ltfutt Skrevet 6. mars 2022 #4081 Del Skrevet 6. mars 2022 AprilRyan skrev (33 minutter siden): Igjen etterspør Zelenskyj flyforbudsone over Ukraina. Han må forstå at om man gjør dette så blir andre land trukket inn i krigen. Skjønner selvfølgelig godt hvorfor han ønsker det, men det vil jo ha store ringvirkninger om man gjør det. Det er allikevel ikke urimelig av en statsleder å kreve dette, når landet hans blir bombardert fra luften Noe som selvfølgelig skaper enormt med ødeleggelse. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valentin Skrevet 6. mars 2022 #4082 Del Skrevet 6. mars 2022 mia10 skrev (3 timer siden): Har sett den, min kommentar er at situasjonen ikke er så svart-hvit som det presenteres i vestlig media. Zelensky er heller ikke den engelen de prøver å fremstille han som, graver man litt så finner man mye info som aldri blir å komme i VG.. Men den var ikke akkurat i favør av narrativet som man får presentert i media om dagen? Jeg anser usa som romerriket og Russland som sakserne i denne setting. om hvordan en rekke barn av «eliten» i usa har hatt jobber som olje og gass sjefer i Ukraina. jeg tror vi får servert like mye propaganda av vesten og mer en vi aner. Jeg hørte en som flyktet men ikke viste hvorfor hun flyktet annet en man ble invadert men ser man historien så kan man lure. han som var fra usa har jeg sett før å hvordan han drev på i Georgia viste jeg ikke å måpet når jeg så han da jeg kjente han igjen fra Bush administrasjonen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 6. mars 2022 #4083 Del Skrevet 6. mars 2022 Ifølge det russiske nyhetsbyrået TASS har det russiske politiet varetektsfengslet 3500 demonstranter søndag. Demonstrasjonene i Russland ser ut til å øke. (NRK) (NRK2) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 6. mars 2022 #4084 Del Skrevet 6. mars 2022 Polen og Usa diskuterer nå om de skal sende eldre jagerfly/bombefly til Ukraina 😳 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 6. mars 2022 #4085 Del Skrevet 6. mars 2022 ltfutt skrev (57 minutter siden): Det er allikevel ikke urimelig av en statsleder å kreve dette, når landet hans blir bombardert fra luften Noe som selvfølgelig skaper enormt med ødeleggelse. Nei, selvfølgelig ikke, men det er vel ikke noe bedre at det bryter ut krig og da mest sannsynlig en enda verre krig. Mener ikke å bagatellisere krigen som pågår nå, men Putin har allerede sagt at det innføre flyforbudsone er en krigserklæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 6. mars 2022 #4086 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) AprilRyan skrev (10 minutter siden): Nei, selvfølgelig ikke, men det er vel ikke noe bedre at det bryter ut krig og da mest sannsynlig en enda verre krig. Mener ikke å bagatellisere krigen som pågår nå, men Putin har allerede sagt at det innføre flyforbudsone er en krigserklæring. Vesten bør agere slik det har blitt gjort hittil. At eksport av våpen og sanksjoner blir regnet som krigserklæring tror jeg beror mest på at han snakker til sin egen befolkning. Det er bedre for han å gi inntrykk innenlands av dette er en krig mellom øst og vest enn at det er en invasjon av broderlandet. Endret 6. mars 2022 av CrossRoad 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 6. mars 2022 #4087 Del Skrevet 6. mars 2022 CrossRoad skrev (2 minutter siden): Vesten bør agere slik det har blitt gjort hittil. At eksport av våpen og sanksjoner blir regnet som krigserklæring tror jeg beror mest på at han snakker til sin egen befolkning. Det er bedre for han å gi inntrykk innenlands av dette er en krig mellom øst og vest enn at det er en invasjon av broderlandet. Jeg snakket om å innføre flyforbudsone og ikke våpen og sanksjoner, men Nato har sagt at de ikke skal innføre flyforbudsone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 6. mars 2022 #4088 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) AprilRyan skrev (3 minutter siden): Jeg snakket om å innføre flyforbudsone og ikke våpen og sanksjoner, men Nato har sagt at de ikke skal innføre flyforbudsone. Ja, og jeg er helt enig i den avgjørelsen og at vesten bør agere slik det har blitt gjort. Vesten har gjort alt riktig, i denne konflikten, etter mitt syn. Endret 6. mars 2022 av CrossRoad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 6. mars 2022 #4089 Del Skrevet 6. mars 2022 Jajajane skrev (9 minutter