jabx Skrevet 11. februar 2022 #201 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) Litterly skrev (38 minutter siden): Nå er jeg ikke ekspert og har egentlig aldri brydd meg om politikk, men kan noen hjelpe meg å forstå litt her? Hvis Russland går til angrep på Ukraina og dermed havner i konflikt med NATO og USA og det blir krig, hvilke konsekvenser vil det få for oss vanlige folk som bor i et land som er NATO medlem? La oss si det går så langt at det blir krig mellom flere land inkludert NATO da, hvor skal de da krige? Ikke meningen å virke for selvopptatt, det er selvfølgelig veldig synd på folk i Ukraina og mange kommer til å dø der nede. Men må jo si jeg er bekymret. Nå har vi hatt en krise i verden med tanke på pandemien som virker så skremmende i begynnelsen. Og nå dette. Hvor skal dette ende? USA er verdens mektigste krigsmakt. De har større militær slagkraft enn alle andre verdens land kombinert. Vi er alliert med USA. Blir det full krig så kan det nok bli brutalt en periode, men USA vil knuse sine fiender som fluer. En krig der USA deltar i forsvaret av Europa blir en helt annen enn der USA sylter seg ned i egen imperialistisk angrepskrig (som i Afghanistan, der det ikke hjelper å være mektig fordi fienden ofte er "usynlig"). Endret 11. februar 2022 av jabx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 11. februar 2022 #202 Del Skrevet 11. februar 2022 Dette er uvant, men det er bare MAD om igjen (Mutually Assured Destruction). Jeg foreslår at du heller slapper av med en gammel film. Jeg anbefaler Dr Strangelove, On the Beach eller The Day After Tomorrow. Du er alt for bekymret. Her er en nyttig informasjonsfilm som besvarer alle dine spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 11. februar 2022 #203 Del Skrevet 11. februar 2022 kar90 skrev (8 minutter siden): Fordi USA ønsker denne krigen. Merk at det er forskjell på NATO og USA. Nato er oppriktig bekymret for en potensiel konflikt og forsøker på diplomati, men USA går rett i strupen på Russland midt i dette og forsøker å provsere fram et så betent forhold mellom Russland og natoland, for å få Russland til å aggrere på sin paranoia og invadere. Dette er USA tjent med i form av at de kan levere våpen og utrette økonomiske sanksjoner for å svekke Russland. Men hvorfor er USA tjent med økonomiske sanksjoner mot Russland? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 11. februar 2022 #204 Del Skrevet 11. februar 2022 PaperFlower skrev (1 time siden): Jeg kjenner en russer som sier det samme. Denne personen har familie både i Russland og Ukraina, og er ikke bekymret for krig. De sier det bare er for å vise muskler, og at media og USA får det til å virke mye verre enn det egentlig er. Denne samtalen var riktignok noen uker siden nå, men går ut ifra at ingenting har forandret seg da temaet ikke har blitt tatt opp igjen. Det skal sies at både United Kingdom og Frankrike har hatt samtale med Russland. I møte med United Kingdom så sa forsvarsministeren at det var en samtale der ene var stum og andre døv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2022 #205 Del Skrevet 11. februar 2022 Jaimatadi skrev (30 minutter siden): Norge ut av Nato! 😖 Nei, Norge må være med i Nato og nyte godt av USAs beskyttelse. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 11. februar 2022 #206 Del Skrevet 11. februar 2022 jabx skrev (Akkurat nå): USA er verdens mektigste krigsmakt. De har større militær slagkraft enn alle andre verdens land kombinert. Vi er alliert med USA. Blir det full krig så kan det nok bli brutalt en periode, men USA vil knuse sine fiender som fluer. Det er ikke slik verden fungerer i dag, takket være atombomber... De fleste store land har ubåter liggende rundt om kring, som er klare til å skyte atombomber fra hvor som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2022 #207 Del Skrevet 11. februar 2022 mammahjarte skrev (13 minutter siden): Ref: https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/02/02/195821899/putin-anklager-usa-for-a-lure-russland-inn-i-en-krig Putin ønsker selvsagt ikke at Ukraina blir med i NATO, for da sliter han. Derfor rasler han med sablene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2022 #208 Del Skrevet 11. februar 2022 Jaconandersen skrev (14 minutter siden): Dette til tross for at Kina er det eneste landet, kanskje utenom India, som virkelig er en trussel for USA. Det som er skummelt med Kina er at de har et stort økonomisk potensial og potensial til å drive kulturell og etterretningsmessig krigføring. Millitært er de også en trussel, men på lik linje som Russland, vil de aldri være åpen krig med Kina. Kina er ingenting sammenlignet med USA militært sett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2022 #209 Del Skrevet 11. februar 2022 Jaconandersen skrev (1 minutt siden): Det er ikke slik verden fungerer i dag, takket være atombomber... De fleste store land har ubåter liggende rundt om kring, som er klare til å skyte atombomber fra hvor som helst. Dette har USA naturligvis tenkt på. Vi her i Europa vil nok kunne rammes av atomvåpen, men USA har både etterretning og teknologi for å i stor grad beskytte eget territorium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 11. februar 2022 #210 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) jabx skrev (3 minutter siden): Kina er ingenting sammenlignet med USA militært sett. Krig mellom stormaktene er helt utelukket i dag. Trusselen mot land, tenker jeg, kommer fra kulturell og etterretningsmessig krigføring. Det vil si at landene prøver å påvirke hverandre til å ta feil politiske valg, som etterhvert vil føre til borgerkrig eller økonomisk kollaps. Særlig er nok demokratier sårbare mot dette i åpne samfunn. Nasjonalistiske land er nok mindre sårbare enn ikke-patriotiske land. Endret 11. februar 2022 av Jaconandersen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 11. februar 2022 #211 Del Skrevet 11. februar 2022 molly83 skrev (31 minutter siden): Det som er merkelig, er at de som bor i Ukraina hører veldig lite om det, og er ikke redde. Kjenner noen som bor der og de er veldig overasket over hva norske medier skriver. Det er helt fremmed for dem🤔 Dette er ihvertfall helt feil! Mange ukrainere har levd i krigsliknende tilstander i årevis, og er svært preget av dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 11. februar 2022 #212 Del Skrevet 11. februar 2022 jabx skrev (4 minutter siden): Dette har USA naturligvis tenkt på. Vi her i Europa vil nok kunne rammes av atomvåpen, men USA har både etterretning og teknologi for å i stor grad beskytte eget territorium. Liten trøst for oss når soppskyene begynner å blomstre…💀💀💀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 11. februar 2022 #213 Del Skrevet 11. februar 2022 Bie-damen skrev (1 minutt siden): Dette er ihvertfall helt feil! Mange ukrainere har levd i krigsliknende tilstander i årevis, og er svært preget av dette. Jepp. Har en ukrainsk kompis som følger med. Du har helt rett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 11. februar 2022 #214 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) Bie-damen skrev (4 minutter siden): Dette er ihvertfall helt feil! Mange ukrainere har levd i krigsliknende tilstander i årevis, og er svært preget av dette. De har levd under trusselen i mange år, og opplever at det ikke er noe annerledes nå enn det alltid har vært, blir litt «ulv ulv». Endret 11. februar 2022 av molly83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaimatadi Skrevet 11. februar 2022 #215 Del Skrevet 11. februar 2022 Biden sender 3000 flere soldater til Polen, står å lese på Reddit. Hvor mange har de I Europa nå? Store tall er det hvertfall. Sånn jeg ser det, invaderer USA Europa nå, med Nato's bekyttelse. Vi er i deep shit med både Nato og Eu. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 11. februar 2022 #216 Del Skrevet 11. februar 2022 Jeg synes det er skummelt! Kan Norge bli base mon tro? Norge grenser jo til Russland. Kan være greit å plassere våpen og utstyr her.... Det kommer Russland ikke til å like! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 11. februar 2022 #217 Del Skrevet 11. februar 2022 Nordmenn er blitt bedt om å reise hjem, men hva med de som har familie der nede som ikke er norske. De reiser ikke fra kone og barn for å redde deg selv🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous33 Skrevet 11. februar 2022 #218 Del Skrevet 11. februar 2022 Jeg er langt mer bekymret for USA enn Russland. USA prøver å provosere og ypper til kamp. De vil gjerne skape konflikter i Europa. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 11. februar 2022 #219 Del Skrevet 11. februar 2022 askefast skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er skummelt! Kan Norge bli base mon tro? Norge grenser jo til Russland. Kan være greit å plassere våpen og utstyr her.... Det kommer Russland ikke til å like! Hvorfor tror du på de der folka? Russland kommer ikke til å angripe. Jeg hadde lett veddet 100k på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannegenser Skrevet 11. februar 2022 #220 Del Skrevet 11. februar 2022 Litterly skrev (58 minutter siden): Nå er jeg ikke ekspert og har egentlig aldri brydd meg om politikk Da ser jeg ingen grunn til at du skal endre på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå