Gå til innhold

Date som har blitt "sjuskete"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Si meg jenter, er dette vanlig? Jeg har datet ei frøken siden oktober. Ikke hatt samtalen enda, men er vel rett rundt hjørnet. Når vi først møttes var hun råflott, kule klær, fin sminke osv. Dette har jeg alltid syntes vært bra med damer. Vokst opp med tre jålete søstre så er vel litt påvirket av de. Jenter som virkelig kan sminke seg fint er så sexy.

De siste 5-6 gangene vi har møttes hos meg er det annerledes. Kommer hit i joggebukse, hårete bein, håret i en sånn dult på hue og null sminke. Føler meg litt lurt. Hvorfor fremstå som noe helt annet enn du er liksom? Si meg jenter, er dette vanlig eller er det jeg som er urimelig? Jeg ønsker jo at hun skal synes jeg er kjekk. Jeg dusjer jo, tar på en fin genser, fikser håret og stusser skjegget før hun kommer liksom. 

Anonymkode: 853a3...835

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok pyntet meg stort sett eller hvertfall hatt på meg fine klær og sminke meg. Det gjør jeg stort sett hver dag uansett. 

hadde vært greit å ha en kosedag i joggedress osv på sofaen en hel dag. Ikke trenge å sminke seg veldig mye hver gang. 

det med å barbere beina - der tar det lang tid før jeg er komfortabel med å ikke gjøre det. 

• Liker 5
Skrevet
stormgaze skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde nok pyntet meg stort sett eller hvertfall hatt på meg fine klær og sminke meg. Det gjør jeg stort sett hver dag uansett. 

hadde vært greit å ha en kosedag i joggedress osv på sofaen en hel dag. Ikke trenge å sminke seg veldig mye hver gang. 

det med å barbere beina - der tar det lang tid før jeg er komfortabel med å ikke gjøre det. 

Ts. Litt hår på beina og joggebukse nå og da er jo helt greit innimellom. Jeg hadde ikke regnet med sminke på telttur heller, men her har hun bare snudd helt. Rart.

• Liker 3
Skrevet

Det er rart å forvente at folk skal sminke seg eller barbere legger hvis en ikke gjør det selv. 

Man er ikke sjuskete av å sette opp håret, ikke sminke seg eller ikke barbere legger. Hvis hun dusjer og ikke lukter svette og klærne ikke har flekker, så er hun jo stelt. 

Selv sminket jeg meg de første mnd jeg var sammen med kjæresten, men ellers bruker jeg bare litt farget fuktighetskrem innimellom. Ikke barberer jeg legger heller. Dusjer gjør jeg hver dag, og jeg barberer under armer når de saktevoksende hårene mine har vokst noen mm som skjer ca hver 2-3 uke. Synes jeg er velstelt, og jeg tror nok ikke folk tenker jeg er sjuskete. 

Anonymkode: f363e...077

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts. Litt hår på beina og joggebukse nå og da er jo helt greit innimellom. Jeg hadde ikke regnet med sminke på telttur heller, men her har hun bare snudd helt. Rart.

Jeg skjønner deg. Her var det motsatt jeg «stelte» meg men eksen kom konstant i slitte joggebukser og T-skjorte. Litt kjipt så tidlig i et forhold er min mening. 

• Liker 3
Skrevet

Du vet det du vil at hun skal gjøre tar mye lengre tid enn det du gjør, ikke sant? Hun har jo også dusjet og tatt på seg en fin topp. Tenk litt gjennom om du liker denne dama, for du går på en skummel vei. 

Jeg jobber i en bedrift med en formell og pyntet stil, og jeg elsker å pynte meg privat. Jeg er definitivt ikke sjuskete, da ville jeg fått kommentar på jobb fra sjefen med en gang siden jeg jobber med service på et nivå der sjuskete rett og slett ikke fungerer. 

Før jeg møtte han jeg er sammen med nå så datet jeg en som hørtes litt ut som deg. I starten møtte jeg han i helgene og koste meg med å pynte meg litt ekstra. Etter en liten stund ble vi ganske nyforelsket og han ville møte meg så ofte som mulig. Jeg kunne komme rett til han fra 12-timers arbeidsdag - der jeg egentlig ville hjem og legge meg, men daten insisterte. Jeg så jo fin ut og luktet godt, men hadde ikke spesielt sexy undertøy. Andre dager dro jeg til han før eller etter trening, fordi jeg savnet han, men jeg kom jo i treningstøy (skiftet selvsagt klær og dusjet om det var etter) og uten sminke eller med lite sminke. 

