AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Del Skrevet 9. januar 2022 Er dette den modigste mannen i historien? BBCTV/Mannen som meldte seg frivillig til Auschwitz Anonymkode: 9aa1b...0ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Del Skrevet 10. januar 2022 Hvis vi holder oss til definisjonen av "modig", så vil jeg si Gengis Khan: tidenes største erobrer. Ingen militærleder har igjen vært i stand til å forene så mye land som han gjorde, med hest. Han prøvde å bygge et universelt imperium. Mens han prøvde, ble Europa klar over rikdommene og kulturen i Fjernøsten, og utforskningen av nye verdener begynte å ende med oppdagelsen av Amerika. Anonymkode: 6ea9f...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 10.45): Er dette den modigste mannen i historien? BBCTV/Mannen som meldte seg frivillig til Auschwitz Anonymkode: 9aa1b...0ef Lest historien hans. Ikke bare modig, men han klarte jo også å komme seg ut av fangeleiren. Helt sykt. I tillegg så trist at han ble drept av Stalin rett etter krigen. Her har mannen overlevd alt unntatt freden. Anonymkode: b96f5...18c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 0.53): Hvis vi holder oss til definisjonen av "modig", så vil jeg si Gengis Khan: tidenes største erobrer. Ingen militærleder har igjen vært i stand til å forene så mye land som han gjorde, med hest. Han prøvde å bygge et universelt imperium. Mens han prøvde, ble Europa klar over rikdommene og kulturen i Fjernøsten, og utforskningen av nye verdener begynte å ende med oppdagelsen av Amerika. Anonymkode: 6ea9f...68a Han hadde tross alt hest, jeg kjenner en som gjorde det samme.......men han hadde bare et esel! Anonymkode: 71f71...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 10.45): Er dette den modigste mannen i historien? BBCTV/Mannen som meldte seg frivillig til Auschwitz Anonymkode: 9aa1b...0ef Eller dummeste? Anonymkode: 3bc30...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han hadde tross alt hest, jeg kjenner en som gjorde det samme.......men han hadde bare et esel! Anonymkode: 71f71...eb1 Hvem? Anonymkode: b96f5...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #7 Del Skrevet 12. januar 2022 Han fortjener dyp respekt, måtte lys hvile over hans minne. Anonymkode: 1d31c...57d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. januar 2022 #8 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 10.45): Er dette den modigste mannen i historien? BBCTV/Mannen som meldte seg frivillig til Auschwitz Anonymkode: 9aa1b...0ef men hvorgor gjorde han det? Med mindre han hadde som plan å redde fanger ut derfra så forstår jeg ikke motivasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #9 Del Skrevet 12. januar 2022 Maleficenta skrev (1 minutt siden): men hvorgor gjorde han det? Med mindre han hadde som plan å redde fanger ut derfra så forstår jeg ikke motivasjonen? While in various slave labor kommandos and surviving pneumonia at Auschwitz, Pilecki organized an underground Military Organization (ZOW).[12][24] Its tasks were to better inmate morale, provide news from outside, distribute extra food and clothing to its members, set up intelligence networks, and train detachments to take over the camp in the event of a relief attack. ZOW was organized as secret cells, each of five members.[7] Over time, many smaller underground organizations at Auschwitz eventually merged with ZOW.[12][25] https://en.wikipedia.org/wiki/Witold_Pilecki I tillegg skaffet han informasjon om hva nazistene gjorde i konsentrasjonsleirene. Det var jo ikke slik at alle visste hva som skjedde og i hvilket omfang på det tidspunktet. Anonymkode: b96f5...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. januar 2022 #10 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): While in various slave labor kommandos and surviving pneumonia at Auschwitz, Pilecki organized an underground Military Organization (ZOW).[12][24] Its tasks were to better inmate morale, provide news from outside, distribute extra food and clothing to its members, set up intelligence networks, and train detachments to take over the camp in the event of a relief attack. ZOW was organized as secret cells, each of five members.[7] Over time, many smaller underground organizations at Auschwitz eventually merged with ZOW.[12][25] https://en.wikipedia.org/wiki/Witold_Pilecki I tillegg skaffet han informasjon om hva nazistene gjorde i konsentrasjonsleirene. Det var jo ikke slik at alle visste hva som skjedde og i hvilket omfang på det tidspunktet. Anonymkode: b96f5...18c ok men da forstår jeg det... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå