Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?


Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Gjest AprilRyan

Det ser ut som at det kanskje går litt fremover med forhandlingene nå. Jeg håper at de får til en løsning.

Russland påstår at de vil trappe ned på angrepene enkelte steder, men de sa vel også at de skulle konsentrere seg mest om utbryterregionene. Det virker ikke som det har skjedd enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddet for kommentar til moderering, hatefulle innlegg, brukerdebatt, brudd på rommets retningslinjer og innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (6 timer siden):

Det ser ut som at det kanskje går litt fremover med forhandlingene nå. Jeg håper at de får til en løsning.

Russland påstår at de vil trappe ned på angrepene enkelte steder, men de sa vel også at de skulle konsentrere seg mest om utbryterregionene. Det virker ikke som det har skjedd enda.

Har det blitt fredsavtale nå?  Og vil Putin overleve lenge nok til å få satt den i verk. Det er visst mange krigerske russere som er veldig sinte på han fordi han ikke vil fortsette krigen. Jeg trodde de som var mest farlig for Putin nå er russiske offiserer og FSB som ikke kunne akseptere at krigen ble ført, men nå  ser det ut som om det er motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
I Grosny skrev (5 minutter siden):

Har det blitt fredsavtale nå?  Og vil Putin overleve lenge nok til å få satt den i verk. Det er visst mange krigerske russere som er veldig sinte på han fordi han ikke vil fortsette krigen. Jeg trodde de som var mest farlig for Putin nå er russiske offiserer og FSB som ikke kunne akseptere at krigen ble ført, men nå  ser det ut som om det er motsatt.

Nei, ikke enda, men det går fremover. Hvis de blir enige nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (7 minutter siden):

Har det blitt fredsavtale nå?  Og vil Putin overleve lenge nok til å få satt den i verk. Det er visst mange krigerske russere som er veldig sinte på han fordi han ikke vil fortsette krigen. Jeg trodde de som var mest farlig for Putin nå er russiske offiserer og FSB som ikke kunne akseptere at krigen ble ført, men nå  ser det ut som om det er motsatt.

Hvor har du dette fra? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skandaletegnefilm fra Russland. Tegneserifiguren gir en samuraidolk til Putin 10 minutter ut i filmen, og sier "ciao" Det sies at Putin har sett filmen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det ikke blir noe fredsavtale. Men at kampene fortsetter til hvert land har gravd seg ned og så kommer det en våpenhvile.

Akkurat som i 2014. Fredsavtale for komplekst og omstridt. 

Jeg tror og håper en våpenhvile kan gi ro rundt situasjonen inntil Ukraina er medlem av EU.

Men jeg tror dessverre Russland får mer land nå enn de stjal til seg i 2014. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan ikke russiske myndigheter respekteres mer og det mest naturlige er at dem som har lurt seg til posisjonene blir straffet og satt til veggs for handlingene sine. Stemmene deres som har fått florerer i mediene må minskes fremover. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (9 timer siden):

Selvsagt kan ikke russiske myndigheter respekteres mer og det mest naturlige er at dem som har lurt seg til posisjonene blir straffet og satt til veggs for handlingene sine. Stemmene deres som har fått florerer i mediene må minskes fremover. 

Jeg håper av hele mitt hjerte at Russland  kan avholde nyvalg fort og få inn ledere som ikke har skyld i krigen. Jeg vil at Russland blir et normalt land med normalt forhold til Europa. Nåværende politisk ledelse må skiftes ut for å gjøre gjenoppbygging av respekt mulig.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det en global matkrise fremover, land som blant annet Jemen og Egypt importerer til vanlig opp mot 81% korn fra Ukraina. Synes det blir flere og flere tegn som gradvis viser at vi beveger seg mot en 3 verdenskrig. Vi i Norge er rike og kan kjøpe oss mat til å overleve, hva med fattigere land?

https://www.tv2.no/nyheter/14682282/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke gode tegn fra Kina i det hele tatt, blir det en 3 verdenskrig nå?

"I en uttalelse fra den kinesiske utenriksministeren Wang Yi er Kina villige til å Russland–Kina-relasjonen til et høyere nivå i en «ny æra» med rettledning fra de to landenes ledere.

Uttalelsen kommer etter at den kinesiske utenriksministeren møtte sin russiske motpart Sergej Lavrov tidligere onsdag. Lavrov uttalte onsdag at Russland og Kina skal lage en ny verdensorden.

Ifølge den kinesiske utenriksministeren har båndet mellom de to landene stått mot nye prøvelser i den stadig endrede internasjonale situasjonen." Kilde: https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/kina-villige-til-aa-ta-vennskapet-med-russland-til-nytt-nivaa.cVB0-21bR?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbaketrekning my ass! 
Tenkte jeg det ikke…. Hvordan kan de opptre SÅ forutsigbart? Hvordan kan noen fortsatt TRO på det de sier? Troverdigheten deres er jo på bånn. Skulle tro at ære var viktig for de styrende i Russland, men… pføy!! 
Dette er vel ikke helt bekreftet enda, men…. 
https://www.dagbladet.no/nyheter/russland-forbereder-nye-angrep/75729965

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (1 time siden):

Tilbaketrekning my ass! 
Tenkte jeg det ikke…. Hvordan kan de opptre SÅ forutsigbart? Hvordan kan noen fortsatt TRO på det de sier? Troverdigheten deres er jo på bånn. Skulle tro at ære var viktig for de styrende i Russland, men… pføy!! 
Dette er vel ikke helt bekreftet enda, men…. 
https://www.dagbladet.no/nyheter/russland-forbereder-nye-angrep/75729965

Fra aftenposten 

https://www.aftenposten.no/verden/i/28eR3y/lovet-aa-redusere-angrepene-nord-i-landet-faa-timer-senere-skal-sivile

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jr.Garcon skrev (På 27.3.2022 den 6.08):

Står nå at USA ikke motsetter seg  levring av jagerfly til Ukraina likevel...hvis Polen da leverer 30 jagerfly til Ukraina, ja da tror jeg virkelig 3.verdenskrig/en atomkrig bryter ut. 

Det er jo umulig å hevde seg nøytral hvis man bidrar med 30 jagerfly! NATO leker med ilden når de leverer våpen i strie strømmer, så jeg er stygt redd det med jagerfly blir den eskaleringen som utløser den fullendte katastrofen. 

Hvis du kritiserer NATO for å ekspandere for nærme dine landegrenser. NATO svarer vi er en defensiv allianse du har intet å frykte, så står det seg jo ikke (at NATO er intet å frykte) når de går inn en krig (mellom to ikke- NATO land) og støtter det ene landet med så mye gratis utstyr etc. Så den parten NATO ønsker at skal vinne kommer til å vinne? 

Jeg skjønner ikke helt at det kan være i tråd med NATO pakten og formålet med NATO. 

Samme tenker jeg. Synes uansett det er foruroligende at Russland svinser over Sverige med atomvåpen nå, hjelp😬 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XqAGyB/tv4-fly-som-krenket-svensk-luftrom-skal-ha-vaert-utstyrt-med-atomvaapen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de snur om rubelkravet nå. Russland innser at å gjøre seg vanskelig med olje og gasseksporten rammer dem hardere enn Europa. Det samme vil de forstå om NATO griper inn militært i Ukraina.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (1 time siden):

Samme tenker jeg. Synes uansett det er foruroligende at Russland svinser over Sverige med atomvåpen nå, hjelp😬 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XqAGyB/tv4-fly-som-krenket-svensk-luftrom-skal-ha-vaert-utstyrt-med-atomvaapen

Det var 2. mars (det bare kom frem nå at det var atomvåpen involvert), men ja, veldig ekkelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stressedoutgurl skrev (5 timer siden):

Dette er ikke gode tegn fra Kina i det hele tatt, blir det en 3 verdenskrig nå?

"I en uttalelse fra den kinesiske utenriksministeren Wang Yi er Kina villige til å Russland–Kina-relasjonen til et høyere nivå i en «ny æra» med rettledning fra de to landenes ledere.

Uttalelsen kommer etter at den kinesiske utenriksministeren møtte sin russiske motpart Sergej Lavrov tidligere onsdag. Lavrov uttalte onsdag at Russland og Kina skal lage en ny verdensorden.

Ifølge den kinesiske utenriksministeren har båndet mellom de to landene stått mot nye prøvelser i den stadig endrede internasjonale situasjonen." Kilde: https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/kina-villige-til-aa-ta-vennskapet-med-russland-til-nytt-nivaa.cVB0-21bR?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet

Synes hele greia er så surrealistisk. Så både Kina og Russland er innstilt på å utslette hele verden (som kommer til å skje ved en 3. Verdenskrig) for å vinne.. Ja, vinne hva da, egentlig? Ihvertfall ikke verdensherredømme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...