Gå til innhold

Navnet Ezra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 14.55):

TV serien "Pretty Little Liars" ringte, og vil ha en av hovedpersonene sine tilbake.

Anonymkode: e8181...bf3

Tenkte det samme 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navnet er veldig pent. Men jeg hadde ikke turt å kalle mitt barn det. 

Anonymkode: cb26c...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det 😊 Funker fint på norsk åså synes jeg. Folk vurderer navn som Madelias, så jeg tror ikke det kommer til å påvirke jobbtilbud i fremtiden 😄 Nei men fra spøk til alvor, dette er ikke så merkelig, bare litt uvanlig. 

Anonymkode: 1991d...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg liker det 😊 Funker fint på norsk åså synes jeg. Folk vurderer navn som Madelias, så jeg tror ikke det kommer til å påvirke jobbtilbud i fremtiden 😄 Nei men fra spøk til alvor, dette er ikke så merkelig, bare litt uvanlig. 

Anonymkode: 1991d...a5e

Madelias var søtt. Likte det bedre enn Ezra.

Anonymkode: 38592...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1/11/2022 den 14.35):

Ezra er mitt absolutte favorittguttenavn. Men er det for spesielt for en norsk gutt? Hva er deres tanker?

Anonymkode: 1966a...df5

Hvis du er pinsevenn, mormoren eller tilhører en annen svært religiøs sekt så ja. Ellers nei. 

Anonymkode: 13495...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt et navn som kan være både jente- og guttenavn. Det spiller ingen rolle om det er Kim, Robin, Ezra eller et  annet unisex-navn. Spesielt ikke hvis de fleste regner med at kjønnet er et annet enn det barnet har (som hvis en jente heter Robin). 

Det hjelper ikke at mange mener kjønn er på vei ut eller at de har en god grunn (som hvis guttebarnet Kari kalles opp etter sin finske oldefar). Det skaper et helt unødvendig, ubehagelig problem for barnet, derfor ville jeg latt være.  

Hvis det er unngåelig - heng på et fornavn til, som fjerner enhver tvil om kjønnet, typen Linn Robin eller Ezra Johan. "Ekstranavnet" trenger ikke brukes til daglig, bare være der av hensyn til f.eks. navnelister og andre situasjoner der det kan være et poeng å synliggjøre barnets kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baldrian skrev (På 17.1.2022 den 14.40):

Jeg ville ikke valgt et navn som kan være både jente- og guttenavn. Det spiller ingen rolle om det er Kim, Robin, Ezra eller et  annet unisex-navn. Spesielt ikke hvis de fleste regner med at kjønnet er et annet enn det barnet har (som hvis en jente heter Robin). 

Det hjelper ikke at mange mener kjønn er på vei ut eller at de har en god grunn (som hvis guttebarnet Kari kalles opp etter sin finske oldefar). Det skaper et helt unødvendig, ubehagelig problem for barnet, derfor ville jeg latt være.  

Hvis det er unngåelig - heng på et fornavn til, som fjerner enhver tvil om kjønnet, typen Linn Robin eller Ezra Johan. "Ekstranavnet" trenger ikke brukes til daglig, bare være der av hensyn til f.eks. navnelister og andre situasjoner der det kan være et poeng å synliggjøre barnets kjønn. 

Jeg har sett navnet blitt brukt internasjonalt så mange ganger og bare på menn, ifølge søk er det også i all hovedsak et mannsnavn, så at det oppfattes som et helt unisex navn var jeg virkelig ikke klar over en gang. Men, men. 

Skjønner mange har noe imot navnet og da vil det mest sannsynlig ikke bli brukt her heller, selv om jeg synes det er veldig flott. Vi er hovedsakelig norske og bare med aner fra div land like utenfor Norge.

Ts

Anonymkode: 1966a...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...