Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?


Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

malifika skrev (5 minutter siden):

Ja, det kan jo tenkes at de prøver å gjøre alvor av trusselene de har snakket om siden dag 1. Men, jeg tror ikke de kommer så langt med det. Skjønner derfor ikke hvorfor de gidder å holde på sånn.

Hvorfor kommer de ikke langt med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kendra1985 skrev (På 27.4.2022 den 21.20):

Når man leser at Sverige er veldig opptatt av garantier om beskyttelse under søknadsprosessen om nato-medlemskap, så kan man jo begynne å lure hvor nærme en 3 verdenskrig man er. 
 

Hva gjør man om det brått blir krig? Må si at tanken har streifet meg et par ganger i det siste

Spør litt om du er mann eller dame. Stor sett alle menn blir innkalt og innrullert i forsvaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunarstone skrev (På 4/25/2022 den 18.04):

Så.. Atomkrig er uunngåelig, la oss fremskynde verdens undergang? 🙄

👇 Uansett hva Nato gjør fremover, vil de tape. Russland har full kontroll på krigen og propagandaen.

 

kar90 skrev (På 4/25/2022 den 22.14):

Du har jo to valg. Konfrontere Russland militært. Trekke seg tilbake når de truer med atomvåpen og dermed la de ta verdensherredømme gjennom det.

Dette! ☝

 

Kendra1985 skrev (På 4/27/2022 den 21.20):

Når man leser at Sverige er veldig opptatt av garantier om beskyttelse under søknadsprosessen om nato-medlemskap, så kan man jo begynne å lure hvor nærme en 3 verdenskrig man er. 
 

Hva gjør man om det brått blir krig? Må si at tanken har streifet meg et par ganger i det siste

Hvorfor er alle så redde for atomkrig? Planeten vil uansett ikke overleve mer enn 10-15 år til maks uansett mtp klimakrisen. Matmangel, vannmangel og stort sett det vi ikke kan mangle, vil vi mangle i årene fremover. Skyhøye priser som vil sørge for at kun de rike vil ha ressurser nok til å overleve på kort sikt. Da snakker vi om å sakte bli utryddet. Med atomkrig vil det i det minste gå meget raskt! Jeg foretrekker glatt det alternativet til den naturlige slutten vi uansett går mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 time siden):

Hvorfor kommer de ikke langt med det? 

For hvis de begynner å krige mot Nato så utslettet de sitt eget land. Ja, de har den beryktede atomknappen men, det er det flere land som har. Så selv om veldig mange av oss vil gå med i en eventuell atomkrig så vil også en del kunne overleve det, men den overlevende delen er iallefall ikke mennesker bosatt i Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

Hvorfor er alle så redde for atomkrig? Planeten vil uansett ikke overleve mer enn 10-15 år til maks uansett mtp klimakrisen. 

Med atomkrig vil det i det minste gå meget raskt! Jeg foretrekker glatt det alternativet til den naturlige slutten vi uansett går mot.

Å spå noe som helst om fremtiden er en svært vanskelig øvelse. Om ikke annet burde vi ha lært det etter to år med en verdensomspennende pandemi og en krig i Europa som har potensiale til å utvikle seg til 3. verdenskrig. Hadde noen fortalt meg sommeren 2019 at vi i løpet av de neste tre årene skulle stå ansikt til ansikt med både pandemi og krig hadde jeg hatt problemer med å tro det. 

Så atomkrig kan du ha i fred for min del, jeg ønsker den ikke velkommen. 

Endret av CrossRoad
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (3 timer siden):

Dette er starten på det alle sa ikke kom til å skje. «Russland klarer ikke dette, vi har jo satt sanksjoner mot de. Putin er syk, han kommer nok til å dø, så dette er et siste desperat forsøk». Dessverre tok nok de fleste feil, og vi får nok nå svi for at vi blandet oss inn i denne «konflikten». 
 

Haha, Russland flyr et militærfly inn i svensk og dansk luftrom for å gi oss svi? Det er vel mer det at om dette fortsetter, så er det de som kommer til å få svi. Ikke bare ved et par nye Nato-naboer, men også blir noen fly fattigere.

Endret av kar90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kar90 skrev (3 timer siden):

Haha, Russland flyr et militærfly inn i svensk og dansk luftrom for å gi oss svi? Det er vel mer det at om dette fortsetter, så er det de som kommer til å få svi. Ikke bare ved et par nye Nato-naboer, men også blir noen fly fattigere.

De kommer ikke til å få svi, alle vil bli berørt av dette om Nato blir innblandet. At folk heier på 3. verdenskrig er for meg helt uforståelig. Men fortsett å le du…. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (26 minutter siden):

De kommer ikke til å få svi, alle vil bli berørt av dette om Nato blir innblandet. At folk heier på 3. verdenskrig er for meg helt uforståelig. Men fortsett å le du…. 

Selvsagt vil de få svi hvis NATO endelig greier å sette makt bak utsagnene sine. Egentlig veldig lett. Neste gang man opplever en krenkelse, må det beordres nedskytning, det er ingen vei utenom. 

Om det blir tredje verdenskrig, så er NATO best tjent med "first strike" av både taktiske og strategiske atomvåpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (6 timer siden):

👇 Uansett hva Nato gjør fremover, vil de tape. Russland har full kontroll på krigen og propagandaen.

 

Hvor har du det fra?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som noen tror at en atomkrig bare vil gå utover Russland.

Hvor skremmende naive kan man være?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/28/2022 at 10:40 AM, Ariannah said:

Ikke sant! Jeg får jo helt noia når jeg ser store overskrifter som "TRUER MED 3. VERDENSKRIG!" i avisene. Eller atomkrig, som det har stått i det siste. Tror dere Putin har noen diagnose av noe slag, bortsett fra å være psykopat og gaslighter? Er det ingen i familien hans som våger å sette han på plass for eksempel? Er klar over propagandaen i Russland og alt det, men hvis faren min holdt på sånn hadde jeg blitt sur.. 

Dette er en ren clickbait krig, kutt ut nyhetene som krisemakser hver j*#!a bidige gang.

Eksempler:

"Høyreorientert president TRUER Kina!" - når Trump kritiserte Kina ang økonomi.

"Planeten KOKER!" - når det er en varm sommer.

"LIVSFARLIG dødsvirus sprer seg rekordrask verden  over!" - Covid som dreper promiller av utsatte folk.

"Russere TRUER med atomkrig!" - Når russland yter bekymring om økt atmokrigfare grunnet mangel på nye konvensjoner og avtaler om nedrustning, som USA ikke har fult opp.

 

 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (11 minutter siden):

Hvor har du det fra?

Fordi Russland kan enkelt true med atomkrig? Da logrer Nato med halen. Neste nasjon Russland vil invadere er garantert et Natoland. Hva tror du skjer da? Tror du Nato angriper?? Straks Stoltenberg får på seg dressbuksa si, vil Putin erklære at dersom Russerne blir truet, lyser de opp en Europeisk storby med atombombe. Tror du fortsatt Jensemann mobiliserer på disse premissene? De vil finne nye "sanksjoner" og fortsette å "fordømme" Putin.

Nato er en symbolsk allianse laget for å roe følser og få oss til å tro at medlemmene er en del av et felleskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (17 minutter siden):

Virker som noen tror at en atomkrig bare vil gå utover Russland.

Hvor skremmende naive kan man være?

Det spørs hvem som er raskest ute.

Putin har selv satt Russland og befolkningen i denne situasjonen. Det USA burde gjøre er å bombe Kreml først før de bomber oss.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (2 minutter siden):

Det spørs hvem som er raskest ute.

Putin har selv satt Russland og befolkningen i denne situasjonen. Det USA burde gjøre er å bombe Kreml først før de bomber oss.

Som jeg skrev

Hvor skremmende naive kan folk være?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 time siden):

De kommer ikke til å få svi, alle vil bli berørt av dette om Nato blir innblandet. At folk heier på 3. verdenskrig er for meg helt uforståelig. Men fortsett å le du…. 

Hvorfor skulle det bli tredje verdenskrig av at Russland får skutt ned flyene sine når de krenker andre lands luftrom? Det er noe man må forvente. Det brøt ikke ut verdenskrig dat Tyrkia skjøt ned et russisk fly i sitt luftrom da Russerne drev og herjet på samme måte i Syria for noen år siden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (Akkurat nå):

Som jeg skrev

Hvor skremmende naive kan folk være?

Klarer ikke se at naivitet har noe med det å gjøre. Det er realitetene folk må få øynene opp for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Offisielt fra USA, 2 dager siden: "We do not assess that there is a threat of the use of nuclear weapons and no threat to NATO territory".

Lavrov: Western media misrepresent Russian threats. Russia has never interrupted efforts to reach agreements that guarantee that a nuclear war never develops."

 

Dog ekspertene her på KG vet naturligvis bedre.

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (9 timer siden):

👇 U
Hvorfor er alle så redde for atomkrig? Planeten vil uansett ikke overleve mer enn 10-15 år til maks uansett mtp klimakrisen. Matmangel, vannmangel og stort sett det vi ikke kan mangle, vil vi mangle i årene fremover. Skyhøye priser som vil sørge for at kun de rike vil ha ressurser nok til å overleve på kort sikt. Da snakker vi om å sakte bli utryddet. Med atomkrig vil det i det minste gå meget raskt! Jeg foretrekker glatt det alternativet til den naturlige slutten vi uansett går mot.

Hæ? Hva er det du ser for deg vil skje om 10-15 år som gjør at planeten ikke vil overleve?? Om noe skulle ta knekken på planeten, dvs sprenge den i fillebiter eller noe, måtte det vel være den atomkrigen du ønsker deg. 
Minner om at det er både folk og dyreliv både i land som f.eks Irak med temperaturer opptil +50 og Antarktis med temperaturer under -50.

Joda, mat-, vann- og energimangel vil vi nok oppleve men det skyldes idiotisk og desruktiv politikk og grådighet. Noe en kunne unngått om ikke så mange gladelig støttet opp under dette, eller i det minste lukket øynene.

Endret av Enda en tulling
Sitert del ble skjult
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (4 timer siden):

Offisielt fra USA, 2 dager siden: "We do not assess that there is a threat of the use of nuclear weapons and no threat to NATO territory".

Lavrov: Western media misrepresent Russian threats. Russia has never interrupted efforts to reach agreements that guarantee that a nuclear war never develops."

 

Dog ekspertene her på KG vet naturligvis bedre.

Er det Atomavtalen med Iran han sikter til? Og kanskje at USA og Russland er enige om at en atomkrig ikke kan vinnes (føre til MAD) og derfor ikke bør utkjempes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (10 timer siden):

Offisielt fra USA, 2 dager siden: "We do not assess that there is a threat of the use of nuclear weapons and no threat to NATO territory".

Lavrov: Western media misrepresent Russian threats. Russia has never interrupted efforts to reach agreements that guarantee that a nuclear war never develops."

 

Dog ekspertene her på KG vet naturligvis bedre.

Samtlige eksperter og ex-militære generaler og majorer én uke før krigen startet: "Russland kommer aldri til å angripe Ukraina!".......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...