Gå til innhold

Hvilke hvitevarer er best?


punkyB

Anbefalte innlegg

Jeg skal pusse opp kjøkken og skal ha nye hvitevarer. Har begynt å kikke litt men vil gjerne høre hva dere har erfaringer med og/eller anbefaler.

Vil vel ha et litt solid merke - ikke bare fordi det holder lenger men selger også bedre. Har dog sjekket priser på det jeg skal ha hos SMEG og det kommer på ca. 90 000 kr ....... ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt. Mulig jeg tar ovn + topp derfra så annet merke i det andre.

Noen som har kombinert ovn/mikro - såfall fungerer det bra? Har ikke så stort kjøkken så jo mindre plass ting tar jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miele.

Ingen over, ingen ved siden. ;)

Vi kommer til å velge det når vi skal ha nytt hus.

Nå har vi bare Miele vaskemaskin, men er storfornøyd med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Bare pass på om du kjøper innebygget komfyr hvor varmluften kommer ut! Det finnes flere merker der varmluften kommer ut foran, akkurat i rett høyde til å treffe et lite barn. Nå vet jo ikke jeg om dere har barn eller skal få, men uansett noe å tenke på synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMEG har så utrolig mye kult og bra. Komfyr og topp derfra blir supert :)

Mikro: Ville valgt Whirlpool mikro uten tvil. De har sinnsykt bra mikroer og du får masse bra funksjoner med de. Se etter mikro meg 6.sans. Da får du med crisp panne som kan brukes til steking av pizza, varme opp boller ol så det blir som de er varmet i ovnen, koke ris/poteter/pasta, grill, bra opptiningfunksjon, gjennoppvarmingfunksjon.

Kjøleskap: Har Miele selv der og er utrolig fornøyd. Fina skap og den 0 sonen er super til kjøtt og grønnsaker. Det holder mye bedre.

Ellers er kjøleskap litt smakssak. Se på svenskproduserte skap (electrolux) eller tyske aeg, siemens,bosch. Vill algt meg på en av disse 5.

Oppvaskmaskin: Miele sine er jo de aller beste, men jeg syns de har litt kjipt design og ville aldri giddi å brukt bestikkskuffen. Ville derfor valgt en annen... Liker Siemens og Bosch sine best der i forhold til stabling. ASKO sine er også fine. Må du nesten kikke litt på å se hva du syns.

Ellers på stekeovn/topp om du går bort fra SMEG. Jeg ville gått for Siemens /bosch. De har så sinnsykt mye fint og bra i innbygging. Komfyr med full stekeautomatikk feks funker kjempebra.

Mikro/ovn i et har jeg ikke erfaring med, men vil tro det blir som vask/tørk i en. Det er bedre å ha det hver for seg :)

Så ang merke. Miele er de som går for best kvalitet, mens andre merker er bedre på design. Siemens/Bosch er et veldig solig merke det også med lite feil på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at tyskproduserte hvitevarer skal være bra. De har slitesterke deler og bruker visst materialer som skal tåle en del, i stålet og sånn.

Men det er det jeg vet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte kun Siemens-produkter da jeg bygde hus og er veldig fornøyd. Har ikke micro-ovn for det hadde vi ikke behov for - jeg er litt redd strålingen fra slike ovner - og hos oss ville det sikkert bare bli brukt til popcorn, allikevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hvitevarer fra husquarna innebygd og er utrolig fornøyd.

Beste hvitevarene vi har hatt. Vi og har lite kjøkken, vi har ovn og micro i høyskap og det går veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMEG har så utrolig mye kult og bra. Komfyr og topp derfra blir supert :)

Mikro: Ville valgt Whirlpool mikro uten tvil. De har sinnsykt bra mikroer og du får masse bra funksjoner med de. Se etter mikro meg 6.sans. Da får du med crisp panne som kan brukes til steking av pizza, varme opp boller ol så det blir som de er varmet i ovnen, koke ris/poteter/pasta, grill, bra opptiningfunksjon, gjennoppvarmingfunksjon.

Kjøleskap: Har Miele selv der og er utrolig fornøyd. Fina skap og den 0 sonen er super til kjøtt og grønnsaker. Det holder mye bedre.

Ellers er kjøleskap litt smakssak. Se på svenskproduserte skap (electrolux) eller tyske aeg, siemens,bosch. Vill algt meg på en av disse 5.

Oppvaskmaskin: Miele sine er jo de aller beste, men jeg syns de har litt kjipt design og ville aldri giddi å brukt bestikkskuffen. Ville derfor valgt en annen... Liker Siemens og Bosch sine best der i forhold til stabling. ASKO sine er også fine. Må du nesten kikke litt på å se hva du syns.

Ellers på stekeovn/topp om du går bort fra SMEG. Jeg ville gått for Siemens /bosch. De har så sinnsykt mye fint og bra i innbygging. Komfyr med full stekeautomatikk feks funker kjempebra.

Mikro/ovn i et har jeg ikke erfaring med, men vil tro det blir som vask/tørk i en. Det er bedre å ha det hver for seg :)

Så ang merke. Miele er de som går for best kvalitet, mens andre merker er bedre på design. Siemens/Bosch er et veldig solig merke det også med lite feil på.

Takk for mange gode tips ! :-)

Har fremdeles lyst på toppen/ovnen fra SMEG - får tenke litt på hvilke funksjoner jeg ønsker.

Miele har jeg sett litt på og liker designet/funskjonene så det er nok en het kandidat for de andre.

Har ikke så stort kjøkken så det er derfor jeg ønsker mest mulig funksjoner i færrest mulig enheter. Men det skal jo ikke gå på bekostning av funksjonaliteten.

Får man en god mikro så blir jo det nesten som en ovn. Disse kombiovnene kan jeg ikke tenke meg blir så allsidige.

Når det gjelder kombiskap vil jeg ha det så stort som mulig - og med stor frysedel.

Tenker litt på at jeg ikke vil mikse for mange merker for å få det mer stilrent - men det er jo kanskje litt 'jålete'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på om du kjøper innebygget komfyr hvor varmluften kommer ut! Det finnes flere merker der varmluften kommer ut foran, akkurat i rett høyde til å treffe et lite barn. Nå vet jo ikke jeg om dere har barn eller skal få, men uansett noe å tenke på synes jeg.

Jeg har ikke barn - men uansett noe å ta med seg som jeg ikke har tenkt på / vært klar over - takker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miele.

Ingen over, ingen ved siden. ;)

Vi kommer til å velge det når vi skal ha nytt hus.

Nå har vi bare Miele vaskemaskin, men er storfornøyd med den!

Er nok favoritt nr. 2 - men favoritt i den prisklassen jeg har råd til tror jeg. Miele er vel ikke billig men heller ikke knalldyrt som jeg synes SMEG er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hvitevarer fra husquarna innebygd og er utrolig fornøyd.

Beste hvitevarene vi har hatt. Vi og har lite kjøkken, vi har ovn og micro i høyskap og det går veldig bra.

:-)

Hvilke funksjoner har ovnen - og hva slags topp ?

Jeg tror jeg går for induksjonstopp og ikke gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at tyskproduserte hvitevarer skal være bra. De har slitesterke deler og bruker visst materialer som skal tåle en del, i stålet og sånn.

Men det er det jeg vet... ;)

Er det Bosch/Siemens du tenker på da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miele.

Ingen over, ingen ved siden. ;)

Det samme sier min reparatør-kamerat.

Det er ingen merker som det er så lite reparasjoner og reklamasjoner på som Miele, i følge ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeg er lekkert, men det blir i mitt neste liv når jeg er milionær. ;)

Trenger dere micro? Vi bruker kun våre micro til å poppe popcorn og tine kjøtt. Vi kommer ikke til å kjøpe ny mikro når vi skal ha nytt kjøkken, selv om vi har plass.

Da vil jeg heller ha kaffemaskinen fra Miele. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeg er lekkert, men det blir i mitt neste liv når jeg er milionær. ;)

Trenger dere micro? Vi bruker kun våre micro til å poppe popcorn og tine kjøtt. Vi kommer ikke til å kjøpe ny mikro når vi skal ha nytt kjøkken, selv om vi har plass.

Da vil jeg heller ha kaffemaskinen fra Miele. ;)

Enig ang. SMEG ! :sur:

Er litt usikker på micro. Nå har jo ovnene mye funksjonalitet som ligner - med tining feks. Jeg bruker vel mikroen til popcorn som deg - samt tining/oppvarming av mat - og varme tevann. Så pga. plassen så tror jeg mikroen står på droppe-lista. Når det gjelder ovn så vakler jeg litt mellom ovn/damp og ovn/mikro. Tror vel det heller blir ovn/damp - evnt. bare ovn med alle de funksjonene de har også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da vil jeg heller ha kaffemaskinen fra Miele. ;)

Den snuser jeg på også - men jeg er litt usikker på hvor mye den vil bli brukt, men kule er de hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest porselen
Jeg kjøpte kun Siemens-produkter da jeg bygde hus og er veldig fornøyd. Har ikke micro-ovn for det hadde vi ikke behov for - jeg er litt redd strålingen fra slike ovner - og hos oss ville det sikkert bare bli brukt til popcorn, allikevel  ;)

Jeg har også Siemens-produkter, vaskemaskin, komfyr og oppvaskmaskin. Er kjempefornøyd. Komfyren er nå 11 år og den fungerer like bra i dag som da vi kjøpte den, har aldri hatt problemer med den. Oppvaskmaskinen er like gammel og nesten like god som ny, ikke hatt problemer der heller. Og derfor kjøpte vi vaskemaskin av samme merke da den forrige vaskemaskinen sa takk for seg. Kjøleskapet er et annet merke, av samme klasse som Siemens og har fungert fint i alle de 10 årene vi har hatt det.

Har overtatt en micro-ovn fra noen bekjente og den brukes kun til pop-corn og det blir ikke kjøpt noen ny når den vandrer heden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så istedet for mirko til ditt behov gjør du følgende:

Kjøper inn vanlig popcorn og bruker kjele.

Lærer deg å bruke varmluft som tinefunksjon (kun luft, ikke grader) + planlegge litt ang mat.

Kjøper en snerten vannkoker til 2-3 hundrelapper.

Da sparer du endel penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så istedet for mirko til ditt behov gjør du følgende:

Kjøper inn vanlig popcorn og bruker kjele.

Lærer deg å bruke varmluft som tinefunksjon (kun luft, ikke grader) + planlegge litt ang mat.

Kjøper en snerten vannkoker til 2-3 hundrelapper.

Da sparer du endel penger :)

Kan vel ikke si meg uenig i dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...