Etter litt begynte han å kommentere det. Ikke på en ufin måte eller noe, men at han gjerne ønsket at jeg skulle pynte meg litt før vi møttes. Han gjorde jo det for meg. Jeg tenkte at det var jo helt fint, jeg liker jo å pynte meg. Noen dager senere inviterte han meg hjem til seg da jeg var på jobb. Jeg hadde vært hos frisøren, var pent sminket og pent kledd - men jeg hadde ikke rukket å barbere leggene. Jeg tenkte ikke over det og dro til han. Merket han ikke likte at leggene var piggete.. Den neste gangen vi skulle treffes på impuls kjente jeg at jeg ble litt stressa. Måtte tenke gjennom hva slags undertøy jeg hadde, om jeg var pyntet nok og glatt nok. Jeg takket pent nei, og møtte venner for å ta et glass vin i stedet. Det var starten på at jeg sluttet å møte han. 

Rett etter traff jeg han jeg er samboer med. Han digger å være med meg, uavhengig om jeg har barbert meg eller ikke. Jeg kan senke skuldrene og bare kose meg med han, og jenter velger alltid de mennene. Og vi pynter oss også ekstra for dem når vi har tid ;) 

Anonymkode: 7f6b2...0ed

• Liker 32
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun er ikke stressa da? Har hun mye å tenke pà?

Uansett. Helt vanlige folk pynter seg ikke på en hverdag. Joggebukse er ikke uvanlig.

Anonymkode: b9a76...d70

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun er ikke stressa da? Har hun mye å tenke pà?

Uansett. Helt vanlige folk pynter seg ikke på en hverdag. Joggebukse er ikke uvanlig.

Hæ? Kjenner ingen damer som går ut slik

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ts. ... her har hun bare snudd helt. Rart.

Virkelig? Er det ikke positivt at hun føler seg trygg nok på seg selv og deg til å være naturlig - du vet hun kan "kle seg fint" ala den fineste chevy`n - hva er problemet? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Føler meg litt lurt. Hvorfor fremstå som noe helt annet enn du er liksom?

Litt morsomt at du skriver dette. Hun kommer til deg akkurat som hun er, og prøver ikke å framstå som noe annet, men det er jo ikke det du vil ha. 

Med mindre hun har slutta å dusje og ivareta personlig hygiene, er hun ikke mer sjuskete enn deg. 

Anonymkode: e3edb...c65

• Liker 17
Skrevet

Hun føler seg vel bare komfortabel med deg? Du burde fortelle henne nå at hun ikke burde gjøre det, så hun kan vurdere hvor hun har deg. 
Vanlige folk i forhold sminker og doller seg ikke opp hver dag de henger. Det er for dating stadiet.

Anonymkode: e5135...ae8

• Liker 4
Skrevet

Du vil ha ei jåledokke. Etter min definisjon er det ikke sjuskete å være usminket med naturlige kroppshår. 

Anonymkode: b6097...d3a

• Liker 4
Skrevet
Loff77 skrev (23 minutter siden):

Hæ? Kjenner ingen damer som går ut slik

Alle har hjemmekontor nå

Skrevet

Ei sminkedukke du vil ha, vel alle damer er ikke slik skjønner du. Hvis det er så viktig så får du finne dem som skal være så fisefine. Æsj 

Anonymkode: 5fc94...63b

• Liker 1
Skrevet

Tullete. Så lenge dama ikke har sur mus og lukter reke er hun good to go

Anonymkode: 9a49a...a54

Skrevet

Jeg tenker at dersom jeg møter en jente som er såpass komfortable i mitt nærvær at hun har null problem med å se "sjuskete" ut så er det bare et pluss. Hår på leggene? Who cares?

Kunne ikke brydd meg mindre om daten er sminket og pyntet eller ei. At de er komfortable med seg selv og "er seg selv" er mye mer attraktivt enn at de føler de må vesentlig endre sitt utseende.

Men vi lever dessverre i en tid der alle skal vise hvor perfekte de er på Instagram og slikt, så det virker ikke som om det er så mange av disse nå for tiden.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
1 hour ago, Ost said:

Jeg tenker at dersom jeg møter en jente som er såpass komfortable i mitt nærvær at hun har null problem med å se "sjuskete" ut så er det bare et pluss. Hår på leggene? Who cares?

Kunne ikke brydd meg mindre om daten er sminket og pyntet eller ei. At de er komfortable med seg selv og "er seg selv" er mye mer attraktivt enn at de føler de må vesentlig endre sitt utseende.

Men vi lever dessverre i en tid der alle skal vise hvor perfekte de er på Instagram og slikt, så det virker ikke som om det er så mange av disse nå for tiden.

På den andre siden, så er ikke attraksjon ubetinget heller.

Ingen skal tvinge partneren sin til å være stivpyntet 24/7 men en del av et langt forhold er å opprettholde attraksjon: holde seg pen og sexy for hverandre, dra på dates og flørte med hverandre slik som de gjorde i begynnelsen. Dette handler ikke om instagram, men det man gjør for hverandre.

• Liker 1
Skrevet
umAxa skrev (7 timer siden):

På den andre siden, så er ikke attraksjon ubetinget heller.

Ingen skal tvinge partneren sin til å være stivpyntet 24/7 men en del av et langt forhold er å opprettholde attraksjon: holde seg pen og sexy for hverandre, dra på dates og flørte med hverandre slik som de gjorde i begynnelsen. Dette handler ikke om instagram, men det man gjør for hverandre.

Tja, vet ikke helt om jeg er enig i det med å holde seg pen og sexy for hverandre. Jeg pynter meg alltid for meg selv, det gir meg et lite selvtillitboost og jeg føler meg vel. Dersom mannen liker det er det en bonus, men helt ærlig så bryr jeg meg ikke om hva han mener om det. Ofte orker jeg ikke å pynte meg, jeg er bare ikke i det humøret. Og da har jeg virkelig aldri tenkt at jeg skylder noen å pynte meg. Altså hallo, når menn sier at de pynter seg for damer… de går gjennom dusjen og tar på seg en ren genser.. og det er helt greit, men da skal jeg ikke ha noe forventning mot meg heller.

Dersom jeg vil skjerpe meg med trening eller gå ned i vekt så er det aldri for forholdets del. Da er det fordi JEG føler at nå er jeg ikke den beste utgaven av meg selv, og det er ukomfortabelt for MEG. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville aldri møtt opp på date i joggebukse med håret i en dott, med mindre det var avtalt filmkveld i koseklær på forhånd. Joggebukse er kun til bruk i eget hjem, men sånn er jeg deg. Hvis jeg skal date, så steller jeg meg, sminker meg og møter opp fresh. Jeg ville ikke følt meg komf med å dra ut av huset på date i det antrekket. Men når man har møttes noen ganger og blir bedre kjent så går det jo an å dra ned dresskoden litt. Spørre om hun har lyst på en hyggedate i chille klær. For det er jo avslappende og trygt og bare vise seg fra en helt avslappa side og. 

Anonymkode: 8edd0...063

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Si meg jenter, er dette vanlig? Jeg har datet ei frøken siden oktober. Ikke hatt samtalen enda, men er vel rett rundt hjørnet. Når vi først møttes var hun råflott, kule klær, fin sminke osv. Dette har jeg alltid syntes vært bra med damer. Vokst opp med tre jålete søstre så er vel litt påvirket av de. Jenter som virkelig kan sminke seg fint er så sexy.

De siste 5-6 gangene vi har møttes hos meg er det annerledes. Kommer hit i joggebukse, hårete bein, håret i en sånn dult på hue og null sminke. Føler meg litt lurt. Hvorfor fremstå som noe helt annet enn du er liksom? Si meg jenter, er dette vanlig eller er det jeg som er urimelig? Jeg ønsker jo at hun skal synes jeg er kjekk. Jeg dusjer jo, tar på en fin genser, fikser håret og stusser skjegget før hun kommer liksom. 

Si til henne at du blir skuffet over at hun ikke er digg nok for deg. Jeg vokste opp med en bror som hjalp meg, men menn hjelper meg ikke, hjelpen består av at menn skal hjelpe seg selv, les: sex 🙂 

Så egentlig burde du spørre henne om hun kan hjelpe deg, slik at du får det bedre og mer komfortabelt? 

Anonymkode: 1497d...0cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...