Gå til innhold

Servering i barnebursdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva annet enn pølse i lompe fungerer å servere i barnebursdag? Bursdagsbarnet er ikke spesielt pølse-glad, og vi trenger i tillegg et kjøttfritt alternativ. 

Jeg lurte på å lage en kjempeporsjon med hjemmelaget tomatsuppe, og sette ut skåler med stekte pølser, pasta, kokte egg og kanskje noe annet tilbehør - pluss rundstykker/brød ved siden av? 

Det vil komme ca 15 barn i småskolealder, og vi er nok en gjeng voksne tilgjengelige for servering. 

Pga pandemi har vi ikke hatt bursdagsfeiring på to år - så kjenner at det føles litt som første gang.. ;)

Anonymkode: 943f0...6bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal feire her til helga og da vil bursdagsbarnet ha grandis og hamburgere, så da blir det de:) 

Anonymkode: 50122...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna våre har alltid ønsket seg hjemmelaget pizza i sine barnebursdager. Toppingen kan jo varieres og tilpasses mye. Alltid vært populært og det meste pleier å forsvinne. 🙂

Anonymkode: caa24...2bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza er supert, du kan variere topping etter allergier og smak, og restene kan fryses og spises senere.

Anonymkode: 30182...d75

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei!

Hva annet enn pølse i lompe fungerer å servere i barnebursdag? Bursdagsbarnet er ikke spesielt pølse-glad, og vi trenger i tillegg et kjøttfritt alternativ. 

Jeg lurte på å lage en kjempeporsjon med hjemmelaget tomatsuppe, og sette ut skåler med stekte pølser, pasta, kokte egg og kanskje noe annet tilbehør - pluss rundstykker/brød ved siden av? 

Det vil komme ca 15 barn i småskolealder, og vi er nok en gjeng voksne tilgjengelige for servering. 

Pga pandemi har vi ikke hatt bursdagsfeiring på to år - så kjenner at det føles litt som første gang.. ;)

Anonymkode: 943f0...6bd

Ta høyde for allergier ;) 

Tomatsuppe er jo lett å lage, og trenger ikke være melk i. Min nevø elsker tomatsuppe, og har alltid gjort det. Han er også i småskole-alder. Med alt det tilbehøret er det perfekt :) Litt utradisjonelt, men det gjør ikke noe. Pizza er så standard, så jeg liker forslaget ditt.  Er bursdagsbarnet enig ville jeg gått for det :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det ikke bli fryktelig mye søl og gris med tomatsuppe? I tillegg er det en del barn som dessverre ikke liker hjemmelaget tomatsuppe, inkludert mine egne (og ja, jeg har prøvd, men det er bare Toro med en klunk melk i som duger). 

Jeg ville heller gått for pizza eller pizzasnurrer, eller pannekaker. 

Anonymkode: 5fe6d...2ba

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre usikker på om barna vil ha hjemmelaget tomatsuppe.
De fleste i dag spiser Toro, men ikke hjemmelaget med tomatsmak. Iallefall i min omkrets🤷🏼‍♀️

 

Pizza de topper selv er favoritt her. Kjøper ferdig på rull som jeg deler i firkanter

Anonymkode: 9f424...f52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøpte vi ferdige pizzabunner, så fikk barna velge topping. Gøy for dem og enkelt for oss voksne.

Anonymkode: 34b5f...121

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker samme som personen over her, om griseri. Må bli mye søl, med tomatsuppe, og som flere sier, så liker ikke alle hjemmelaget. Pizza og kake vil nok være safest små barn.

Anonymkode: 07a27...0f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var lurt jeg. Er ikke alltid alle liker uansett, mine unger ville ikke spist toro, men blitt kjempe glad for hjemmelaget. Med det tilbehøret du tenkte så kan jo ungene droppe suppe hvis de ikke liker det. Det viktigste er at barnet ditt får noe det ønsker seg til mat tenker jeg da :)

Anonymkode: b884b...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei!

Hva annet enn pølse i lompe fungerer å servere i barnebursdag? Bursdagsbarnet er ikke spesielt pølse-glad, og vi trenger i tillegg et kjøttfritt alternativ. 

Jeg lurte på å lage en kjempeporsjon med hjemmelaget tomatsuppe, og sette ut skåler med stekte pølser, pasta, kokte egg og kanskje noe annet tilbehør - pluss rundstykker/brød ved siden av? 

Det vil komme ca 15 barn i småskolealder, og vi er nok en gjeng voksne tilgjengelige for servering. 

Pga pandemi har vi ikke hatt bursdagsfeiring på to år - så kjenner at det føles litt som første gang.. ;)

Anonymkode: 943f0...6bd

Kjøp 10 pizza deig klare og lag en hjemmelaga tomatsaus med pepperoni noen med kylling og noen med biff også grønnsaker som løk Paprika Ananas Spinat og hva Annet dere ønsker.. De kommer til og digge det!!! Forresten en annen ide. De selger sånne pinata på nett som du kan fylle med masse godteri det kommer til og oppleves som utrolig gøy for barna. De kommer til og snakke om det i flere uker på skolen etterpå 😂

Anonymkode: efab0...89c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å koke og skrelle egg til 15 barn + alt det andre hørtes ut som mye jobb + søl. 

Ville gått for pizza med enkel topping. Ost og bare tomatsaus for de som skal ha kjøttfritt, og noen andre enkle toppinger. I min 10- årings bursdag ville de fleste ha ost og skinke. Hadde kjøpt inn fra pizzarestaurant både kylling og taco- pizza, men det var ost og skinke som gikk ned på høykant 😉

Anonymkode: 7f285...1db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjøp 10 pizza deig klare og lag en hjemmelaga tomatsaus med pepperoni noen med kylling og noen med biff også grønnsaker som løk Paprika Ananas Spinat og hva Annet dere ønsker.. De kommer til og digge det!!! Forresten en annen ide. De selger sånne pinata på nett som du kan fylle med masse godteri det kommer til og oppleves som utrolig gøy for barna. De kommer til og snakke om det i flere uker på skolen etterpå 😂

Anonymkode: efab0...89c

10 pizzadeiger? 😳 Hvordan klarer du å regne deg fram til så mange? Det kommer 15 barn. Max 5 pizzaer tenker jeg. 

Anonymkode: 7f285...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager du hjemmelaget tomatsuppe ville jeg kjørt den med stavmikser.

Hva med pizzasnurrer? Trenger ikke ha kjøtt i. Lette å spise, og greit å ha ferdig på forhånd.

Eller - siden du tenker på å lage ulike tilbehør til suppe - hva med å gå helt for tapas-liknende servering? Barnevennlig variant. Litt av forskjellig barna kan plukke av selv. Cherry tomater, agurk-staver, aioli, rømme, tacosaus, kjøttboller, pølsebiter, loff, og litt forskjellig?

Anonymkode: ff0d5...5b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lager hjemmelaget tomatsuppe ville jeg laget med bare tomatpure+kraft/buljong, og ikke hermetiske tomater. Takler selv ikke smaken når det er laget på hermetiske tomater, og var også sånn vi lærte å lage tomatsuppe på skolen (kokke-linja), smaker mer som toro somatsuppe egentlig, men er vel det de fleste liker, hvertfall barn 

Anonymkode: 50d6d...f37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville heller gått for pizza. Om pølser kan være et alternativ, kan man lage innbakte pølser.
Aldri i livet om jeg hadde servert tomatsuppe, eller suppe av noe slag, i en barnebursdag 😅

Anonymkode: 3ac73...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres styrete ut med suppe. Pizza er bra, gjerne et par-tre varianter, inkludert vegetar.

Anonymkode: f7155...de7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...