Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

AprilRyan skrev (22 minutter siden):

Hvorfor i all verden trodde noen at pressekonferansen skulle handle om å berolige den norske befolkningen og at man ikke trenger å hamstre mat osv?

Greit nok at man ikke skal være naiv, men tror en skal roe seg litt ned og se an situasjonen.

Folk (inkludert meg selv) er redd og spesielt når det handler om atomvåpen og en gal diktator 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nytt innspill fra flere Ukrainere som ikke liker Putin. "Slå sammen Ukraina og Russland, og insett Zelensky som president!"

Endret av I Grosny
  • Liker 15
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for hatefulle innlegg, oppfordring til lovbrudd, brudd på opphavsrett og spekulasjon, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tutte said:

Hvordan skal de egentlig klare å få våpen inn dit nå egentlig? Det lurer jeg på.

Få de til grensen først og fremst. Neste problem å finne frivillige, fra den sivile hæren, til å kjøre det til fra grensen til Lviv (vest fra Polen) og Chernivtsi (Sør fra Romania), hvor de blir distribuert der.

Problemet nå er blokader med silivle som prøver å komme over grensen, og veiene er fulle av trafikk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (31 minutter siden):

Hvorfor i all verden trodde noen at pressekonferansen skulle handle om å berolige den norske befolkningen og at man ikke trenger å hamstre mat osv?

Greit nok at man ikke skal være naiv, men tror en skal roe seg litt ned og se an situasjonen.

De fleste jeg har snakket med, av familie og venner i dag, er det vel akkurat den trusselen folk reagerte mest på fra han i dag... Stusser veldig på at de ikke nevnte noe om det. Men det kommer vel noe når FN har pressekonferanse. Det svir hardt for russland nå i alle fall : ) 

Endret av Becky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Ellemelle93 said:

Jeg vil heller være død enn å måtte leve i en verden under Putins regime.

Den som dør raskt er heldig.

Det kommer nok ingen atombombe rett over oss. Men noen atombomber i Europa og atombomber i USA vil føre til radioaktiv forurensing over hele verden. Vi kan ikke reise noen steder for å slippe unna. Ved Tsjernobylulykken var konsekvensen å ikke spise rein som hadde beitet på lav i høyfjellet.

Når det blir spredning over hele verden, kommer det i korn, planter, dyr, fisk og fugl. Samt at vi kommer til å leve som på 30-tallet, hvis vi er heldige. Oljeproduksjonen vil gå nedover. Transport også, på grunn av drivstoffmangel. Store deler av internett og mobilnettet borte hvor atombomber har truffet nær nok serversentre til å gjøre øyeblikkelig skade. Kanskje hele internett blir slått ut.

Siden handelen blir rammet, får vi ikke levert tekniske komponenter, medisiner, alt annet som vi importerer fra utlandet. Vi er ikke selvforsynt med korn engang. Vi blir å leve på poteter, fisk og kjøtt som vi kan skaffe oss innenlands. Det er jo veldig sunt, hadde det ikke vært for radioaktiv forurensing. Vannkraftverkene vil nok gå bra en stund, til reservedeler og komponenter som vi ikke kan skaffe tar slutt, og da er vi bra fucked.

Helsevesentet vil bli rammet når medisinlagrene går tomme. Folk vil dø av sykdommer som diabetes, rett og slett fordi det er slutt på insulin.

Endret av ops2
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (1 minutt siden):

Den som dør raskt er heldig.

Det kommer nok ingen atombombe rett over oss. Men noen atombomber i Europa og atombomber i USA vil føre til radioaktiv forurensing over hele verden. Vi kan ikke reise noen steder for å slippe unna. Ved Tsjernobylulykken var konsekvensen å ikke spise rein som hadde beitet på lav i høyfjellet.

Når det blir spredning over hele verden, kommer det i korn, planter, dyr, fisk og fugl. Samt at vi kommer til å leve som på 30-tallet, hvis vi er heldige. Oljeproduksjonen vil gå nedover. Transport også, på grunn av drivstoffmangel. Store deler av internett og mobilnettet borte hvor atombomber har truffet nær nok serversentre til å gjøre øyeblikkelig skade. Kanskje hele internett blir slått ut.

Siden handelen blir rammet, får vi ikke levert tekniske komponenter, medisiner, alt annet som vi importerer fra utlandet. Vi er ikke selvforsynt med korn engang. Vi blir å leve på poteter, fisk og kjøtt som vi kan skaffe oss innenlands. Det er jo veldig sunt, hadde det ikke vært for radioaktivitet forurensing. Vannkraftverkene vil nok gå bra en stund, til reservedeler og komponenter fra utlandet tar slutt, og da er vi bra fucked.

Helsevesentet vil bli rammet når medisinlagrene går tomme. Folk vil dø av sykdommer som diabetes, rett og slett fordi det er slutt på insulin.

Nesten like ille som å leve under russisk styre, med andre ord.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (25 minutter siden):

Russland har foreløpig ikke klart å stenge av vest-ukraina så der er det bare å kjøre inn utstyr. Men det er veldig viktig det du tar fram og grunnen til at jeg blir så forbanna, for mens disse tomsingene sitter å vurderer gamle lovskrifter og gjør til en vits, så vil den grensen kunne bli tatt av Russere, så det haster.

Ja men de kan jo bruke luftangrep. En stor risiko det der, og fare for at det blir vanskelig

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest endel her inne og redd vi kanskje har for god tro på både nato og eget land. Putin ser rolig ut på sendingen hans, kald og rolig. 

kanskje det som nå skjer er helt feil måte å gjøre det på, og at det katastrofale er rett rundt hjørnet. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (Akkurat nå):

Jeg har lest endel her inne og redd vi kanskje har for god tro på både nato og eget land. Putin ser rolig ut på sendingen hans, kald og rolig. 

kanskje det som nå skjer er helt feil måte å gjøre det på, og at det katastrofale er rett rundt hjørnet. 

Han ser alltid sånn ut. Svekkede sjelsevner, eller Botox?🤷🏻‍♂️

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkebarten skrev (19 minutter siden):

Antonov an-225 fantes kun i ett eksemplar. Ble opprinnelig bygget for og frakte den russiske romfergen Буран.

Ukrainske styrker bekrefter at flyet er ødelagt.

Uansett det er ikke vesentlig tema, iallfall var det en stor transportfly som henter nordmennene, og det var samme selskap som verdens største fly er i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
Becky skrev (4 minutter siden):

De fleste jeg har snakket med, av familie og venner i dag, er det vel akkurat den trusselen folk reagerte mest på fra han i dag... Stusser veldig på at de ikke nevnte noe om det. Men det kommer vel noe når FN har pressekonferanse. Det svir hardt for russland nå i alle fall : ) 

Tja, usikker på hva de i det hele tatt skulle sagt. Om de hadde begynt å skulle berolige og snakke om det så hadde det jo virket som det er noe som snart kommer til å skje.

Jeg skjønner at folk blir bekymret og det blir jeg selv også, men jeg synes allikevel at det er rart at folk antok at det var det pressekonferansen skulle handle om når det har vært mye snakk om sanksjoner og at Norge også kanskje skulle sende militært utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AprilRyan skrev (Akkurat nå):

Tja, usikker på hva de i det hele tatt skulle sagt. Om de hadde begynt å skulle berolige og snakke om det så hadde det jo virket som det er noe som snart kommer til å skje.

Jeg skjønner at folk blir bekymret og det blir jeg selv også, men jeg synes allikevel at det er rart at folk antok at det var det pressekonferansen skulle handle om når det har vært mye snakk om sanksjoner og at Norge også kanskje skulle sende militært utstyr.

Jeg trodde også at de ville snakke om sanksjoner , først og fremst.. Men en atomvåpen "klargjøring" skulle vel kanskje også vært på agendaen, trodde jeg i alle fall.. Men så dum kan man være : ) 
Men du har nok rett, hva skal de si.. Det hadde vel bare gjort vondt verre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var veldig optimistisk for bare en uke siden. Nå er jeg mer bekymret for hver dag som går.

Sett fra et helt egoistisk synspunkt, så håpet jeg Ukraina ville overgi seg i løpet av 48 timer, når det først ble krig. Da kunne verden gå tilbake til å forhandle med Putin, love å ikke utvide NATO mer, og livet fortsette som før. Ja, Ukraina ville få en ny leder som var innsatt av russerene. Til forskjell fra den som var støttet av vesten. Korrupsjonen og fattigdommen er massiv i Ukraina i dag. Ingen vet om de ville fått det bedre i NATO eller EU. Korrupte tjenestemenn ville fortsatt å være korrupte, bare at de støttet en annen side nå. Fattige forblir fattige, rike blir rikere.

En Putin trengt opp i et hjørne, blir jeg redd for. Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke trodde han ville begå selvmord, at han ikke var typen til det. Men treng han opp i et hjørne og hvem vet hva han gjør til slutt. Han truer med atomvåpen. Vesten innfører sanksjoner. Han truer mer. Vesten setter inn sterkere sanksjoner. Vesten sperrer luftrommet. Han truer mer. Vesten ser at ingenting hender, og fortsetter å presse han lenger og lenger inn i hjørnet. Til slutt kan han ikke true lenger, for ingen har brydd seg om truslene. Hva har han igjen å gjøre da?

Nå har vi bare igjen å håpe at noen av hans nærmeste dreper Putin.

Men får vi borgerkrig i Russland da? Vil de som er i ledelsen under Putin, alle millitære, alle med makt gå sammen og lovprise demokratiet, og ødelegge alle atomvåpen? Istedenfor et Russland, blir det flere land som sitter på kjernekraftvåpen. Mer ustabile ledere. Ukraina ga opp sine atomvåpen etter at Sovjetunionen gikk i oppløsing. Libya ga opp sine atomvåpen. Ingen flere vil gi opp atomvåpen lenger.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Entern said:

Nesten like ille som å leve under russisk styre, med andre ord.

I det minste får de medisiner i Russland, og maten er ikke full av radioaktivitet.

Og Europa vil ikke komme under Russisk styre, siden det viser seg at Putin sliter med å ta Ukraina. Han har ikke millitær overlegenhet til å gå mot de kombinerte styrkene til Europa og USA. Får han det som han vil, stopper det med Ukraina under en russisk marionett.

USA kommer til å sloss med NATO. USA betaler nesten hele budsjettet til NATO. De har investert i oss.

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (4 minutter siden):

eg har hele tiden sagt at jeg ikke trodde han ville begå selvmord, at han ikke var typen til det. 

Nei, han blir i værste fall en av de få som overlever. Der han er bortgjemt i den dypeste tunnel du kan tenke deg. Feige dritten..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krokanrullene
AllahBallah skrev (49 minutter siden):

Ikke for å tolke for mye: Men, ser på det siste klippet der Putin gir forsvarsministeren og sjefen for generalstaben beskjed om å klargjøre atomvåpnene. De ser ikke akkurat overbeviste ut når Putin gir denne beskjeden …

Nei. Det var ganske spake «ja» fra dem sånn jeg tolket det. 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...