Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

lady90 skrev (2 minutter siden):

Jeg blir helt psykisk utslitt av dette, har alltid vært en katastrofetenker og da er ikke dette gode nyheter. Tenker at Norge kommer til å bli invadert eller at det blir en atomkrig. 

Jeg trenger noen lyspunkt (om det finnes) eller noen som kan berolige meg før jeg blir spør her 😬

Husk at vi er medlem av NATO, og har tett samarbeid med Finland og Sverige også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Grosny skrev (9 minutter siden):

Men Putin, hva med han. Han har jo gradvis blitt verre og verre. Det kan være en snikende sykdom.

Hvis jeg forstår det riktig så fikk han omgjort loven til å kunne sitte så lenge han kan... 

At han har fått lov til å holde på slik i flere perioder er for meg en naiv forsamling som har akseptert det, og ikke stoppet det. 

Så kan en si hvorfor var det ingen som kunne si nei? fordi da har putin mennesker som vil drepe dem. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mange er redd for at krigen skal komme til Norge.

Antagelig blir det ikke krig i Norge, men vi vet jo aldri. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegrateng skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du tror at dette beviser? Meningsmålingene (I Russland og blant russere bosatt i andre land) vil vise hvor stor støtte han fortsatt har, slike randome bilder sier ingenting

Hva da meningsmålere? Meningsmålere styrt og kontrollert av Putin selv, mener du? Hvilke meningsmålere er det du prater om? Tror du det er demokrati i Russland? Ytringsfrihet? Du vet hva som skjer med russere som går offentlig ut mot Putin og hans handlinger? Hva er årsaken til at du så bastant skal påstå at de fleste russere støtter Putin? Skjønner ikke på hvilket grunnlag du kan påstå det!

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg forstår det riktig så fikk han omgjort loven til å kunne sitte så lenge han kan... 

At han har fått lov til å holde på slik i flere perioder er for meg en naiv forsamling som har akseptert det, og ikke stoppet det. 

Så kan en si hvorfor var det ingen som kunne si nei? fordi da har putin mennesker som vil drepe dem. 

Høres ut som ganske en ganske stalinistisk ledelsesfilosofi. Putins respekt for menneskeliv og sivilbefolkning framstår også som ganske stalinistisk.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellemelle93 skrev (1 minutt siden):

Hva da meningsmålere? Meningsmålere styrt og kontrollert av Putin selv, mener du? Hvilke meningsmålere er det du prater om? Tror du det er demokrati i Russland? Ytringsfrihet? Du vet hva som skjer med russere som går offentlig ut mot Putin og hans handlinger? Hva er årsaken til at du så bastant skal påstå at de fleste russere støtter Putin? Skjønner ikke på hvilket grunnlag du kan påstå det!

Siterer meg selv her: Flere hundre demonstranter i Moskva er arrestert nå fordi de protesterer mot Putin og invasjonen av Ukraina. Jeg vil vedde på at et flertall av det russiske folket IKKE tør å delta på en slik demonstasjon.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan
lady90 skrev (4 minutter siden):

Jeg blir helt psykisk utslitt av dette, har alltid vært en katastrofetenker og da er ikke dette gode nyheter. Tenker at Norge kommer til å bli invadert eller at det blir en atomkrig. 

Jeg trenger noen lyspunkt (om det finnes) eller noen som kan berolige meg før jeg blir spør her 😬

Jeg tenker egentlig at det å lese på et forum ikke hjelper en om en er redd. Forstår godt at man blir engstelig, men husk at folk som svarer her har forskjellige utgangspunkt når de svarer og ikke alle vet sikkert det de skriver. I tillegg er mange ekstreme i sine uttalelser og sikkert litt drevet av frykt og følelser. Så det kan være greit å ta ting med en klype salt.

I tillegg bør man være kritisk til hvilke medier en leser. Mange medier er opptatt av sensasjonsnyheter og det å spille på folks frykt.

Det er ingenting som tyder på at Norge skal bli invadert og ingenting på nåværende tidspunkt som tyder på at krigen vil gå utenfor Ukrainas grenser. Atomkrig tror jeg det skal endel til for at det skal skje og jeg tviler på at det er første virkemiddel land vil bruke.

Så kan man også tenke på at Norge er med i Nato og vi har mange allierte. Vi står ikke like alene som det Ukraina gjør. Det er vel derfor Russland har gått inn i Ukraina og jeg tviler på at de hadde gjort det like lett om Ukraina var med i Nato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert tidenes dumme spørsmål. Men tror dere dette ville skjedd nå om Trump fortsatt var president i USA? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, I Grosny said:

Jeg lurer på hvor stor støtte Putin har blant befolkningen om sitt krigsprosjekt. Det var jo mange Russere som ikke aksepterte Ukrainas håndtering av Donbass. De kan nok ha støttet fredsbevarende operasjoner i Donbass, men mange av de vil trolig fordømme full invasjon av Ukraina. Hvor mange er ikke godt å si. De kan jo være blindet av irritasjon og propaganda.   Mange russere har sikkert mye imot å leve i den frykten som krigen fører med seg . Akkurat nå foregår det evakueringsøvelser for pensjonister i Moskva.

Seriøst??Da tolker jeg det som et skuespill fra Kreml for å prøve å overbevise russere at det er de som er i fare (slik han snakket i talen), mens deres stridsvogner ruller i et annet land. Latterlig

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowBells skrev (1 time siden):

Planen er å avsette regjeringen der og å opprette en som er pro-russisk.

Det er jo helt utenkelig. Snakk om å være optimister. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegrateng skrev (2 minutter siden):

Seriøst??Da tolker jeg det som et skuespill fra Kreml for å prøve å overbevise russere at det er de som er i fare (slik han snakket i talen), mens deres stridsvogner ruller i et annet land. Latterlig

Skuespill?  Putin setter jo hele Russlands befolkning i fare.  Situasjonen er ekkel.

Allikevel, det kan være at han forsøker å sende en melding, et budskap. Fortelle verden at Russland forventer verdenskrig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Traktorlesba96 said:

Dette er sikkert tidenes dumme spørsmål. Men tror dere dette ville skjedd nå om Trump fortsatt var president i USA? 

«Former President Donald Trump called Russian President Vladimir Putin smart and criticized the U.S. response to Russia’s invasion of Ukraine.

“I mean, he’s taking over a country for $2 worth of sanctions. I’d say that’s pretty smart,” Mr. Trump said during a fundraiser at his Mar-a-Lago resort in Florida on Wednesday night, according to a recording of the event posted online, contending that Mr. Putin wouldn’t have invaded if he were still president.»

https://www.wsj.com/livecoverage/russia-ukraine-latest-news/card/trump-calls-putin-s-invasion-of-ukraine-smart-blames-biden-for-not-doing-enough-JicGb9xT5GnCZpQdiBjN

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, I Grosny said:

Skuespill?  Putin setter jo hele Russlands befolkning i fare.  Situasjonen er ekkel.

Allikevel, det kan være at han forsøker å sende en melding, et budskap. Fortelle verden at Russland forventer verdenskrig.

Med skuespill så mente jeg at han prøver å skape uro i befolkningen. Det er jo ikke Russland som blir angrepet, de angriper et annet land. Men han hevder jo at han gjør det fordi Russland er i fare, derfor setter han i gang slike øvelser. Da blir folk enda mer redd og forvirret. Og hvorfor nemlig pensjonister i Moskva? For meg virker det bare som et ledd i hans skitten propaganda.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiskegrateng skrev (Akkurat nå):

Med skuespill så mente jeg at han prøver å skape uro i befolkningen. Det er jo ikke Russland som blir angrepet, de angriper et annet land. Men han hevder jo at han gjør det fordi Russland er i fare, derfor setter han i gang slike øvelser. Da blir folk enda mer redd og forvirret. Og hvorfor nemlig pensjonister i Moskva? For meg virker det bare som et ledd i hans skitten propaganda.

Kompetanse? Det er jo pensjonistene som kan mest om evakuering, sivilforsvar og sånn. 

Det kan være standard prosedyre når landet er i krig.

Ikke alle pensjonister gidder disse øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig også passe galskap her til lands at Jodix (jodtabletter) nesten er helt utsolgt. Selv om det ikke var mange som kjøpte før, hvorfor hadde man ikke et lite lager?  <_< 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Putin sier jo at det blir konsekvenser vi aldri har sett før om noen blander seg, og de er forberedt på ethvert utfall. Kan virke som han hinter til atomkrig?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk over 1650 mennesker som er arrestert etter demonstrasjoner i ulike byer i Russland i kveld. Må si dette varmer hjertet mitt - Russlands eget folk som viser støtte og solidaritet med det ukrainske folket og motstand mot Putins krigføring. Det viser at vi har samhold på tvers av nasjoner 🙏🏼

9FA7FCE6-1905-49D4-992D-9A5BC6A31561.png

• Liker 13
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegrateng skrev (1 minutt siden):

Etter i dag, tror jeg ikke man kan utelukke at også det er del av en større plan. For alt vi vet har han planlagt å bombe Moskva i morgen og skylde det på USA, i håp om at Kina er dum nok til å komme å hjelper han med å ødelegge verden.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...