bra med damer. Vokst opp med tre jålete søstre så er vel litt påvirket av de. Jenter som virkelig kan sminke seg fint er så sexy. De siste 5-6 gangene vi har møttes hos meg er det annerledes. Kommer hit i joggebukse, hårete bein, håret i en sånn dult på hue og null sminke. Føler meg litt lurt. Hvorfor fremstå som noe helt annet enn du er liksom? Si meg jenter, er dette vanlig eller er det jeg som er urimelig? Jeg ønsker jo at hun skal synes jeg er kjekk. Jeg dusjer jo, tar på en fin genser, fikser håret og stusser skjegget før hun kommer liksom. Anonymkode: 853a3...835 Synesdet er innaforåforvente at en date gjør seg litt fin, ja. Man skal ikke tahverandre for gitt. Trornok hun har vist sitt sanne jeg...
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #27 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 23.56): Si meg jenter, er dette vanlig? Jeg har datet ei frøken siden oktober. Ikke hatt samtalen enda, men er vel rett rundt hjørnet. Når vi først møttes var hun råflott, kule klær, fin sminke osv. Dette har jeg alltid syntes vært bra med damer. Vokst opp med tre jålete søstre så er vel litt påvirket av de. Jenter som virkelig kan sminke seg fint er så sexy. De siste 5-6 gangene vi har møttes hos meg er det annerledes. Kommer hit i joggebukse, hårete bein, håret i en sånn dult på hue og null sminke. Føler meg litt lurt. Hvorfor fremstå som noe helt annet enn du er liksom? Si meg jenter, er dette vanlig eller er det jeg som er urimelig? Jeg ønsker jo at hun skal synes jeg er kjekk. Jeg dusjer jo, tar på en fin genser, fikser håret og stusser skjegget før hun kommer liksom. Anonymkode: 853a3...835 Jeg vil ikke si hun er sjuskete, men avslappet. Om du tenker at det er et problem og at du helst vil at kvinnen skal være sminket, glattbarbert, velstelt og så videre til enhver tid, så burde du finne deg en slik kvinne. Har aldri vært med en mann som IKKE har likt at jeg er avslappet rundt han, og som ikke har foretrukket mitt "naturlige jeg" og at jeg er avslappet i bekledning og stil rundt han. Jeg sminker meg, ordner håret og lignende til vanlig, men hjemme går jeg alltid i koseklær eller joggebukser, håret løst eller oppsatt og uten sminke. Mennene jeg har vært med, både kjærester og sexpartnere, har elsket det. Dere er ikke en match og du får finne deg en annen dame. Men du bør kanskje fortelle om disse preferansene litt tidlig, for de fleste kvinner orker ikke være jålete til enhver tid. Husk at vi også dusjer og ivaretar personlig hygiene selv om vi bruker joggebukse. Anonymkode: 29d3d...a95 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #28 Skrevet 28. januar 2022 umAxa skrev (På 12.1.2022 den 10.24): På den andre siden, så er ikke attraksjon ubetinget heller. Ingen skal tvinge partneren sin til å være stivpyntet 24/7 men en del av et langt forhold er å opprettholde attraksjon: holde seg pen og sexy for hverandre, dra på dates og flørte med hverandre slik som de gjorde i begynnelsen. Dette handler ikke om instagram, men det man gjør for hverandre. Men i alle dager. Så om du har en kjæreste så tenker du at hun til enhver tid skal kle seg attraktivt for deg, sminke seg for deg og være pen for deg å se på? At man ikke ivaretar seg og er sexy om man har på seg joggebukse hjemme og ikke er glattbarbert til enhver tid? Beklager, men jeg legger meg ikke i sengen på kveldene med sminke og stylet hår, og sover heller ikke i sexy undertøy for å "være attraktiv for mannen". Sannheten er at vanlige menn syns en kvinne er sexy nok bare hun er seg selv, helt naturlig, da også uten sminke, med vanlig hår og enten naken eller i vanlig bekledning. Om kvinnen må pynte seg og sminke seg og være velstelt til enhver tid for at DU skal være tiltrukket av henne, så tenker jeg du har et merkelig syn på kvinner. Du skriver "ingen skal tvinge partneren sin til å være stivpyntet 24/7...", men du forventer tydeligvis en pyntet kvinne til enhver tid. Heldigvis er ikke mennene i det virkelige liv slik. De elsker når dama er avslappet rundt de og for de er kvinnen vakker selv om