Gå til innhold

Skuffelsen over at mannen ville gi opp å få barn etter første ivf-forsøk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her er noen av trådene dine fra tidligere tror jeg, i tilfelle du har lyst til å gå tilbake å se på rådene du fikk

Anonymkode: 235f0...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er merkelig at det var han som foreslo å forsøke ivf for å få barn. Han ønsket det med eggdonasjon fordi han hadde fått vite av en lege som han kjenner at det ofte er feil med eggene hos en kvinne i 40 årene. Jeg fikk vite av en lege at jeg hadde store eggreserver men de anbefalte uansett eggdonasjon. Vi forsøkte det. Men lykkes ikke. Han brukte sine penger på det. Han tjener mye mer enn meg. Det er vel derfor jeg ikke forstår at han ikke vil gjøre mer for å få barn. Han virket veldig interessert i det. 

Vet ikke hvorfor han ikke vil ha sex mer enn maks en gang hver andre måned. Det er så sjelden. Han vil ikke prate om det. Har tenkt mange tanker om det. Har hørt at noen sliter med å ha ork til å ha sex. Han var slik fra starten av forholdet. Men jeg likte han på andre plan, og det er vel derfor jeg fortsatt er i forholdet. 

Men for å si det enkelt så ser jeg andre grunner enn bare at det kan være noe galt med meg som årsak til at det ikke har blitt barn de siste 20 årene. Hadde litt det samme problemet i det andre forholdet som jeg hadde tidligere. Vi hadde sex,  men bare at han var ikke klar for seriøs og det ble ofte ikke forsøkt på rette tidspunkt. 

Anonymkode: e9b22...24c

Så det er automatisk deg det er noe galt med, siden du er 40 år. Uten at du selv har vært å sjekka fertiliteten ved dine egg hos gyn. Det er mer merkelig, en lege ville vel ikke sagt det om hen visste om den lave sexdiven til mannen din. Sannheten er at MENN i den alderen har/kan ha så lavt testosteron i kroppen at de ikke orker å ha sex eller klarer å få ståpikk, samt at de har veldig dårlig sædkvalitet. Hadde mannen din vært hos lege og snakket om dette, så hadde han ikke kommet hjem og sagt at det sikkert er deg det er noe feil med. Han hadde trolig fått medisiner for testosteron og sexprestasjon. 

Høres ut som manipulasjon. Og høres ut som hele greia bare er tull.. Helt OK at dere har prøvd ivf, men dere har jo faktisk ikke "prøvd ordentlig"? Dere har aldri sex, ingen av dere har sjekka fertilitet, og bare du må stå på hormoner (hadde han vært hos lege med dette ville han fått noe for sæd kvalitet) - og han bare betaler for donasjon? Hvis du ikke ser selv at noe virker alvorlig galt, så får du jo takke deg selv. Og da mener jeg faktisk hele forholdet deres i seg selv. 

Jeg forstår ikke helt hva du mener du ser i han, " på andre plan"? For dere kan umulig ha et skikkelig forhold når dere ikke snakker om ting, og han avfeier deg. Jeg ser du har lagd flere tråder her nå, og utfra de virker du litt kunnskapsløs angående egen situasjon. Jeg mener jo at denne mannen manipulerer deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke TS 45?

Det er jo veeldig sent....

Tenker mannen har nevnt dette for venner, så har de sagt hva de mener om alder og sannsynlighet.

Det er flere som får barn i 40-årene, men IKKE når de er nærmere 50...

Anonymkode: b2b71...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosatoast skrev (29 minutter siden):

Så det er automatisk deg det er noe galt med, siden du er 40 år. Uten at du selv har vært å sjekka fertiliteten ved dine egg hos gyn. Det er mer merkelig, en lege ville vel ikke sagt det om hen visste om den lave sexdiven til mannen din. Sannheten er at MENN i den alderen har/kan ha så lavt testosteron i kroppen at de ikke orker å ha sex eller klarer å få ståpikk, samt at de har veldig dårlig sædkvalitet. Hadde mannen din vært hos lege og snakket om dette, så hadde han ikke kommet hjem og sagt at det sikkert er deg det er noe feil med. Han hadde trolig fått medisiner for testosteron og sexprestasjon. 

Høres ut som manipulasjon. Og høres ut som hele greia bare er tull.. Helt OK at dere har prøvd ivf, men dere har jo faktisk ikke "prøvd ordentlig"? Dere har aldri sex, ingen av dere har sjekka fertilitet, og bare du må stå på hormoner (hadde han vært hos lege med dette ville han fått noe for sæd kvalitet) - og han bare betaler for donasjon? Hvis du ikke ser selv at noe virker alvorlig galt, så får du jo takke deg selv. Og da mener jeg faktisk hele forholdet deres i seg selv. 

Jeg forstår ikke helt hva du mener du ser i han, " på andre plan"? For dere kan umulig ha et skikkelig forhold når dere ikke snakker om ting, og han avfeier deg. Jeg ser du har lagd flere tråder her nå, og utfra de virker du litt kunnskapsløs angående egen situasjon. Jeg mener jo at denne mannen manipulerer deg. 

Hun er 45.

Anonymkode: b51ed...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun er 45.

Anonymkode: b51ed...da0

Ja jeg skrev feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er ikke TS 45?

Det er jo veeldig sent....

Tenker mannen har nevnt dette for venner, så har de sagt hva de mener om alder og sannsynlighet.

Det er flere som får barn i 40-årene, men IKKE når de er nærmere 50...

Anonymkode: b2b71...694

TS har 2 barn fra før også, som er voksne. Syntes det er litt merkelig at hun lager mange tråder her inne, og hun beskriver problemet som om hun er ufrivillig barnløs. Noe som ikke er fakta, min mening er at det er altfor sent - jeg ville ikke vært småbarnsmor samtidig som jeg ble bestemor. Det er utrolig sært

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du er jo tydelig plaget av både hans oppførsel, hans manglende evne til å kommunisere og det at han nekter deg flere barn. Og det er veldig forståelig! Det er vel mye som skurrer for deg også? Jeg tenker at siden du oppretter flere tråder om temaet plager dette deg skikkelig. Ser du noen framtid med en mann som ikke vil prate med deg, og som truer med å gjøre deg til en eks bare ved å forsøke å få til en dialog? Det virker så dysfunksjonelt og respektløst! 

Har du tenkt over hvordan han skal orke småbarnsliv med dette energinivået? For det er jo skikkelig krevende med små barn. 

Anonymkode: 0aea5...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...