siden): Polen og Usa diskuterer nå om de skal sende eldre jagerfly/bombefly til Ukraina 😳 Hvor har du dette fra? Uansett, det sier seg selv at NATO planlegger hvordan de kan gå inn i denne konflikten etterhvert. De som innbiller seg at NATO og vesten ser like lite alvorlig på det som skjer med Russland nå som de som er redde for å terge Russland, og tror vi bare kan se på at de bomber stykker Ukraina, mens kun vesten er villig til å lage sanksjoner mot russland, lever i en alternativ virkelighet. NATO er fullstendig forberedt på at de mest sannsynlig må ut i en militær konfrontasjon med Russland, og vil forsøke å bruke Ukraina som en buffer så lenge som mulig, med å fortsette å bevæpne dem for å mørne Russland. Det er bare et spørsmål om tid før Russland går så langt av ikke kan rettferdiggjøre det å stå passivt, selv om det ikke er på nato territorium. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 6. mars 2022 #4090 Del Skrevet 6. mars 2022 ltfutt skrev (1 time siden): Det er allikevel ikke urimelig av en statsleder å kreve dette, når landet hans blir bombardert fra luften Noe som selvfølgelig skaper enormt med ødeleggelse. Det er ikke urimelig nei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 6. mars 2022 #4091 Del Skrevet 6. mars 2022 CrossRoad skrev (5 minutter siden): Ja, og jeg er helt enig i den avgjørelsen og at vesten bør agere slik det har blitt gjort. Vesten har gjort alt riktig, i denne konflikten, etter mitt syn. Ja, det synes jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 6. mars 2022 #4092 Del Skrevet 6. mars 2022 kar90 skrev (3 minutter siden): Hvor har du dette fra? Uansett, det sier seg selv at NATO planlegger hvordan de kan gå inn i denne konflikten etterhvert. De som innbiller seg at NATO og vesten ser like lite alvorlig på det som skjer med Russland nå som de som er redde for å terge Russland, og tror vi bare kan se på at de bomber stykker Ukraina, mens kun vesten er villig til å lage sanksjoner mot russland, lever i en alternativ virkelighet. NATO er fullstendig forberedt på at de mest sannsynlig må ut i en militær konfrontasjon med Russland, og vil forsøke å bruke Ukraina som en buffer så lenge som mulig, med å fortsette å bevæpne dem for å mørne Russland. Det er bare et spørsmål om tid før Russland går så langt av ikke kan rettferdiggjøre det å stå passivt, selv om det ikke er på nato territorium. NATO som en forsvarsallianse kommer ikke til å gå inn i konflikten så lenge NATO-land ikke blir angrepet. Om USA eller andre enkeltland innenfor NATO kommer til å gjøre noe vet jeg ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 6. mars 2022 #4093 Del Skrevet 6. mars 2022 kar90 skrev (1 minutt siden): Hvor har du dette fra? Uansett, det sier seg selv at NATO planlegger hvordan de kan gå inn i denne konflikten etterhvert. De som innbiller seg at NATO og vesten ser like lite alvorlig på det som skjer med Russland nå som de som er redde for å terge Russland, og tror vi bare kan se på at de bomber stykker Ukraina, mens kun vesten er villig til å lage sanksjoner mot russland, lever i en alternativ virkelighet. NATO er fullstendig forberedt på at de mest sannsynlig må ut i en militær konfrontasjon med Russland, og vil forsøke å bruke Ukraina som en buffer så lenge som mulig, med å fortsette å bevæpne dem for å mørne Russland. Det er bare et spørsmål om tid før Russland går så langt av ikke kan rettferdiggjøre det å stå passivt, selv om det ikke er på nato territorium. Det er slik jeg også forstod det. Jeg lyttet til podcasten Wolfgang Uncut i dag, den nyeste episoden. Gjesten der er professor i statsvitenskap og internasjonale relasjoner og forsker primært på Russlands strategi. Har bare lyttet en halv-time. Slik jeg forstod det, så har nå NATO og vesten snart brukt opp alle sine alternativer i form av sanksjoner etc. Slik jeg forstod det spørs det nå hva de neste stegene til Vesten blir. Det virket ikke som han utelukket innblanding fra vesten eller NATO.. Han virket å ha peiling på dette.. Vil absolutt ikke si at episoden i podcasten gjorde meg i godt humør, men er mye å lære der! Det er en ting at NATO sier dette nå, men det spørs hvor langt man er villig til å stå på sidelinjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 6. mars 2022 #4094 Del Skrevet 6. mars 2022 kar90 skrev (7 minutter siden): Hvor har du dette fra? Uansett, det sier