hun ikke er sminket og selv når hun går i joggebukse. Menn flest liker faktisk naturlige kvinner, selv om du ikke gjør det. Anonymkode: 29d3d...a95 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #29 Skrevet 28. januar 2022 umAxa skrev (På 14.1.2022 den 13.56): Helt enig i utgangspunktet; man gjør seg pen for seg selv for selvtilliten, men selvtilliten henter fleste av oss fra ytre bekreftelser og resultater. Realiteten er at vi omgår med hverandre hele tiden, din mann, din sjef/kollegaer, dine venner osv. så "alle" rundt deg nyter godene av at du tar deg visuelt bra ut og gir deg denne bekreftelsen tilbake via komplimenter og muligheter. Videre hvis man er med en partner man respekterer, er det ikke en forferdelig ille ting å si at man gjør seg sitt beste for dem, spesielt når man representerer hverandre som partnere i det offentlige. Fleste men vil ha en vakker kone/partner med seg på julebordet. For å være ekstra pirkete: en kvinne ville ikke vært med med hvem som helst bare fordi en tilfeldig mann liker henne. Han må ha opparbeidet noe i forkant enten fysisk, økonomisk eller sosialt som gjør han attraktivt for henne. Dette er "genseren" som du forveksler med en vanlig genser. Eksempel: Du som romantisk partner ville nok begynt å klage på han eller se etter andre menn om han sluttet å ta på seg "genseren" hver dag. Bare se gjennom KG tråder om kvinner som klager på sin late, arbeidsledige og uambisiøse mann som oppfører seg en gutt. Din "genser" er veldig knyttet til ditt utseende, rett og slett fordi fleste menn bryr seg om en kvinnes utseende, langt mer enn f.eks hennes karrière, tørr jeg å påstå. Det er også en ekstremt lite politisk korrekt ting å si, så det er ikke noe menn sier høyt. Men ikke undervurder hvor mye menn bryr seg om din utseende dersom du selv vil ha en attraktivt partner. Jeg er enig med at ingen skal fortelle deg at man må være stivpyntet 24/7 eller på skaffe deg alle pengene i verden. Så du kan velge, som alle andre menn og kvinner, hvor mye tid og vekt man skal legge i å ta på seg sin "genser". Men forhold, attraksjon og sine fysiske ytre er som et hus: det forfaller overtid med mindre man vedlikeholder det. Gammel blir vi uansett, men det er forskjell på et gammelt pent hus, og et gammelt forfalt hus. Så vedlikehold det. Å bruke sminke og pynte seg døgnet rundt er ikke å "vedlikeholde attraksjon", det er et sykelig fokus på utseende. Nå er det snakk om en filmkveld hjemme i dette tilfellet, hos en date, ikke et julebord. En attraktiv kvinne er vakker både i stilrene klær og i joggebukse. De fleste menn vil foretrekke henne naken. Anonymkode: 29d3d...a95 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #30 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 8.21): Litt morsomt at du skriver dette. Hun kommer til deg akkurat som hun er, og prøver ikke å framstå som noe annet, men det er jo ikke det du vil ha. Med mindre hun har slutta å dusje og ivareta personlig hygiene, er hun ikke mer sjuskete enn deg. Anonymkode: e3edb...c65 Det blir jo litt feil å si. Mange damer fikser bildene sine på sosiale medier og på dating apper, og daten til ta viste en annen side i starten. Skjønner jo han blir skuffet. Hva er vitsen med å pynte på sannheten om det handler om å fremstår naturlig? Hair extension, falske vipper osv.. alt er jo så fake i dag. Anonymkode: 59c9e...744
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #31 Skrevet 29. januar 2022 On 1/12/2022 at 12:13 AM, stormgaze said: Jeg skjønner deg. Her var det motsatt jeg «stelte» meg men eksen kom konstant i slitte joggebukser og T-skjorte. Litt kjipt så tidlig i et forhold er min mening. Samme her, han luktet sterk svette også. Sa det var pga jobb men kunne han ikke i det minste skiftet genser før han kom? Jeg sørget alltid for å lukte godt/rent og så fin ut, hadde et mer fysisk yrke enn han. Ble ikke sammen med han, ikke bare derfor men det påvirket negativt. Han luktet ikke svette de første gangene. Anonymkode: 6308b...c6b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå