Gå til innhold

Det rareste jeg har opplevd MENSEN

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, laPistola said:

Det her er jo helt normalt? Mensen er jo ikke en kran men jevn strøm. Det er snakk om noen timer uten blod? 

Det varierer vel fra person til person, jeg har alltid hatt åpen kran og jevn strøm av blod 😛 i hvert fall aldri så lenge som noen timer uten blod. Men nå forrige gang kom blødningen plutselig uten forvarsel, kjente noe "datt" ned mens jeg (heldigvis) var på toalettet. Og etterpå fulgte bare en uke med veldig lite blødning. Ganske merkelig. For min del antar jeg det er overgangsalder, i fjor hadde jeg flere monster-menser på flere uker med kraftige blødninger, så et par måneders opphold. Og dette begynte før første vaksine, så neppe noen sammenheng. Håper hver gang er den siste nå, men tante Rød er standhaftig så langt.

Anonymkode: 24a45...b33

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere må jo melde inn til helsenorge! Dere som skriver sikkert ikke vaksinen osv. Vi VET allerede at vaksinen påvirker menstruasjonen. Det hjelper ikke at dere  ikke melder inn. 

Anonymkode: 135d2...a01

Dette har jeg opplevd lenge før Covid. Hvorfor går du ut fra at alle menstuasjonsforstyrrelsen skyldes vaksinen?

Anonymkode: e69d4...38c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da kan du ikke ha lest en avis på månedsvis, for dette er det skrevet veldig mye om. Mange opplever blødningsforstyrrelser etter vaksinen.

Ts, dette skjer med meg hele tiden. Endometrievevet støtes ikke ut i en jevn rytme, det kommer og går. Det kan være så enkelt som at det har løsnet en større bit av endometrievev som blokkerer for "utgangen". Eller at det bygde seg opp veldig lite vev denne syklusen. Det er helt innafor å sjekke dette hos en spesialist, men ikke på legevakten. Bestill time hos privatpraktiserende, det går ganske raskt.

Anonymkode: 75f6b...8ae

Mulig jeg var uklar der.

Har såklart fått med meg at vaksinen kan tulle med mensen, derfor jeg nevnte vaksinen.

Men mente mer at de historiene som har kommet frem går på dette med mye større og lengere blødning enn normalt. Jeg har ikke lest at noen har fått mindre blødning og kortere syklus.

Anonymkode: e08ba...2eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette har jeg opplevd lenge før Covid. Hvorfor går du ut fra at alle menstuasjonsforstyrrelsen skyldes vaksinen?

1/4 kvinner opplevde mensturasjonsforstyrrelser før vaksinering. 1/4 kvinner meldte om menstruasjonsforstyrrelser etter vaksinering. Klart at noen går igjen i begge gruppene. Menstruasjonsforstyrrelse er helt normalt.

Anonymkode: 91f0f...473

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er det ikke. Og det er heller ikke medisinsk kunnskap. Så hvor har du denne oppfatningen fra?

Neivel?? Kom med kilder du. 

Anonymkode: 776b1...ec4

AnonymBruker
Skrevet

Min mensen kom en uke for sent to sykluser etter vaksinen

Anonymkode: 96d27...e66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mensen kom en uke for sent to sykluser etter vaksinen

Anonymkode: 96d27...e66

Som er helt normalt da syklusen kan variere med +/- 7 dager 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli ganske lei av troll inne på Kropp og helse. Samme oppskriften hver gang, med skriking og urimelige påstander. Kan du ikke gå deg en tur i stedet?

Anonymkode: cd499...f5c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Begynner å bli ganske lei av troll inne på Kropp og helse. Samme oppskriften hver gang, med skriking og urimelige påstander. Kan du ikke gå deg en tur i stedet?

Det er ganske uhøflig og si at andre er et troll fordi du ikke kan bidra.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Som er helt normalt da syklusen kan variere med +/- 7 dager 

Ja, men de har dokumentert at vaksinen øker sjans for forstyrrelser, det betyr ikke at alle forstyrrelser er grunnet vaksinen

Anonymkode: 3b44b...98f

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som er uhøflig er å kaste bort andres tid og skrike til dem.

• Liker 2
Skrevet

Slikt har skjedd flere ganger hos meg og jeg er ikke alvorlig syk…Tror nok det rett og slett har å gjøre med at ikke alt slippes ut av gangen. Et lite opphold og så er det på an igjen. Går stort sett bare en halv dag til et døgn før jeg blør igjen.

Har du sjekket at du ikke har glemt en tampong? I tilfelle det er det som gjør at du ikke merker blod.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mulig jeg var uklar der.

Har såklart fått med meg at vaksinen kan tulle med mensen, derfor jeg nevnte vaksinen.

Men mente mer at de historiene som har kommet frem går på dette med mye større og lengere blødning enn normalt. Jeg har ikke lest at noen har fått mindre blødning og kortere syklus.

Anonymkode: e08ba...2eb

Stor sjanse for at denne tråden blir stengt da snakk om bivirkninger av vaksinen er ani vaxx her på KG (absolutt het idiotisk regel.

Men mener at både kortere og lengre sykluser etter vaksinen er rapportert. Var jo nettopp en historie med ei som mistet mensen i 7 mnd. På VG tror jeg. Hun føler seg nå presset til å ta boosteren (pga. de nye EU reglene angående grønt pass) men tror hun har valgt å ikke gjøre det for å ikke tulle noe mer med syklusen.

Men jeg har opplevd at jeg tror jeg er ferdig med mensen, og får plutselig mer blødning neste dag igjen. Dette er dog etter 3-4 dager med blødning, og før vaksinen.

Anonymkode: 7d371...3c1

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du kommet deg til legevakten da? 

AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (Akkurat nå):

Slikt har skjedd flere ganger hos meg og jeg er ikke alvorlig syk…Tror nok det rett og slett har å gjøre med at ikke alt slippes ut av gangen. Et lite opphold og så er det på an igjen. Går stort sett bare en halv dag til et døgn før jeg blør igjen.

Har du sjekket at du ikke har glemt en tampong? I tilfelle det er det som gjør at du ikke merker blod.

Skulle tampongen sittet der siden sist syklus? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Neivel?? Kom med kilder du. 

Det er vel heller du som må komme med kilder på at «gammelt blod går i blodcellene som lagrer seg i benmargen».

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikkje farlig, slapp av :)

Anonymkode: c48b3...7b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er vel heller du som må komme med kilder på at «gammelt blod går i blodcellene som lagrer seg i benmargen».

Spurte deg først

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spurte deg først

Jeg kan da ikke komme med en kilde på noe som ikke er en fysiologisk prosess. Da er det nesten du som må vise til en kilde der dette omtales.

Men viktigere: hva sa de på legevakten? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde mensen sist mnd. Og før der. 

Ja men den kan plutselig bli borte pga stress og vekt. Det er kroppen din som reagerer med å si at du ikke bør få barn akkurat nå. Når den blir borte kan det vare veldig kort eller bare få en liten blødning 

Anonymkode: bb330...869

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...