seg selv at NATO planlegger hvordan de kan gå inn i denne konflikten etterhvert. De som innbiller seg at NATO og vesten ser like lite alvorlig på det som skjer med Russland nå som de som er redde for å terge Russland, og tror vi bare kan se på at de bomber stykker Ukraina, mens kun vesten er villig til å lage sanksjoner mot russland, lever i en alternativ virkelighet. NATO er fullstendig forberedt på at de mest sannsynlig må ut i en militær konfrontasjon med Russland, og vil forsøke å bruke Ukraina som en buffer så lenge som mulig, med å fortsette å bevæpne dem for å mørne Russland. Det er bare et spørsmål om tid før Russland går så langt av ikke kan rettferdiggjøre det å stå passivt, selv om det ikke er på nato territorium. Det står her at de har planer om det: https://www.nrk.no/nyheter/1.15881044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 6. mars 2022 #4095 Del Skrevet 6. mars 2022 Også må man huske på at det er mye vi ikke vet ifh til hele konflikten.. og en evt innblanding av nato. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 6. mars 2022 #4096 Del Skrevet 6. mars 2022 Det står her om 5 mulige utfall av krigen:. https://www.nrk.no/norge/fem-scenarioer-for-hvordan-ukraina-krigen-kan-utvikle-seg-1.15880605 Uansett, så må man huske på at selv om dette er eksperter som uttaler seg så vet de ikke sikkert de heller, men i artikkelen jeg har lagt her så mener han også at et mulig utfall er at krigen blir utvidet. Det er da ett av de mulige utfallene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 6. mars 2022 #4097 Del Skrevet 6. mars 2022 kar90 skrev (14 minutter siden): Hvor har du dette fra? Uansett, det sier seg selv at NATO planlegger hvordan de kan gå inn i denne konflikten etterhvert. De som innbiller seg at NATO og vesten ser like lite alvorlig på det som skjer med Russland nå som de som er redde for å terge Russland, og tror vi bare kan se på at de bomber stykker Ukraina, mens kun vesten er villig til å lage sanksjoner mot russland, lever i en alternativ virkelighet. NATO er fullstendig forberedt på at de mest sannsynlig må ut i en militær konfrontasjon med Russland, og vil forsøke å bruke Ukraina som en buffer så lenge som mulig, med å fortsette å bevæpne dem for å mørne Russland. Det er bare et spørsmål om tid før Russland går så langt av ikke kan rettferdiggjøre det å stå passivt, selv om det ikke er på nato territorium. De sa det på tv2 nyhetene. Det er ikke gjennom Nato foreløpig, men Polen og Usa på egenhånd. Nato kan ikke starte krig mot Russland for å redde Ukraina, da kan Nato bare «legges ned» med en gang, da de er en forsvarsstyrke og ikke noe annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. mars 2022 #4098 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) AprilRyan skrev (15 minutter siden): Det står her om 5 mulige utfall av krigen:. https://www.nrk.no/norge/fem-scenarioer-for-hvordan-ukraina-krigen-kan-utvikle-seg-1.15880605 Uansett, så må man huske på at selv om dette er eksperter som uttaler seg så vet de ikke sikkert de heller, men i artikkelen jeg har lagt her så mener han også at et mulig utfall er at krigen blir utvidet. Det er da ett av de mulige utfallene. Jeg tror på nr 5: Putin styrtes av sine egne. En siste mulighet er at Vladimir Putin blir styrtet som president og blir erstattet av et mer fredelig regime. Som jeg nevnte tidligere, kommunispartiet i Dumaen vil stoppe krigen. De støttet aksjonen før invasjon, men har snudd. Det ble ikke som forventet. De hadde nok forventet Krim 2.0, altså at de ble akseptert. De hadde ikke forventet en lang utmattelseskrig som i uker og år skal drepe russere og ukrainere. De hadde ikke forventet å få sine sønner hjem i likposer. De hadde ikke forventet enorme ødeleggelser i Ukraina. Jeg gjetter at flere politikere også vil angre. Og at Putin mister flertallstøtte. Endret 6. mars 2022 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 6. mars 2022 #4099 Del Skrevet 6. mars 2022 I Grosny skrev (Akkurat nå): Jeg tror på nr 5 Det vet jeg, men tviler på at å stole på horoskop har noe for seg i hvert fall. Det kan også være en kombinasjon av ulike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ifyousayso Skrevet 6. mars 2022 #4100 Del Skrevet 6. mars 2022 Ble sagt på tv2 nyhetskanalen nå at det er bombing nært et atomkraftverk igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå