Trampstamped Skrevet 12. mars 2022 #4421 Del Skrevet 12. mars 2022 (endret) Ifyousayso skrev (1 time siden): Jeg leste på nrk.no at USA skal gi umiddelbar militær støtte til Ukraina. Vil ikke dette være starten på tredje verdenskrig? Sorry hvis det er dumt spørsmål.. Neida, USA gjør bare det samme som flere land har gjort tidligere. De ønsker sende panservernvåpen (det samme som Norge sendte), håndvåpen også tror jeg de vil gi noen luftvernsvåpen som brukes fra bakken, siden man landet på at å gi Ukraina fly kan være i grenseland. Husker ikke hvor jeg leste det, men det stod i en av avisene at denne typen hjelp til et land i krig er helt innafor og skal også være i tråd med FN sine konvensjoner (i motsetning til typ alt Russland foretar seg i Ukraina). Biden er og veldig tydelig med egen befolkning, Ukraina og Russland at USA ikke går inn i krigen. Endret 13. mars 2022 av Trampstamped 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 13. mars 2022 #4422 Del Skrevet 13. mars 2022 hvem kan stoppe presidenten i Russland og presidenten i Hviterussland, de har jo åpenbart presentert seg som gale menn med dårlig evne til å forstå ledelse og hvorfor de har blitt valgt som president i landet. Stor samfunnet må finne veier at mannen ikke har kan få drive ledelse mer. Han har misbrukt makten sin. Og til media: jeg tror ikke det er engang lurt å sitere mannens og Russlands uttalelser, på en måte bør det finnes sensur i retur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 13. mars 2022 #4423 Del Skrevet 13. mars 2022 Nå som de bomber i vest og setter hele vest-ukraina på flukt, hvor lang tid tar det før NATO-våkner og anser selve fluktningstrømmen som et angrep på NATO-land. Dette her går jo etterhvert over styr i forhold til våre flyktningmottak og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. mars 2022 #4424 Del Skrevet 13. mars 2022 kar90 skrev (2 timer siden): Nå som de bomber i vest og setter hele vest-ukraina på flukt, hvor lang tid tar det før NATO-våkner og anser selve fluktningstrømmen som et angrep på NATO-land. Dette her går jo etterhvert over styr i forhold til våre flyktningmottak og Tror det skal litt til før de anser det som angrep på NATO-land siden det da virkelig blir storkrig og ingen vil det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 13. mars 2022 #4425 Del Skrevet 13. mars 2022 Nå skrives det at det er gjort fremgang i samtalene mellom Russland og Ukraina og at Russland er blitt mer konstruktive. Det står også at de tror de vil se resultater i løpet av noen dager. Jeg er utrolig skeptisk og ser ikke for meg at krigen vil ende nå. Putin sa nettopp at han ikke er klar til å avslutte krigen enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 13. mars 2022 #4426 Del Skrevet 13. mars 2022 AprilRyan skrev (26 minutter siden): Nå skrives det at det er gjort fremgang i samtalene mellom Russland og Ukraina og at Russland er blitt mer konstruktive. Det står også at de tror de vil se resultater i løpet av noen dager. Jeg er utrolig skeptisk og ser ikke for meg at krigen vil ende nå. Putin sa nettopp at han ikke er klar til å avslutte krigen enda. Samme her.. Det står også at kilden er fra et russisk nyhetsbyrå. Kan heller ikke se noe på nrk enda. Så tviler på dette for å være ærlig. Men la oss håpe! 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 13. mars 2022 #4427 Del Skrevet 13. mars 2022 Becky skrev (7 minutter siden): Samme her.. Det står også at kilden er fra et russisk nyhetsbyrå. Kan heller ikke se noe på nrk enda. Så tviler på dette for å være ærlig. Men la oss håpe! 