Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Ifyousayso skrev (5 minutter siden):

Ble sagt på tv2 nyhetskanalen nå at det er bombing nært et atomkraftverk igjen... :(

finner det ikke?:/

Endret av Becky
Endret mening
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Becky skrev (Akkurat nå):

:( Orker ikke å sjekke :( 

Finner ikke noe om det på noen nettsider. Reporteren sa at det var ukrainske kilder som sa dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (3 minutter siden):

Finner ikke noe om det på noen nettsider. Reporteren sa at det var ukrainske kilder som sa dette. 

Okay. Lo oss håpe det ikke stemmer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (22 minutter siden):

Det vet jeg, men tviler på at å stole på horoskop har noe for seg i hvert fall.

Det kan også være en kombinasjon av ulike ting.

Realistiske kombinasjoner, det er en sammenheng, iallfall mellom pkt 2,3 og 5,  nr 4 storkrig håper jeg for all del at vi unngår,og det er undøvendig dersom horoskopet stemmer.

Nr 1 rask krig- det toget har gått.

Nr 2 -lang krig- sånn blir det hvis Putin får  lov til å fortsette.

Nr 3 forhandlinger- Putin kan bli tvunget av Dumaen til å forhandle.

NR 5 styrtes av sine egne, eventuellt fratrer frivillig, muligens med privatjet og ti kasser diamanter på vei til et hemmelig sted i syden. Den er realistisk. Utviklingen i Russland ser ut til å peke i den retningen (forbehold: Jeg har ikke oversikt).

Min spådom om at han fratrer innen den 30. mars var ren gjetning basert på hvordan jeg oppfatter situasjonen i Russland. Horoskopet om forgiftningsdød 30. mars fikk jeg vite om rett etter jeg skrev innlegget.

Siste nytt: Erdogan har anmodet Putin om å stoppe krigen. Putin nekter og sier at ukrainske nasjonalister bruker innbyggerne som levende skjold. 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (4 minutter siden):

Realistiske kombinasjoner, nr 4 storkrig håper jeg for all del at vi unngår,og det er undøvendig dersom horoskopet stemmer.

Nr 1 rask krig- det toget har gått.

Nr 2 -lang krig- sånn blir det hvis Putin får  lov til å fortsette.

Nr 3 forhandlinger- Putin kan bli tvunget av Dumaen til å forhandle.

NR 5 styrtes av sine egne, eventuellt fratrer frivillig, muligens med privatjet og ti kasser diamanter på vei til et hemmelig sted i syden. Den er realistisk. Utviklingen i Russland ser ut til å peke i den retningen (forbehold: Jeg har ikke oversikt).

Min spådom om at han fratrer innen den 30. mars var ren gjetning basert på hvordan jeg oppfatter situasjonen i Russland. Horoskopet om forgiftningsdød 30. mars fikk jeg vite om rett etter jeg skrev innlegget.

Siste nytt: Erdogan har anmodet Putin om å stoppe krigen. Putin nekter og sier at ukrainske nasjonalister bruker innbyggerne som levende skjold. 

Hvor har du dette med at dumaen er imot Putin fra? Kilde? Er det realistisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (11 minutter siden):

Hvor har du dette med at dumaen er imot Putin fra? Kilde? Er det realistisk? 

Foreløbig er det bare et av partiene som har snudd. Kommunistpartiet. Men de har altså snudd fordi den militære spesialoperasjoen ble mye verre enn de forestilte  seg. 

Jeg vet ikke nøyaktig hva de forestilte seg, men de forstår nå at de ikke kan godta aksjonen og dens konsekvenser. Når  et part har slik forståelse og faktisk har gitt støtte til noe annet enn det som leveres så er sannsynligheten for at Putins støtte i Dumaen forsvinner mer og mer.

Kilde:

https://www.leftfront.org/?p=39389&fbclid=IwAR3c5B4uAkW1q4gzPqeRJ7F28oAnyC4cGzJ4A2CjYyUbZ9el3azaCNniKxM

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Grosny skrev (8 minutter siden):

Foreløbig er det bare et av partiene som har snudd. Kommunistpartiet. Men de har altså snudd fordi den militære spesialoperasjoen ble mye verre enn de forestilte  seg. 

Jeg vet ikke nøyaktig hva de forestilte seg, men de forstår nå at de ikke kan godta aksjonen og dens konsekvenser. Når  et part har slik forståelse og faktisk har gitt støtte til noe annet enn det som leveres så er sannsynligheten for at Putins støtte i Dumaen forsvinner mer og mer.

Kilde:

https://www.leftfront.org/?p=39389&fbclid=IwAR3c5B4uAkW1q4gzPqeRJ7F28oAnyC4cGzJ4A2CjYyUbZ9el3azaCNniKxM

forstår jeg at det er mange aktører som ikke kan sitte stille lengre, det må da blir opprør i Russland, jeg kan ikke forstå at så mange skal sitte stille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (36 minutter siden):

Ble sagt på tv2 nyhetskanalen nå at det er bombing nært et atomkraftverk igjen... :(

Vet ikke hva tv2 media tjener på å sitere det i nyhetene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (1 time siden):

Hvor har du dette fra? Uansett, det sier seg selv at NATO planlegger hvordan de kan gå inn i denne konflikten etterhvert. De som innbiller seg at NATO og vesten ser like lite alvorlig på det som skjer med Russland nå som de som er redde for å terge Russland, og tror vi bare kan se på at de bomber stykker Ukraina, mens kun vesten er villig til å lage sanksjoner mot russland, lever i en alternativ virkelighet. NATO er fullstendig forberedt på at de mest sannsynlig må ut i en militær konfrontasjon med Russland, og vil forsøke å bruke Ukraina som en buffer så lenge som mulig, med å fortsette å bevæpne dem for å mørne Russland. Det er bare et spørsmål om tid før Russland går så langt av ikke kan rettferdiggjøre det å stå passivt, selv om det ikke er på nato territorium.

Washington Post bl. annet

Secretary of State Antony Blinken said Sunday that the United States is exploring how it might supply Ukraine with fighter jets from NATO nations. “We are looking actively now at the question of airplanes that Poland may provide to Ukraine and looking at how we might be able to backfill should Poland choose to supply those planes,” he told reporters during a visit to Chisinau, Moldova.

Jeg tror ikke Polen tør å tilby fly til Ukraina. Blinken skulle heller ha formulert det slik at de var på utkikk etter fly som USA skulle gi til Ukraina. Dette bør USA ta på egen kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsetningen for Russlands invasjon stemte ikke med realitetene. Pensjonert general Ivasjoff advarte 8. februar og var sterkt imot. Det fantes invitasjoner til stor feiring i Kiev 25.februar  for å feire russisk seier. Russland var  ikke forberedt på lang krig. Det skulle være en rask avgjørelse. Det ser ut som om Putin kan ha sagt at de skulle mottas som frigjørere.

Å ta Kiev er ikke like lett som det var å ta Kabul. De ble ikke møtt av Taliban, men av trente russere (Ukrainsk arme).

Hva nå? Tålmodigheten svinner i Russland. Putins "fredsbevarende  operasjon" har havarert og påfører fortløpende skade og død . Stadig flere russere demonstrer i russiske gater selv om de  risikerer lange  fengselstraffer. Kikket såvidt på noen sekunder videoklipp fra Moskva der gatene var fulle, men uten politi og politikøller. Har til og med politiet tatt avstand fra Putin?

Endret av I Grosny
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (1 minutt siden):

Hva nå? Tålmodigheten svinner i Russland. Putins "fredsbevarende  operasjon" har havarert og påfører fortløpende skade og død . Stadig flere russere demonstrer i russiske gater selv om de  risikerer lange  fengselstraffer. Kikket såvidt på noen sekunder videoklipp fra Moskva der gatene var fulle, men uten politi og politikøller. Har til og med politiet tatt avstand fra Putin?

Kanskje, men hva nå?

Det vi minst ønsker er jo 2-3 missiler med nuclear warheads fra Kaliningrad mot Warszawa og Katowice -- og dermed den mest aktuelle utveien Putin ser akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
I Grosny skrev (4 minutter siden):

Forutsetningen for Russlands invasjon stemte ikke med realitetene. Pensjonert general Ivasjoff advarte 8. februar og var sterkt imot. Det fantes invitasjoner til stor feiring i Kiev 25.februar  for å feire russisk seier. Russland var  ikke forberedt på lang krig. Det skulle være en rask avgjørelse. Det ser ut som om Putin kan ha sagt at de skulle mottas som frigjørere.

Å ta Kiev er ikke like lett som det var å ta Kabul. De ble ikke møtt av Taliban, men av trente russere (Ukrainsk arme).

Og dette har du selvsagt en troverdig kilde på?

I tillegg er det relativt mange bilder som viser politi som arresterer demonstranter. Flere av dem er fra demonstrasjoner i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nordnorsk skrev (4 timer siden):

Wtf??

D1D14BA0-69EE-474F-A7C3-31A09B408580.png

Den har vel lov til det siden det ikke er russisk fly eller registret som russisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (26 minutter siden):

Og dette har du selvsagt en troverdig kilde på?

I tillegg er det relativt mange bilder som viser politi som arresterer demonstranter. Flere av dem er fra demonstrasjoner i dag.

Mulig det var for mange demonstranter, at politiet ikke kunne være over alt. Ikke legg for mye vekt på det veldig begrensede inntrykket jeg hadde  fra en demonstrasjon. Men det var deilig å se på :)

Kilde vedr. festen i Kiev: Analytiker Ilja Jasjin

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (23 minutter siden):

hvem i Russland kan arrestere presidenten i landet?

Det er ikke godt å si. Kanskje FSB? Eller armeen? Jeg tror de som gjør det gjør det med stor risiko, og uten lovhjemmel.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
I Grosny skrev (1 minutt siden):

Det er ikke godt å si. Kanskje FSB? Eller armeen? Jeg tror de som gjør det gjør det med stor risiko, og uten lovhjemmel.

Jeg synes det er spesielt en mann har fått til dette. Og ikke mulighet for å gi kritikk for det som han gjør. 

Russland er et livsfarlig land å være I. Det har jeg iallfall forstått. Hvem i alle dager drar på ferie til Russland med en slik tankegang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spm men.. (jeg googler og leser lite da jeg blir så redd), men den regelen at menn (16-60år)  ikke får forlate Ukraina. Er dette regler generelt eller er det presidenten som har sagt det? Er det slik i Norge og, hvis noen skulle okkupert oss?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Ifyousayso skrev (2 timer siden):

Fikk opp dette tidlig i dag på daily mail også, men tok det ikke så seriøst. Feilinfo får vi håpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidenut skrev (20 minutter siden):

Dumt spm men.. (jeg googler og leser lite da jeg blir så redd), men den regelen at menn (16-60år)  ikke får forlate Ukraina. Er dette regler generelt eller er det presidenten som har sagt det? Er det slik i Norge og, hvis noen skulle okkupert oss?

presidenten har sagt.Mennene skal være igjen å kjempe mot Russiske soldater. I Fredstid så er det selvfølgelig ikke noen regler rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...