Gå til innhold

Barn som leker og nabo som klager

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Går du ut naken? Jeg bruker å ha regnklær på.

Anonymkode: 8f7ad...428

Jeg tåler ikke vann på huden 

Anonymkode: 12bde...43e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tåler ikke vann på huden 

Det er umulig. Dusjer og vasker du deg ikke heller da? 

• Liker 1
Skrevet
got2go skrev (1 time siden):

Det er umulig. Dusjer og vasker du deg ikke heller da? 

Kun 1 gang i mnd 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du sint? Min hud tåler ikke så godt regn, derfor er vi ikke ute i regn. Dette vil skape et spesielt utslett som klør intenst.. 

De aller fleste er jo uten med ungene, også når det regner? 

Hva slags spesielt utslett er det du får? For det høres jo unektelig litt spesielt ut.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

og hvis barna er for små til å gå ut alene? skal foreldrene også måtte bli forvist ut av egn bolig i tide og utide?

Nei denne naboen kommer ingen vei med å klage på barn som bråker, vis meg en dom som er avsagt på det. 

Anonymkode: 91eaf...9ce

Når man har barn som er for små til å være ute alene, så er man selvsagt med dem ut. Du mener vel ikke at ungene dine ikke er ute å leker før de er/ble gamle nok til å gå ut alene?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De vil være inne og leke

De (og du) har ikke vondt av å leke ute, uansett vær. Det er vel du som bestemmer?

Anonymkode: 9069a...623

• Liker 3
Skrevet

Og/å

Anonymkode: 0d165...fd3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De aller fleste er jo uten med ungene, også når det regner? 

Hva slags spesielt utslett er det du får? For det høres jo unektelig litt spesielt ut.

Når man har barn som er for små til å være ute alene, så er man selvsagt med dem ut. Du mener vel ikke at ungene dine ikke er ute å leker før de er/ble gamle nok til å gå ut alene?

De (og du) har ikke vondt av å leke ute, uansett vær. Det er vel du som bestemmer?

Tåler ikke kulde eller regn så må ta gymmen inne 

Skrevet

Da jeg var barn kom naboen kjørende hjemover (rekkehus) en gang. Da var jeg ute på gata og lekte med noen venner. Var vel 10 år, tror jeg? Han stoppet bilen ved siden av oss, gikk ut, tok tak i halsen min med begge henda, løfta meg opp og truet med å banke livskiten ut av meg om jeg ikke sluttet å løpe i trappen hjemme. Jeg turte ikke å si noe så levde i en konstant frykt for fyren før en av vennene som så det sa det til sine foreldre, som sa det til mine.

Jeg merker jeg har temmelig stor toleranse for bråkete barn selv nå. 🤷‍♂️ Der jeg bor nå er det barn som hoier og heier rett utenfor stuevinduet mitt nesten - synes det er topp at de er ute og koser seg. Worst case så kan jeg ta på meg støykansellerende headset og koble det til TVen/PCen etc.

Så at en nabo klager tenker jeg er bedre enn at de 'tar saken i egne hender', i hvert fall.

Skrevet
On 1/10/2022 at 11:07 PM, AnonymBruker said:

Naboen kommer ukentlig og klager over at det er mye lyd fra hans tak i leiligheten. Vi bor over han i blokk. Må vi ikke få lov og leve livet vært på dagtid uavhengig av naboen under oss så lenge vi følger øvrige regler??

Jeg har to tette og da de var mindre ble det mye løping og lek og skrik og latter. Heldigvis hadde jeg gode naboer som ALLTID sa at de hørte ingenting. Nå har vi nye naboer med småbarn. Nei,jeg heller hører ingenting. Slik er det å leve sammen. Det vil ta tid og barn vil bli større. Nå kam jeg si at mine barn åpner dører for eldre, hjelper til naboer, bærer poser osv.

Anonymkode: 4f117...a54

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tåler ikke kulde eller regn så må ta gymmen inne 

Ok, dette er jo bare tull.

• Liker 2
Skrevet
got2go skrev (3 timer siden):

Ok, dette er jo bare tull.

Det er en trolletråd...

Anonymkode: 53812...47a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 23.46):

Er gulvtepper overalt + på veggene 

To ting; 

Hva er tikken? 
Og hvorfor har du tepper på veggene? 

Anonymkode: 7da48...cc2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er en trolletråd...

Anonymkode: 53812...47a

Ja, ante meg!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 0.06):

vi er er bare hjemme 13 timer ila uken 

Hvordan vet du at han er hjemme "hele tiden" , da? Han er hjemme til normale tider, slik som alle andre. Helt enig i at når man bor i blokk, så må man tåle litt. Men selv om du har barn i leiligheten, betyr ikke det at du automatisk er fritatt for å ALLTID bråke høylytt. Man må ta hensyn til hverandre, får dere så mange klager må du nesten lære ungene inne stemme. Og de kan fint leke ute i gårdsplassen, hvis de må springe fra seg. 

Anonymkode: 807db...b76

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 23.23):

Når det regner da?

Da tar man på klær tilpasset været og går ut! Har ikke bodd i blokk men vi leide ut sokkelen på huset og barna fikk ikke løpe inne for lyden forplanter seg nedover. Syns det er vanlig folkeskikk å ta hensyn til andre jeg, opplever naboen din det som belastende så må du ta det til deg, be om du får komme ned å høre selv hvordan det høres ut når barna er i full lek? Kanskje du får et annet perspektiv 😅

Anonymkode: ab21b...67e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

To ting; 

Hva er tikken? 

Tikken er en lek. For og isolere lyden,’likevel kommer den naboen og klager 

Skrevet

To ting; 

Hva er tikken? 

Ingen har gulvtepper på veggene. Bortsett fra troll !

• Liker 2
Skrevet

To ting; 

Hva er tikken? 

Tikken er sisten😊

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tikken er en lek. For og isolere lyden,’likevel kommer den naboen og klager 

Jaha, så dere har tepper på veggene? Den var ny.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 23.07):

Naboen kommer ukentlig og klager over at det er mye lyd fra hans tak i leiligheten. Vi bor over han i blokk. Må vi ikke få lov og leve livet vært på dagtid uavhengig av naboen under oss så lenge vi følger øvrige regler??

Når folk bor i blokk så kan de ikke klage så lenge det er stille før kl.23.00 At halvgamle tullinger som sikkert har bodd der i en mannsalder ikke tåler ungebråk er ikke deres skyld, be klovnen flytte til skogs.

Anonymkode: 9fd79...10b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når folk bor i blokk så kan de ikke klage så lenge det er stille før kl.23.00 At halvgamle tullinger som sikkert har bodd der i en mannsalder ikke tåler ungebråk er ikke deres skyld, be klovnen flytte til skogs.

Anonymkode: 9fd79...10b

Det er stille kl 18

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tikken er sisten😊

Jaha, så dere har tepper på veggene? Den var ny.

Ja vi har isolert godt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...