🤞 Jo, det står på nyhetsmeldinger på NRK at det er Reuters som melder det, men jeg er fortsatt skeptisk. Tidligere har Russland sagt en ting og gjort noe annet, men ja en kan håpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 13. mars 2022 #4428 Del Skrevet 13. mars 2022 Sitat USA advarer Russland: Vil svare med full styrke USAs nasjonale sikkerhetsrådgiver Jake Sullivan advarer Russland mot å skyte mot Nato-territorium og sier at Nato i så fall vil svare med full styrke. Om Russland skyter mot Natos territorium, vil det utløse Natos artikkel 5, som sier at angrep på ett Nato-land er å anse som et angrep på alle. – Alt jeg sier, er at om Russland angriper, skyter mot eller løsner ett skudd mot Nato-territorium, vil Nato-alliansen svare, sa Sullivan til CBS søndag. Sullivan uttalte seg bare noen timer etter at russiske styrker skjøt 30 missiler mot en base som Nato bruker i Ukraina, bare 25 kilometer fra grensa til Polen, og dermed Nato-territorium. Sullivan advarte samtidig president Vladimir Putin mot å ta i bruk kjemiske og biologiske våpen og sa at det ville innebære at Russland krysser en ny «sjokkerende linje» i folkeretten. Klar siste advarsel før NATO er nødt til å respondere på dette. Dette betyr vel mer eller mindre at om Russland eskalerer ytterligere nå, som forsåvidt innebærer å fortsette å fyre raketter tett mot NATO-grensen, så kan vi ikke la være å gripe inn. En annen klar presisering å merke seg er en ny sjokkerende linje i folkeretten. Denne uttalelsen utelukker egentlig ingenting. Og det sier seg selv. Russland viser med handling at de ikke frykter å eskalere situasjonen, og hvis de ikke nå tar denne advarselen på alvor, kan vi ikke lenger være passive. Man har og et ansvar for å tydeliggjøre hva man mener å slutte å la Russland eskalere ytterligere til det punktet der de krysser grensen. Å skyte ned noen av flyene deres over ukraine vil være en et slikt klart å tydelig signal, uten at det trenger å bety fullskala krig. Man vet aldri hvordan de tar det, men slik det går nå vil de krige videre vestover og etterhvert ta i bruk kjemiske våpen, noe som bare eskalerer og eskalerer. De har ikke vist noen vilje til å aveskalere så langt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martine96 Skrevet 13. mars 2022 #4429 Del Skrevet 13. mars 2022 (endret) kar90 skrev (58 minutter siden): Og det sier seg selv. Russland viser med handling at de ikke frykter å eskalere situasjonen, og hvis de ikke nå tar denne advarselen på alvor, kan vi ikke lenger være passive. Man har og et ansvar for å tydeliggjøre hva man mener å slutte å la Russland eskalere ytterligere til det punktet der de krysser grensen. Å skyte ned noen av flyene deres over ukraine vil være en et slikt klart å tydelig signal, uten at det trenger å bety fullskala krig. Man vet aldri hvordan de tar det, men slik det går nå vil de krige videre vestover og etterhvert ta i bruk kjemiske våpen, noe som bare eskalerer og eskalerer. De har ikke vist noen vilje til å aveskalere så langt. Slik situasjonen er nå, bør en taktisk atombombe over f.eks. Kaliningrad få dem til å ta hintet. Men viktig at det er en relativt liten kjernefysisk ladning, så russerne ikke svarer med samme mynt. For da er vi f***ed Endret 13. mars 2022 av martine96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 13. mars 2022 #4430 Del Skrevet 13. mars 2022 (endret) martine96 skrev (2 timer siden): Slik situasjonen er nå, bør en taktisk atombombe over f.eks. Kaliningrad få dem til å ta hintet. Men viktig at det er en relativt liten kjernefysisk ladning, så russerne ikke svarer med samme mynt. For da er vi f***ed Bedre å sitte stille. Tror russerne ordner opp selv. Det er mye som skjer der borte nå , massevis av FSB-folk har vísstnok blitt arrestert eller forsvunnet. EN FSB mann omkom i et arabarland (Kuwait?) der dødsårsaken angivelig var slangebitt.Forsvarsminister Shoygu har forsvunnet, har han blitt tatt, eller gjemmer han seg i en bunker med Putin? Jeg tror herskermiljøene i Russland er i ferd med å rase sammen. Endret 13. mars 2022 av I Grosny 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 13. mars 2022 #4431 Del Skrevet 13. mars 2022 I Grosny skrev (2 timer siden): Bedre å sitte stille. Tror russerne ordner opp selv. Det er mye som skjer der borte nå , massevis av FSB-folk har vísstnok blitt arrestert eller forsvunnet. EN FSB mann omkom i et arabarland (Kuwait?) der dødsårsaken angivelig var slangebitt.Forsvarsminister Shaigo har forsvunnet, har han blitt tatt, eller gjemmer han seg i en bunker med Putin? Jeg tror herskermiljøene i Russland er i ferd med å rase sammen. Enig med deg. Best å avvente situasjonen inn til videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 13. mars 2022 #4432 Del Skrevet 13. mars 2022 Russland er ferdig. Landet kommer til å kapitulere. Unge voksne fremgangs stormende russere er de som kommer til å over stafettpinnen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tig Skrevet 13. mars 2022 #4433 Del Skrevet 13. mars 2022 Viktig at innbyggerne i Russland nå forstår at fremtiden til barna dems er ødelagt, i det minste økonomisk. Uansett hvem som har ledelsen i Russland etter dette, så er Russland dømt til å måtte betale for gjenreisningen av Ukraina. Jeg ser ikke for meg hvordan dette har en "lykkelig" slutt for Russland, hver dag som går når er jo bare mer og mer ødeleggelser og tap av sivile menneskeliv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 13. mars 2022 #4434 Del Skrevet 13. mars 2022 Det hevdes at Russland har bedt Kina om hjelp. Jeg får følelsen at krigen bare så vidt har begynt… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 13. mars 2022 #4435 Del Skrevet 13. mars 2022 Ryddet for brudd på opphavsrett. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. mars 2022 #4436 Del Skrevet 13. mars 2022 Dette ser fader meg ut til å skjære seg totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 13. mars 2022 #4437 Del Skrevet 13. mars 2022 Klink skrev (4 minutter siden): Dette ser fader meg ut til å skjære seg totalt. Du har rett i at dette ikke ser bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ifyousayso Skrevet 13. mars 2022 #4438 Del Skrevet 13. mars 2022 Becky skrev (59 minutter siden): Du har rett i at dette ikke ser bra ut. Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 13. mars 2022 #4439 Del Skrevet 13. mars 2022 Jajajane skrev (2 timer siden): Det hevdes at Russland har bedt Kina om hjelp. Jeg får følelsen at krigen bare så vidt har begynt… Dersom Kina begynner å involvere seg i krigen på russisk side, så er det bare å innføre de samme økonomiske sanksjonene mot Kina også. La Kina forstå at det har en høy kostnad å støtte Russland i denne konflikten, og at det vil ramme kinesisk økonomi hardt. Dersom Kina ønsker å være relevant, så legger de press på russerne for å få avsluttet krigen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maximusbercimus Skrevet 13. mars 2022 #4440 Del Skrevet 13. mars 2022 NordicViking skrev (Akkurat nå): Dersom Kina begynner å involvere seg i krigen på russisk side, så er det bare å innføre de samme økonomiske sanksjonene mot Kina også. La Kina forstå at det har en høy kostnad å støtte Russland i denne konflikten, og at det vil ramme kinesisk økonomi hardt. Dersom Kina ønsker å være relevant, så legger de press på russerne for å få avsluttet krigen. De samme sanksjonene mot Kina kan ødelegge verdensøkonomien Russlands økonomi er på størrelse med Sveits sin økonomi mens Kina har en gigantisk eksport marked vi i vesten er avhengige av. De samme sanksjonene mot Kina er ikke mulig og Kina veit dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå