Avalon Skrevet 18. januar 2022 Forfatter #41 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 7.05): Dette er grunnen til at du MÅ kjøre hard linje fra starten. For deg, og for barna. For han vil fortsette å manipulere, og du vil fortsette å gå på nåler. Det er ikke slik at gjennom å være snill nå, så slipper du sinnet hans. For det vil komme nye episoder, igjen og igjen og igjen. Men møter han konsistens, og en vegg som består av NAV og rettsvesen, så vil det på sikt være mye bedre for deg. Anonymkode: c03af...ce8 Takk! Er jo det jeg har mest lyst til, vanskelig å ikke føle seg "svak" i mot far.
Avalon Skrevet 18. januar 2022 Forfatter #42 Skrevet 18. januar 2022 Sedna skrev (På 16.1.2022 den 22.32): Ang nav så må ikke samværsavtale være i boks. Du skal ha fått meklingsattest etter første møte. Denne bruker du for å søke om utvidet barnetrygd og overgangsstødnad. Som andre sier, os får du selv om du er jobb. Den blir justert etter inntekten din. Husk at os også er skattepliktig, viktig med tanke på skattetrekket ditt. Så sjekk opp tallene dine når der er et vedtak på det. Ang bidrag, la nav ta seg av det hele! Ikke snakk om penger med eksen. Da er det en ting mindre for dere to å krangle om. Har far endret bostedsadresse? Det har ikke noe å si egentlig, for det er de faktiske forhold som gjelder. Så lenge han har flytta ut, så skal alle stødnader som enslig forsørger kicke inn. Nav er ikke helt klar over dette, så ofte må man klage på avslag. Men ved å henvise til rette paragraf, går det i boks. Ang kontrakt som sier at ingen kan flytte, det er ikke verdt noe som helst når det kommer til stykke, så det kan man alltids signere. Om du lurer på mer, så bare send meg pm. Jeg har alle paragrafene og slikt. Lang erfaring med en vanskelig far som kun tenker på seg selv. Vært flere ganger i retten, han har tapt samtlige. Sender deg sikkert en pm enten i kveld eller i morgen. Tenkte å kladde en avtale ned, punkt for punkt som skal være med, er litt der jeg lurer på og hvordan man i det hele tatt klarer å holde ut dette. Pluss mye mye mer. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #43 Skrevet 18. januar 2022 Avalon skrev (3 timer siden): Sender deg sikkert en pm enten i kveld eller i morgen. Tenkte å kladde en avtale ned, punkt for punkt som skal være med, er litt der jeg lurer på og hvordan man i det hele tatt klarer å holde ut dette. Pluss mye mye mer. Gjør det du ☺️ Anonymkode: 06383...a62
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #44 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør det du ☺️ Anonymkode: 06383...a62 Skulle ikke være anonym 😅 Anonymkode: 06383...a62
Gjest Sedna Skrevet 18. januar 2022 #45 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle ikke være anonym 😅 Anonymkode: 06383...a62 Faen 😂 Den er jo default plutselig 😂😂
regine Skrevet 19. januar 2022 #46 Skrevet 19. januar 2022 Avalon skrev (11 timer siden): Takk for gode ord! Ny mekling er om bare et par dager og jeg er veldig usikker på det å stå i det, eller ta tilbudet til far. Er grusomt å være så alene om det, og ikke vite hvor langt det går, til rettsak eller ikke. Du er sterk og du greier å stå i det når du må. Husk at det er BARNET ditt du kjemper for, ikke deg selv. Husk også at på FVK har de ingen tvangsmidler og det som skjer der får ingen konsekvenser for veien videre. Altså om du sier nei til fars «tilbud» så betyr det bare at du sier nei til et tilbud du er helt uenig i. Ikke at du ikke er samarbeidsvillig eller vrang. Skulle det - noe jeg håper det ikke blir - ende med rettssak, betyr det som har skjedd/ikke skjedd på FVK lite. Du kan ikke garantere deg mot hva far gjør uansett, altså om han feks tar saken videre til retten. Det er grunn god nok til at du må fokusere på hva du mener er riktig og handle ut fra det. Og igjen - du er IKKE vrang og vanskelig fordi du er uenig i fars «tilbud» og ikke går med på det. Utarbeid ditt eget tilbud, som er mindre enn du er villig til å gi, så har du noe å forhandle med. Men ikke bare godta fars «tilbud» fordi du er redd for å være vrang, fordi personen på FVK lar seg blende av far og forsøker å presse deg. DU vet hva som er barnets beste og må handle ut fra det. Lykke til og sender deg en stor klem - det er tøffe tak, men det er du og 🙂 2
Avalon Skrevet 19. januar 2022 Forfatter #47 Skrevet 19. januar 2022 regine skrev (7 timer siden): Du er sterk og du greier å stå i det når du må. Husk at det er BARNET ditt du kjemper for, ikke deg selv. Husk også at på FVK har de ingen tvangsmidler og det som skjer der får ingen konsekvenser for veien videre. Altså om du sier nei til fars «tilbud» så betyr det bare at du sier nei til et tilbud du er helt uenig i. Ikke at du ikke er samarbeidsvillig eller vrang. Skulle det - noe jeg håper det ikke blir - ende med rettssak, betyr det som har skjedd/ikke skjedd på FVK lite. Du kan ikke garantere deg mot hva far gjør uansett, altså om han feks tar saken videre til retten. Det er grunn god nok til at du må fokusere på hva du mener er riktig og handle ut fra det. Og igjen - du er IKKE vrang og vanskelig fordi du er uenig i fars «tilbud» og ikke går med på det. Utarbeid ditt eget tilbud, som er mindre enn du er villig til å gi, så har du noe å forhandle med. Men ikke bare godta fars «tilbud» fordi du er redd for å være vrang, fordi personen på FVK lar seg blende av far og forsøker å presse deg. DU vet hva som er barnets beste og må handle ut fra det. Lykke til og sender deg en stor klem - det er tøffe tak, men det er du og 🙂 Takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå