Gå til innhold

Det rareste jeg har opplevd MENSEN

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk mensen i går kveld tidsnok og i forventet dato. Alle symptomer stemte og plutselig kom mensen. I dag er det INGEN tegn til noe blod. Jeg har vært på do og skulle sette inn en tampong. Hva skjer? Mensen har gått sin vei. Har ikke lest meg opp på dette enda men altså. Hvordan er det mulig?? Aldri opplevd dette før i hele mitt lange liv.Noen kloke hoder? 

Anonymkode: 776b1...ec4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende det bare er et bittelite blødningsopphold og at den kommer i gang igjen i kveld eller i morgen eller noe sånt. Hadde bare tatt på et truseinnlegg så lenge og sett det an. Ikke noe krise. Sånt skjer.

Anonymkode: 39ab3...ba9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan hende det bare er et bittelite blødningsopphold og at den kommer i gang igjen i kveld eller i morgen eller noe sånt. Hadde bare tatt på et truseinnlegg så lenge og sett det an. Ikke noe krise. Sånt skjer.

Anonymkode: 39ab3...ba9

Dersom dette ikke skjer så er det vel noe galt? Alvorlig galt? Det kan riktig nok nevnes at jeg har vært stresset i det siste og er litt undervektig fra før så jeg er redd at den er permanent forsvunnet. Stresser veldig over situasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Litt tilsvarende her faktisk, for andre syklus på rad.

Den kommer noen dager for sent, men jeg har ikke punktlig syklus, så det er greit nok. Men for andre gang varer den bare ca. 2 dager... Veldig rart. 

Har tenkt på vaksinen, men ikke hørt denne bivirkningen av mensen.

Har også hatt et stressende år og gått mye ned i vekt. Men er ikke direkte undervektig per definisjon.

Men se om den kommer i gang igjen. Ellers er det nok ikke uvanlig med en annerledes blødning en og annen gang. Men har du mistet mye vekt nå i det siste, eller alltid vært litt undervektig?

Anonymkode: e08ba...2eb

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere overreagerer veldig. Mensen kan være ustabil av og til. Er vel ikke noe reell fare så lenge den kommer hver måned. Jeg mista mensen i et år forøvrig under utveksling pga diett og diverse andre ting. 

Anonymkode: 4d8fe...044

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Litt tilsvarende her faktisk, for andre syklus på rad.

Den kommer noen dager for sent, men jeg har ikke punktlig syklus, så det er greit nok. Men for andre gang varer den bare ca. 2 dager... Veldig rart. 

Har tenkt på vaksinen, men ikke hørt denne bivirkningen av mensen.

Har også hatt et stressende år og gått mye ned i vekt. Men er ikke direkte undervektig per definisjon.

Men se om den kommer i gang igjen. Ellers er det nok ikke uvanlig med en annerledes blødning en og annen gang. Men har du mistet mye vekt nå i det siste, eller alltid vært litt undervektig?

Det rare med undervekt er at man alltid bare hører om de som er overvektig og stress rundt dette. Vil selv påstå at det er mye mer stressende og være undervektig og ØKE vekten. Jeg har også hatt en stressende tid og mange bekymringer så vekten har blitt påvirket. Mister matlysten når det blir for mye stress. Prøver alt jeg kan å øke vekten men matlysten er fraværende. Hardt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også var undervektig da jeg mista mensen. Spiste nesten ikke karbohydrater i det hele tatt.  Mensen kom tilbake når jeg begynte å gjøre det 🤷‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg også var undervektig da jeg mista mensen. Spiste nesten ikke karbohydrater i det hele tatt.  Mensen kom tilbake når jeg begynte å gjøre det 🤷‍♀️

Jeg hadde mensen sist mnd. Og før der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes dere overreagerer veldig. Mensen kan være ustabil av og til. Er vel ikke noe reell fare så lenge den kommer hver måned. Jeg mista mensen i et år forøvrig under utveksling pga diett og diverse andre ting. 

Ikke dra meg inn i det da 😅 Jeg hverken overreagerer eller stresser med det. Men skrev om tilsvarende situasjon for å fortelle HI at det er normalt med variasjoner i syklus.

Men har man brått blitt såpass undervektig at mensen forsvinner burde man ta det på alvor. Det blir kluss i hormonene.

Jeg spiser forresten masse karbohydrater. Som en annen her skrev noe om 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke dra meg inn i det da 😅 Jeg hverken overreagerer eller stresser med det. Men skrev om tilsvarende situasjon for å fortelle HI at det er normalt med variasjoner i syklus.

Men har man brått blitt såpass undervektig at mensen forsvinner burde man ta det på alvor. Det blir kluss i hormonene.

Jeg spiser forresten masse karbohydrater. Som en annen her skrev noe om 😊

Er ikke blitt brått undervektig. Hva om det er kreft? Blodkreft? 

AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd noen gonger her og. Bruker du pilla eller hormonspiral o.l ?

Anonymkode: c48b3...7b4

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kanskje nytt for deg, men helt normalt for meg. Det kan endre seg, i løpet av livet. 

Anonymkode: ebe3a...4a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er kanskje nytt for deg, men helt normalt for meg. Det kan endre seg, i løpet av livet. 

Har fått time på legevakten 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har fått time på legevakten 

Virkelig? Lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke blitt brått undervektig. Hva om det er kreft? Blodkreft? 

Hæ? Hvorfor skulle dette bety kreft eller blodkreft? Var det bare en tilfeldig tanke som slo ned i hodet ditt?

At mensen får litt hikke, det er sånt som kan skje av og til. Den starter nok igjen av seg selv. 

Anonymkode: cd499...f5c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hæ? Hvorfor skulle dette bety kreft eller blodkreft? Var det bare en tilfeldig tanke som slo ned i hodet ditt?

At mensen får litt hikke, det er sånt som kan skje av og til. Den starter nok igjen av seg selv. 

Anonymkode: cd499...f5c

Den kom så gikk den, det er alvorlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alvorlig. Satt og tenkte på det faktisk. Syns det er dumt å skulle bruke legevakten på slikt tull. Du overdramatiserer. Ikke vær så hysterisk på grunn av en fille ting. Ta deg sammen. Tenk på de som virkelig trenger legevakten, så opptar du legens tid på slikt vås. Tror du lider av angst. Dette er ikke hast. Og slike ting gir laaaang vente tid på legevakten, regn med å sitt der til langt på kveld. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor i allverden har du fått det fra? 

• Liker 7
Gjest laPistola
Skrevet

Det her er jo helt normalt? Mensen er jo ikke en kran men jevn strøm. Det er snakk om noen timer uten blod? 

ja, en kan miste mensen helt i måneder, år osv også av stress, vekttap, hormoner og nå også bivirkning av vaksinen. Hvorfor blodkreft? Kan du være i overgangsalderen da, siden du har levd et langt liv? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...