AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Del Skrevet 8. januar 2022 Jeg har nylig gått gjennom SA og har noen spørsmål. Jeg skal til legen på torsdag, og vet at det er lurest å spørre der, men vil gjerne høre erfaringer 😄 Er det vanlig å måtte ta utskraping? Kan jeg ha sex med samboeren min, eller må jeg vente til etter legetime? Vi ønsker å prøve igjen med en gang, er det noe vi må tenke på? Anonymkode: 04a6a...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 8. januar 2022 #2 Del Skrevet 8. januar 2022 Jeg hadde en SA i oktober. Det kommer ann på hvor langt du var på vei, hvis du ikke var så langt på vei når du mistet trenger du mest sannsynlig ikke utskrapning. Lurer på om det er rundt 8 uker? Hos meg stoppet utviklingen i uke 5 og var som en kraftig mens. Sjekket hos gyn at alle restene var ute. Fikk beskjed om å ikke ha samleie før jeg hadde sluttet å blø hvertfall siden det øker risikoen for infeksjon. Men kunne prøve igjen med en gang jeg fikk EL. Jeg hadde EL ca 5 uker etter at blødningene startet. Det som er viktig er at alle restene etter SA er ute, hvis kroppen ikke har klart å få ut alt så kan det ta langt tid før syklusen din kommer tilbake 😊 hvis alt er ute burde syklusen stabilisere seg innen 1-2 måneder (dersom du ikke var ganske langt på vei da, men regner med at du ikke var det siden det er en SA og ikke MA). Lykke til😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Del Skrevet 8. januar 2022 Mistet uke 5. Var som en vanlig mens for meg. Hadde ikke sex før blødning stoppet. Hadde ikke særlig koagler så tidlig, så var ganske sikker på at alt var ute. Ingen tegn til HGG tatt dagen jeg blødde. Har nå EL igjen 4-5 uker etter. Vet noen anbefaler å hoppe over en syklus, men den sjansen ville ikke vi ta. Anonymkode: fcdbf...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Del Skrevet 8. januar 2022 Ikke ha sex før alle blødninger har stanset og graviditetstestene er helt negative. Hvis gtesten er positiv 4 uker senere må du ta kontakt med legen for å vurdere utskraping. Ellers er det bare å kjøre på! Anonymkode: c41f6...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Del Skrevet 8. januar 2022 Om alt blør ut behøver du ikke utskrapning. Om du blør bare litt eller ingenting og fosterrestene sitter igjen behøver du kanskje utskrapning. Ikke ha sex så lenge du blør. Du kan på alle måter ha sex før hcg-testen blir negativ. Anonymkode: 6863c...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå