Mannegenser Skrevet 24. februar 2022 #1161 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) lady90 skrev (2 timer siden): Jeg blir helt psykisk utslitt av dette, har alltid vært en katastrofetenker og da er ikke dette gode nyheter. Tenker at Norge kommer til å bli invadert eller at det blir en atomkrig. Jeg trenger noen lyspunkt (om det finnes) eller noen som kan berolige meg før jeg blir spør her 😬 Dette kommer ikke dit du bor. Aldri. Til det har vesten bygget et system som selv den galeste enehersker verken tør eller kan kjempe mot. Så i tillegg til å leve i den fredeligste tiden noensinne - ja, den er det. Ikke la internett lure deg - så bor du også i den fredeligste delen av verden, i den beste tiden noensinne. Det bør holde:) (Tragisk for Ukraina, virkelig - de fortjente ikke dette, men det er kvantesprang fra det til at nordmenn blir berørt med annet enn dyrere strømpriser etc) Endret 24. februar 2022 av Mannegenser 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 24. februar 2022 #1162 Del Skrevet 24. februar 2022 Tutte skrev (44 minutter siden): Frankrike minner Putin på at NATO også har atomvåpen https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/frankrike-minner-putin-paa-at-nato-ogsaa-har-atomvaapen.aX61pkRbv?utm_source=share-btn Synes det er så dumt å komme med slike uttalelser, og kan bare risikere å legge opp til enda mer kamplyst hos en allerede krigsklar galing. Putin vet veldig godt at NATO har atomvåpen, og det skremmer tydeligvis ikke han uansett. Det blir ikke atomkrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 24. februar 2022 #1163 Del Skrevet 24. februar 2022 Jaimatadi skrev (58 minutter siden): Det jeg tenker og. Blir det en full krig i Europa mellom US og Russland? USA er ikke fremmed for å bli med på en god krig.. Hvor mange kriger har ikke det landet startet? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amit Skrevet 24. februar 2022 #1164 Del Skrevet 24. februar 2022 42 minutter siden, Luckie said: Jeg er redd…🥺 Det blir ingen krig. Biden skriker og bærer seg, men alle vet at Biden ikke vil gå til krig over Ukraina. I Europa er det enda mindre ønske om krig. Det er få, om noen, i Europa som er villige til å dø for Ukraina. Sanksjonene er også dødfødte. Spesielt Tyskland kommer til å lide under sanksjonene, for Tyskland importerer mesteparten av energien de trenger. Dersom Tyskland stopper importen av energi fra Russland, så vil vanlige tyskere fryse og tysk industri vil gå konk på grunn av skyhøye energipriser. Dersom Tyskland innfører sanksjoner mor Russland, så sanksjonerer de i virkeligheten seg selv. Biden må ha vridd armene ganske kraftig rundt på tyskerne for å få dem til å gå inn for sanksjoner mot Russland. USA, derimot, vil tjene mye på europeiske sanksjoner mot Russland, for da kan de selge olje og gass dyrt til frysende europeere. Så i virkeligheten er sanksjonene rettet mot europeerne, og ikke mot Russland. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 24. februar 2022 #1165 Del Skrevet 24. februar 2022 Mannegenser skrev (34 minutter siden): Dette kommer ikke dit du bor. Aldri. Til det har vesten bygget et system som selv den galeste enehersker verken tør eller kan kjempe mot. Så i tillegg til å leve i den fredeligste tiden noensinne - ja, den er det. Ikke la internett lure deg - så bor du også i den fredeligste delen av verden, i den beste tiden noensinne. Det bør holde:) (Tragisk for Ukraina, virkelig - de fortjente ikke dette, men det er kvantesprang fra det til at nordmenn blir berørt med annet enn dyrere strømpriser etc) Takk for beroligende ord 😀 men samtidig trodde jo ingen at Putin ville gå til dette skrittet heller.... Er mer redd for at han får så mye sanksjoner på seg, eller faktisk taper i Ukraina, slik at han likegodt starter en atomkrig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannegenser Skrevet 24. februar 2022 #1166 Del Skrevet 24. februar 2022 lady90 skrev (1 minutt siden): Takk for beroligende ord 😀 men samtidig trodde jo ingen at Putin ville gå til dette skrittet heller.... Er mer redd for at han får så mye sanksjoner på seg, eller faktisk taper i Ukraina, slik at han likegodt starter en atomkrig. Sanksjonene er de nok forberedt på. Han og de rundt ham, måtte vise makt. I hans verden, vel og merke, ga det en logikk. Jeg skal spise min høyrearm mens jeg står på ett ben om han angriper NATO. Det er en forskjell på å være gal og dum. Dum er nok ikke Putin. Atomkrig kommer ikke nå. Jeg tror en relativt stor astroide treffer oss før det skjer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WonderWomaan Skrevet 24. februar 2022 #1167 Del Skrevet 24. februar 2022 lady90 skrev (2 timer siden): Jeg blir helt psykisk utslitt av dette, har alltid vært en katastrofetenker og da er ikke dette gode nyheter. Tenker at Norge kommer til å bli invadert eller at det blir en atomkrig. Jeg trenger noen lyspunkt (om det finnes) eller noen som kan berolige meg før jeg blir spør her 😬 At Norge blir invadert skjer nå ikke, men at noe skjer på atom fronten er mulig. MEN om Putin skulle leke med atomvåpen så vil det jo slå tilbake på Russland i og med at de ligger jo nærme, og vil han utsette sitt eget folk for det (mulig, han virker ikke særlig empatisk egentlig). Vi får håpe at det ikke sprer seg radioaktiv stråling til Europa og Norge om noe skulle skje. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 24. februar 2022 #1168 Del Skrevet 24. februar 2022 Egenskap skrev (På 2/17/2022 den 17.40): Det er mye kulisse arbeid som vi ikke får med oss i totalbilde som media serverer, er aktører som har parter med forskjellige agendaer. Har amerikanerne noen gang kriget i Sovjetunionen noen gang? Ja, USA og andre vestlige nasjoner invaderte Sovejetunionen med hundretusenvis av soldater i 1918 og kriget der i flere år. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Allied_intervention_in_the_Russian_Civil_War 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 24. februar 2022 #1169 Del Skrevet 24. februar 2022 ops2 skrev (2 timer siden): Siste nytt: Putin tilbyr Ukraina fred hvis Ukraina lover å være et nøytralt land uten utenlandske våpen: https://redstate.com/streiff/2022/02/24/report-russia-offers-terms-of-surrender-to-ukraine-n527216 Dette kunne Putin ha foreslått langt tidligere, men det ble aldri gjort - så vidt jeg vet. Hvorfor bygge opp store styrker langs Ukrainas grenser, starte en invasjon der mange soldatliv går tapt, for deretter plutselig tilby å avslutte invasjonen hvis Ukraina går med på å bli nøytralt? Pluss at det sannsynligvis skal på plass et nytt pro-russisk regime også? Tror vi skal ta det med en klype salt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shawtyella Skrevet 24. februar 2022 #1170 Del Skrevet 24. februar 2022 Capt. Obvious skrev (12 timer siden): Enig, vi må være forsiktige nå. Her bør Nato gå sammen og se hvordan man kan ruste seg opp mot de konfliktene som nesten garantert kommer etter Ukraina. Alle Nato land bør også se på hvordan de felles kan erklære krig mot Russland og sette landet ut av spill med luftangrep fra alle vestlige lands luftforsvar. Hvis NATO blander seg blir det storkrig. Kina kommer til å henge seg på, og jeg kan ikke tenke meg at folk ønsker det.. Da vil de ta Taiwan, og Serbia vil ta Kosovo.. kan være flere land utenfor NATO som kanskje tar noe de vil ha også, nå som Nato blir opptatt med Russland. Det er veeeldig uheldig om Nato går imot Russland med millitært angrep. Bedre da å holde seg til det økonomiske, for all del håper jeg Nato er smartere enn å sende millitært angrep i retning Russland.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. februar 2022 #1171 Del Skrevet 24. februar 2022 NordicViking skrev (1 minutt siden): Dette kunne Putin ha foreslått langt tidligere, men det ble aldri gjort - så vidt jeg vet. Dette er hele kjernen i diskusjonen om NATO, dette var det som var viktig for Russland og ingen var villig til å innrømme dem. Dette er hva Putin har krevd i 15 år… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 24. februar 2022 #1172 Del Skrevet 24. februar 2022 Jeg, som russer, må bare beklage. Det er ingen unnskyldninger, det er ikke mulig å forstå hva er det som skjer. Det hele er bare på grunn av galskapen til en mann, Putin. Jeg håper dere leser på NRK.no at tusener av russere var ute og demonstrerte i dag. Det er på tross av at de som gjør det, er i direkte fare å bli fengslet, og over tusen mennesker har blitt pågrepet og ført til arrestasjoner i dag. Men russere vil ikke ha krig! https://www.nrk.no/urix/russiske-kjendiser-trosser-putin-_-sier-nei-til-krig-1.15868586 6 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 24. februar 2022 #1173 Del Skrevet 24. februar 2022 Det russiske folket er på banen! https://www.nrk.no/urix/russiske-kjendiser-trosser-putin-_-sier-nei-til-krig-1.15868586 2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shawtyella Skrevet 24. februar 2022 #1174 Del Skrevet 24. februar 2022 FunnyBoy123 skrev (1 time siden): Dersom Norge blir angrepet, står jeg og mange titalls tusen med militær bakgrunn klar for å beskytte landet vårt. Allikevel, veeeldig usannsynlig at Norge blir angrepet av Russland! Ta det med ro folkens. Viktig å ikke overtenke, det gjør ikke situasjonen noe bedre. Husk at vi er medlem av NATO og faktisk har et godt naboforhold til Russland. Hvem blir egentlig kalt inn til krig under et angrep? Alle menn under 35 som tidligere har vært i førstegangstjenesten må vel om det er ytterst nødvendig, er det ikke noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 24. februar 2022 #1175 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Vi får alle håpe at dette krigsutbruddet blir kortvarig, og våpenhvile blir innført om ikkje altfor lang tid. De menneskelige lidelsene er store, og det bør vera all grunn til bekymring for redselen, og de psykologiske etterhverkandene etter dette både i Norge, og resten av Europa. Den største bekymring er nå om Norge , og vesten vil står overfor en digital krigføring, og kommunikasjonslinjer blir brutt. Gamle krigsveteraner fra 2 verdenskrig har i årrekke minnet oss om at vi aldri må ta freden som en selvfølge, og kanskje har mange lyttet til desse m/ døve ører. Endret 24. februar 2022 av Skybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shawtyella Skrevet 24. februar 2022 #1176 Del Skrevet 24. februar 2022 Peanut skrev (7 timer siden): (Skulle ikke forundre meg om Kina ville gjort noe med Taiwan nå som fokus er på Russland..) Putin er vel det som kalles en magaloman, i tillegg til kalkulert og kynisk Hvis han lykkes med å annektere Ukraina med makt, vil han ikke stoppe der. Hvis han ikke lykkes, vil han nok forsvare egoet sitt ved å skylde på sitt nederlag i vesten og gå til en fullskala verdenskrig. Er å virkelig håpe at det siste ikke skjer. Jeg tror Kina tar Taiwan, og Serbia tar Kosovo om Nato blander seg mot Russland nå. Tviler på at Kina gjør noe før det eventuelt skjer, meen det kan for all del være en utspekulert plan de har hatt en stund.. vet aldri med maktsyke mennesker. Samboer bekymrer seg for hjemlandet Kosovo nå, og håper ikke Nato blander seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FunnyBoy123 Skrevet 24. februar 2022 #1177 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) 6 minutter siden, Shawtyella said: Hvem blir egentlig kalt inn til krig under et angrep? Alle menn under 35 som tidligere har vært i førstegangstjenesten må vel om det er ytterst nødvendig, er det ikke noe slikt? Alle som har vært i førstegangstjenesten vil være vernepliktige til dem er 44 år gamle. 55 for ansatte. Jeg og utrolig mange andre er styrkedisponerte. Det betyr at regjeringen i ytterste konsekvens kan gi oss ordre om å returnere til de militære basene vi tjenestegjorde ved, i en krise/krig situasjon. Samme gjelder hvis man blir plassert i Heimevernet. Endret 24. februar 2022 av FunnyBoy123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. februar 2022 #1178 Del Skrevet 24. februar 2022 Shawtyella skrev (4 minutter siden): Hvis NATO blander seg blir det storkrig. Kina kommer til å henge seg på, og jeg kan ikke tenke meg at folk ønsker det.. Da vil de ta Taiwan, og Serbia vil ta Kosovo.. kan være flere land utenfor NATO som kanskje tar noe de vil ha også, nå som Nato blir opptatt med Russland. Det er veeeldig uheldig om Nato går imot Russland med millitært angrep. Bedre da å holde seg til det økonomiske, for all del håper jeg Nato er smartere enn å sende millitært angrep i retning Russland.. Den vanlige strategien er å gjøre det til en USA konflikt (jugoslavia, Afghanistan, Irak , Libya) , en FN konflikt ( Kongo, Israel og en haug andre) eller trigge en NATO konflikt( hva Stoltenberg har lagt forarbeidet til ved å si at Ukraina er deres interesseområde, og å gi MAP til Georgia) Det utrolig enkle angrepet, er jo å suspendere Russland ( og venner) fra SWIFT) Det er omfattende, og det vil treffe hele det russiske samfunnet, men det smerter mer enn alt annet til sammen, og i forhold til atomvåpen, er det sivilisert og er på nivået der Nord Korea går til Xi og sier «la de dø!» Men det krever USA føler seg trygge på hvor ubåtene er… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 24. februar 2022 #1179 Del Skrevet 24. februar 2022 Jeg tviler. Med dagens informasjonsstrøm og teknologi tror jeg en verdenskrig vil bli avverget før den kommer så langt. Dersom Puten bruker atomvåpen blir det verdenskrig. Krysser fingrene for at det ikke skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shawtyella Skrevet 24. februar 2022 #1180 Del Skrevet 24. februar 2022 FunnyBoy123 skrev (5 minutter siden): Alle som har vært i førstegangstjenesten vil være vernepliktige til dem er 44 år gamle. 55 for ansatte. Jeg og utrolig mange andre er styrkedisponerte. Det betyr at regjeringen i ytterste konsekvens kan gi oss ordre om å returnere til de militære basene vi tjenestegjorde ved, i en krise/krig situasjon. Samme gjelder hvis man blir plassert i Heimevernet. Takk for svar! Ja da var det 9 år mer enn jeg trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå