Tutte Skrevet 24. februar 2022 #1141 Del Skrevet 24. februar 2022 Ellemelle93 skrev (2 minutter siden): Nå er det faktisk over 1650 mennesker som er arrestert etter demonstrasjoner i ulike byer i Russland i kveld. Må si dette varmer hjertet mitt - Russlands eget folk som viser støtte og solidaritet med det ukrainske folket og motstand mot Putins krigføring. Det viser at vi har samhold på tvers av nasjoner 🙏🏼 Mange i Russland har slekt og venner i Ukraina. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 24. februar 2022 #1142 Del Skrevet 24. februar 2022 Ellemelle93 skrev (7 minutter siden): Nå er det faktisk over 1650 mennesker som er arrestert etter demonstrasjoner i ulike byer i Russland i kveld. Må si dette varmer hjertet mitt - Russlands eget folk som viser støtte og solidaritet med det ukrainske folket og motstand mot Putins krigføring. Det viser at vi har samhold på tvers av nasjoner 🙏🏼 Det kan jo også være propaganda for å skremme folk fra å demonstrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskegrateng Skrevet 24. februar 2022 #1143 Del Skrevet 24. februar 2022 42 minutter siden, Ellemelle93 said: Hva da meningsmålere? Meningsmålere styrt og kontrollert av Putin selv, mener du? Hvilke meningsmålere er det du prater om? Tror du det er demokrati i Russland? Ytringsfrihet? Du vet hva som skjer med russere som går offentlig ut mot Putin og hans handlinger? Hva er årsaken til at du så bastant skal påstå at de fleste russere støtter Putin? Skjønner ikke på hvilket grunnlag du kan påstå det! Fordi jeg vet mye om Russland. Nå er det en hel generasjon som er vokst opp med Putins propaganda, tror du ikke at de blir påvirket av det? En ting jeg kan fortelle deg-han blir definitivt ikke uglesett. Det var en artikkel publisert i en avis i Nord-Norge, finner den ikke nå dessverre (tror det var i Tromsø, husker ikke helt nå, men hvis noen skjønner hvilken artikkel jeg snakker om, publiser gjerne en link her) for kanskje en eller to uker siden der det stod at meningsmålingene viser at majoriteten av russere bosatt i Norge støtter Putin. Jeg tror du rett og slett forstår ikke mentalitet til russere og hva 20+ med Putins propaganda har gjort med dem, derfor du tror at de fleste automatisk reagerer med avsky på det som skjer i Ukraina. Think again 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaimatadi Skrevet 24. februar 2022 #1144 Del Skrevet 24. februar 2022 Peanut skrev (8 minutter siden): Får håpe det ikke blir noe slikt fremover: Det jeg tenker og. Blir det en full krig i Europa mellom US og Russland? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 24. februar 2022 #1145 Del Skrevet 24. februar 2022 Fiskegrateng skrev (1 minutt siden): Fordi jeg vet mye om Russland. Nå er det en hel generasjon som er vokst opp med Putins propaganda, tror du ikke at de blir påvirket av det? En ting jeg kan fortelle deg-han blir definitivt ikke uglesett. Det var en artikkel publisert i en avis i Nord-Norge, finner den ikke nå dessverre (tror det var i Tromsø, husker ikke helt nå, men hvis noen skjønner hvilken artikkel jeg snakker om, publiser gjerne en link her) for kanskje en eller to uker siden der det stod at meningsmålingene viser at majoriteten av russere bosatt i Norge støtter Putin. Jeg tror du rett og slett forstår ikke mentalitet til russere og hva 20+ med Putins propaganda har gjort med dem, derfor du tror at de fleste automatisk reagerer med avsky på det som skjer i Ukraina. Think again Jeg tror absolutt at de fleste russerne reagerer med avsky. Alle? Nei. Men de fleste. Klart mange er blitt hjernevasket av Putins propaganda. Men at nesten hele befolkningen støtter ham, en hel nasjon, det tror jeg ikke. Så vondt tror jeg ikke om russerne. Enda jeg har en finsk familie som hater de - alle som én. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 24. februar 2022 #1146 Del Skrevet 24. februar 2022 Fiskegrateng skrev (5 minutter siden): Fordi jeg vet mye om Russland. Nå er det en hel generasjon som er vokst opp med Putins propaganda, tror du ikke at de blir påvirket av det? En ting jeg kan fortelle deg-han blir definitivt ikke uglesett. Det var en artikkel publisert i en avis i Nord-Norge, finner den ikke nå dessverre (tror det var i Tromsø, husker ikke helt nå, men hvis noen skjønner hvilken artikkel jeg snakker om, publiser gjerne en link her) for kanskje en eller to uker siden der det stod at meningsmålingene viser at majoriteten av russere bosatt i Norge støtter Putin. Jeg tror du rett og slett forstår ikke mentalitet til russere og hva 20+ med Putins propaganda har gjort med dem, derfor du tror at de fleste automatisk reagerer med avsky på det som skjer i Ukraina. Think again Jepp, er temmelig sikker på at det store flertall russere støtter Putin 100%. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 24. februar 2022 #1147 Del Skrevet 24. februar 2022 Ryddet for spekulasjoner. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannegenser Skrevet 24. februar 2022 #1148 Del Skrevet 24. februar 2022 Sjeldent har vel denne reklamen passet bedre. 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 24. februar 2022 #1149 Del Skrevet 24. februar 2022 Entern skrev (3 minutter siden): Jepp, er temmelig sikker på at det store flertall russere støtter Putin 100%. Det stemmer også med min oppfatning. Jeg kjenner to russiske familier i Norge, og begge familiene er svorne Putin-tilhengere og forsvarer alt han gjør, til tross for at de har bodd i Norge i mange år (og således bør ha vært mer skjermet for propagandaen osv enn de som har bodd i Russland alle disse årene). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. februar 2022 #1150 Del Skrevet 24. februar 2022 Frankrike minner Putin på at NATO også har atomvåpen https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/frankrike-minner-putin-paa-at-nato-ogsaa-har-atomvaapen.aX61pkRbv?utm_source=share-btn Synes det er så dumt å komme med slike uttalelser, og kan bare risikere å legge opp til enda mer kamplyst hos en allerede krigsklar galing. Putin vet veldig godt at NATO har atomvåpen, og det skremmer tydeligvis ikke han uansett. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 24. februar 2022 #1151 Del Skrevet 24. februar 2022 Putin har ikke lenge som president. Han er ferdig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 24. februar 2022 #1152 Del Skrevet 24. februar 2022 Egenskap skrev (4 minutter siden): Putin har ikke lenge som president. Han er ferdig. Ikke nå, men når tusenvis av russere kommer tilbake fra Ukraina i kister, og bare fortsetter og fortsetter, fler og fler uke for uke, da er han før eller senere ferdig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Suzanne Skrevet 24. februar 2022 #1153 Del Skrevet 24. februar 2022 Capt. Obvious skrev (1 time siden): Kanskje like greit at det blir en større krig. Tror deler av verden har glemt de europeiske stormaktene siden man har drevet snillisme siden den kalde krigen. Det legger autoritære ledere merke til, og de skjønner bare språket maktbruk. Jeg håper selvsagt man kan unngå det, men dersom det må til er det bedre å vise verden at man heller ikke skal presse Europa for mye før vi svarer. Ja, enig med deg i at Europa burde hevde seg mer, og vise muskler. Men Europa er ikke samlet nok. Europa er for opptatt av dialog og diplomati. I realiteten er det alltid USA som "vinner" krigen tilslutt, over Russland. Og sånn går no dagan🖤. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. februar 2022 #1154 Del Skrevet 24. februar 2022 3 minutter siden, Jaimatadi said: Det jeg tenker og. Blir det en full krig i Europa mellom US og Russland? Denne er i hvert fall relevant ennå: Men altså, Putin ble født i 1952 i St. Petersburg, og begynte i det russiske hemmelige byrået KGB i 1975 og tjenestegjorde som offiser til 1990. Etter Sovjetunionens fall ble han ansatt i Kreml. Putin fungerte som statsminister i Russland i ett år (i 1999) under Boris Jeltsins presidentskap og gikk opp til det høyeste embetet i 2000. Han har holdt seg ved makten siden den gang. Siden Europa i stor grad er avhengig av gassforsyning fra Russland, gir dette Putin en enorm internasjonal innflytelse. Statseide Gazprom er en av EUs største leverandører. Russisk grunnlov begrenser antall perioder en president kan sitte til to, men om man bytter plass så kan man sitte lenger. Putin byttet plass med statsminister Dimitri Medvedev. Han ble gjenvalgt til president i 2012, og bare to år inn i embetet annekterte han Krim. Nesten åtte år etter det beordret Putin angrepet på Ukraina. Putin har blitt kåret til verdens mektigste person fire ganger mellom 2013 og 2016. I 2017 ble han anklaget for å blande seg inn i det amerikanske presidentvalget, som ble vunnet av Donald Trump. Både Putin og Trump har avvist anklagene. I mars 2018 ble Putin gjenvalgt for fjerde periode som Russlands president. Putin er forpliktet til å forlate presidentskapet i 2024. Etterretningsoffiserer i USA har de siste ukene hevdet at Putin ønsker å skape et «russisk imperium» og ønsker å trekke Ukraina tilbake i Russlands bane. Han har kalt Ukraina «kronjuvelen» i Russland og sa i et essay fra 2021 at folket i begge landene er ett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 24. februar 2022 #1155 Del Skrevet 24. februar 2022 Tutte skrev (5 minutter siden): Frankrike minner Putin på at NATO også har atomvåpen https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/frankrike-minner-putin-paa-at-nato-ogsaa-har-atomvaapen.aX61pkRbv?utm_source=share-btn Synes det er så dumt å komme med slike uttalelser, og kan bare risikere å legge opp til enda mer kamplyst hos en allerede krigsklar galing. Putin vet veldig godt at NATO har atomvåpen, og det skremmer tydeligvis ikke han uansett. Så nå skal vi gå stille i gangene å la Russland få true oss til stillhet? Det er helt riktig å gi tydelig beskjed å sende et klart signal gjennom en sånn uttalelse. Husk at Russland kommer til å bruke Ukraina til å presse vesten ned på knær så vi skal ikke være redde for å hisse de opp. Det vil bare gjøre ting verre for all overskuelig framtid. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 24. februar 2022 #1156 Del Skrevet 24. februar 2022 Kake-Kari78 skrev (14 minutter siden): Det stemmer også med min oppfatning. Jeg kjenner to russiske familier i Norge, og begge familiene er svorne Putin-tilhengere og forsvarer alt han gjør, til tross for at de har bodd i Norge i mange år (og således bør ha vært mer skjermet for propagandaen osv enn de som har bodd i Russland alle disse årene). Dette er ikke min erfaring. Har bodd og jobbet i Russland, og jeg kjenner mange russere som IKKE støtter Putin. Folk vil ikke ha denne krigen! Jeg blir dårlig når jeg ser russerhat og rasisme mot russere sprer seg på Facebook. Dette er virkelig virkelig trist 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 24. februar 2022 #1157 Del Skrevet 24. februar 2022 Jeg er redd…🥺 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Suzanne Skrevet 24. februar 2022 #1158 Del Skrevet 24. februar 2022 Peanut skrev (9 minutter siden): Denne er i hvert fall relevant ennå: Men altså, Putin ble født i 1952 i St. Petersburg, og begynte i det russiske hemmelige byrået KGB i 1975 og tjenestegjorde som offiser til 1990. Etter Sovjetunionens fall ble han ansatt i Kreml. Putin fungerte som statsminister i Russland i ett år (i 1999) under Boris Jeltsins presidentskap og gikk opp til det høyeste embetet i 2000. Han har holdt seg ved makten siden den gang. Siden Europa i stor grad er avhengig av gassforsyning fra Russland, gir dette Putin en enorm internasjonal innflytelse. Statseide Gazprom er en av EUs største leverandører. Russisk grunnlov begrenser antall perioder en president kan sitte til to, men om man bytter plass så kan man sitte lenger. Putin byttet plass med statsminister Dimitri Medvedev. Han ble gjenvalgt til president i 2012, og bare to år inn i embetet annekterte han Krim. Nesten åtte år etter det beordret Putin angrepet på Ukraina. Putin har blitt kåret til verdens mektigste person fire ganger mellom 2013 og 2016. I 2017 ble han anklaget for å blande seg inn i det amerikanske presidentvalget, som ble vunnet av Donald Trump. Både Putin og Trump har avvist anklagene. I mars 2018 ble Putin gjenvalgt for fjerde periode som Russlands president. Putin er forpliktet til å forlate presidentskapet i 2024. Etterretningsoffiserer i USA har de siste ukene hevdet at Putin ønsker å skape et «russisk imperium» og ønsker å trekke Ukraina tilbake i Russlands bane. Han har kalt Ukraina «kronjuvelen» i Russland og sa i et essay fra 2021 at folket i begge landene er ett. Takk for info om Putin! Jeg trodde nesten han var halvt maskin, halvt menneske. Og jeg hadde blitt dødsredd hvis jeg traff den mannen i en mørk bakgate:). Klart han vil gå av med stil, erobre land før han går av. Jeg hadde sikkert gjort det samme hvis jeg hadde makta (og var like god i judo som Putin);) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. februar 2022 #1159 Del Skrevet 24. februar 2022 kar90 skrev (2 minutter siden): Så nå skal vi gå stille i gangene å la Russland få true oss til stillhet? Det er helt riktig å gi tydelig beskjed å sende et klart signal gjennom en sånn uttalelse. Husk at Russland kommer til å bruke Ukraina til å presse vesten ned på knær så vi skal ikke være redde for å hisse de opp. Det vil bare gjøre ting verre for all overskuelig framtid. Det handler ikke om og trues til stillhet, det handler om og ikke synke ned på samme nivå og hisse opp en galing enda mer. Putin vet veldig godt hva NATO er i stand til uten at det trengs og nevnes. Stillhet kan bety mer enn mange ord og trusler. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FunnyBoy123 Skrevet 24. februar 2022 #1160 Del Skrevet 24. februar 2022 Dersom Norge blir angrepet, står jeg og mange titalls tusen med militær bakgrunn klar for å beskytte landet vårt. Allikevel, veeeldig usannsynlig at Norge blir angrepet av Russland! Ta det med ro folkens. Viktig å ikke overtenke, det gjør ikke situasjonen noe bedre. Husk at vi er medlem av NATO og faktisk har et godt naboforhold til Russland. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå