Gå til innhold

Sommerfuglen er ute av magen!

Gjest Anerikke

Anbefalte innlegg

Har en litt dum dag i dag, selv om jeg fikk sove kjempelenge. (Snille mannen min...)

Jeg har nemlig skikkelig tannverk. Blæh og auuu! Og så er puppene mine SÅ vonde. Har sprekker på begge to nå, og tårene spruter nesten når jeg ammer. Det eneste bra med det er at det er så vondt at jeg ikke kjenner tannverken! Smører hele tiden, og håper på snarlig bedring. Og på toppen av det hele fikk jeg mensen i morges...

Jeg begynnte å gi snuppa to grøtmåltider om dagen i helga, og hun blir stadig flinkere. Holder henne på fanget nå, ikke vippestolen som før, og det blir MYE mindre søl. Fikk tilogmed i henne en halv flaske vann i dag, og det er ny rekord. Hun har ikke villet ha flaske uansett hva vi har hatt i, men nå ser det ut til at det løsner.

Både mannen og snuppa sover nå, og jeg har akkurat bakt en rullekake til trilledamene. Kryper straks til køys jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...
Gjest Anerikke

Må redde meg selv opp fra side to!

Har ikke vært så aktiv her inne i det siste. Har mye å henge fingrene i!

Snuppa vokser i rasende fart, og ruller nå overalt. Hun spiser middagsglass og grøt, og er veldig matglad. Smiler, ler, og pludrer, og kan jammen si ifra når hun er irritert også. Den siste måneden har hun begynnt å bli litt skeptisk til fremmede, men det går over når hun får litt tid på seg. Nå har hun begynnt å gråte litt når pappan drar om morgenen, og det skjærer han virkelig i hjertet! Hun sover godt, både om natta og om dagen, så vi er nok enda ganske bortskjemte der... Alle sier at hun er en tro kopi av pappan sin, de er virkelig utrolig like, og han er enormt stolt og forelsket i lillejenta si. Første tanna er iferd med å titte frem, og hun hadde litt vondt med det samme, men nå ser det ikke ut som det plager henne lenger. Store jenta mi!!

Har hatt litt trøbbel med puppene i det siste... Er sår og øm, og jammen fikk jeg ikke et snev av brystbetennelse i venstre bryst også. Hadde skikkelig vondt, med feber og frostrier. Men med varmeflaske og flittig tømming gikk det raskt over.

Har vært på yoga i kveld, og jeg kjenner at jeg blir støl i morra... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anerikke

Puhhhh...

Mannen ble operert i ankelen forige fredag, og ble sykemeldt i seks uker. Han må sitte med foten høyt, og ikke gå mer enn helt nødvendig og da med krykker. Mye å gjøre nå, ja! Alt med snuppa, mat skal lages og serveres, husarbeid... Og på toppen av det hele ble både jenta mi og jeg forkjøla. Feber, og nesen rant. Og da er det ikke lett hverken å puppe eller sove. Uff, hadde så vondt av henne! Men nå er formen mye bedre, og vi håper på gode netter igjen... Kjenner at jeg trenger å sove nå, ja.

Nå har snart jenta mi to tenner! Midt på nede. Den ene har kommet nesten helt opp, og den andre på vei. SÅÅÅÅ søt! Var på helsestasjonen på tirsdag, og da var hun 67 cm og 8,2 kilo. Store flotte jenta mi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia på deia! Vært litt lite her inne i det siste. Håper alt står bra til i dag! Her blåser det, og mannen har dratt for å feste det nye familiemedlemmet til jorda... Ellers har jeg hatt ei veldig god sove-helg, og føler meg utrolig vel og opplagt i dag. Jeg må visst begynne å legge meg tidligere på kveldene... Kan det være alderen? Har klippet meg litt i helga, og det var deilig å få bort de slitte tjafsene. Tenkte å slenge i litt farge også nå, så blir det vel så bra så. Håper puppene dine ordner seg. Skjell?? Og så håper jeg det går bare fremover med foten til mannen!! *krysse fingre* Ungene har vært ute og flydd drager, og kommer vel snart fra naboungene. Tror jeg må sette på ny maskin med tøy, og legge sammen litt rent. Klær altså.... puh.. kampen mot overmakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Nemlig, det tar jo ALDRI slutt!!!

Tenker det var godt å klippe seg, ja. Selv vil jeg bare ha tilbake håret mitt... :forvirret:

Puppene er i fin form, og det gjør ikke lenger vondt å amme. Nå er det bare kos igjen! Foten til mannen gror fint, og nå tar han nesten ikke smertestillende lenger.

Snuppa har jo vært mye våken på natta i det siste fordi hun har hatt så tett nese. Og jeg trenger jo masse søvn! Kjenner at dagene blir SÅ mye bedre når jeg tvinger meg selv til å legge meg i rimelig tid.

Høres ut som dere har kosa dere i helga. Myss gullungene masse fra tante!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anerikke

I dag skjedde nesten det verste jeg kan tenke meg...

Snuppa rullet på stellebordet som vanlig, og hun er sterk! Vi har sånn som står oppå badekaret. Holdt henne på rumpa med venstrehanda, og brukte høyre til å ha vann fra badekarkranen på en klut. Og før jeg visste ordet av det gled hun ned bak kanten!!!!!! Klarte ikke holde henne, og så seilte hun rett ned i badekaret. Hun gråt sårt et minutt eller to, men det gav seg fort. Sjekket hele kroppen, hodet og alt. Hun slo seg visst ikke, HELDIGVIS!!! Måtte gråte opptil flere skvetter jeg også, og ble helt kvalm. Satt bare og holdt henne lenge, helt til hun ble lei og ville leke. :)

Ellers nærmer det seg skikkelig krabbing!!! :klappe:

Endret av Anerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
I dag skjedde nesten det verste jeg kan tenke meg...

Snuppa rullet på stellebordet som vanlig, og hun er sterk! Vi har sånn som står oppå badekaret. Holdt henne på rumpa med venstrehanda, og brukte høyre til å ha vann fra badekarkranen på en klut. Og før jeg visste ordet av det gled hun ned bak kanten!!!!!! Klarte ikke holde henne, og så seilte hun rett ned i badekaret. Hun gråt sårt et minutt eller to, men det gav seg fort. Sjekket hele kroppen, hodet og alt. Hun slo seg visst ikke, HELDIGVIS!!! Måtte gråte opptil flere skvetter jeg også, og ble helt kvalm. Satt bare og holdt henne lenge, helt til hun ble lei og ville leke. :)

Ellers nærmer det seg skikkelig krabbing!!! :klappe:

Så skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Ja, det var kjempeskummelt! Passer bedre på nå, ja. Stelt henne på gulvet noen ganger, men det er så tungt for ryggen.

I morra skal jeg til frisøren!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
  • 1 måned senere...

:sjenert: Hei igjen. Jeg falt visst litt ut da jeg begynte å jobbe igjen. Har ikke hatt tid til å tenke på kg de siste 2,5 månedene. Til tross for at jeg sitter ved pcen nesten hele dagen!

Jeg gleder meg til helgen for da skal vi hjem!!!! :nisseblunk:

See you....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir koselig å treffe dere alle igjen! Får dere tid å komme på konserten? Hadde vært veldig koselig. Det er visst kl halv åtte. Jeg trodde egentlig at det var kl. seks, men men.. Ferdig med juleforberedelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...