AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Del Skrevet 7. januar 2022 Hvis man fjerner alle følelser mennesker har, og kun fokuserer på biologi så er det mye som henger på greip. Følelsesmessig så vil kvinner ha en mann de føler seg trygg på og som tar vare på dem. Men biologien deres funker sånn at de trenger en mann i ca. 6-7 år. For da har de fått et kull med barn, og begynner å sende dem på skolen. De velger seg ut menn med best gener. Følelsesmessig vil menn ha noe trygt å komme hjem til, et stabilt hjem fordi det er kjedelig å bo i en ungkarshule. Men biologien deres funker sånn at de skal jakte. Det er deres oppgave å jakte på damer sånn at de kan befrukte dem. Om de må bo sammen med samme dame i flere år, fortsetter de allikevel å jakte etter en stund. Både menn og kvinner går lei av hverandre etter noen år. De trenger ikke hverandre lenger. Derfor er det helt feil med ekteskap, og et problem å kjøpe hus sammen. Vi mennesker styres mer av biologi enn vi liker å tro. Anonymkode: 9ed79...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Del Skrevet 7. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Men biologien deres funker sånn at de trenger en mann i ca. 6-7 år. For da har de fått et kull med barn, og begynner å sende dem på skolen. 😂 som om biologien tar høyde for når barn begynner på skolen. Anonymkode: 69921...252 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 7. januar 2022 #3 Del Skrevet 7. januar 2022 Bare dårlige unnskyldninger du kommer med. Kjærlighet og familie betyr mye for både menn og kvinner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Del Skrevet 7. januar 2022 Ok. Takk til deg. Anonymkode: aff35...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😂 som om biologien tar høyde for når barn begynner på skolen. Anonymkode: 69921...252 Tidligere begynte barn å få arbeidsoppgaver og være med på jakt. Anonymkode: 9ed79...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #6 Del Skrevet 7. januar 2022 Hm. Skal alle kjøpe hus alene da? Anonymkode: 02ca2...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 😂 som om biologien tar høyde for når barn begynner på skolen. Anonymkode: 69921...252 Hva med dekkskifte på vår og vinter, tar biologien høyde for det og? 😅 Anonymkode: 428c9...b2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Del Skrevet 7. januar 2022 Forøvrig, hvor mener du at du har denne infoen fra, ts? Har du studert biologi? Har du en kilde på dette? Eller tok du i det minste biologi på vgs? Anonymkode: 428c9...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #9 Del Skrevet 7. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva med dekkskifte på vår og vinter, tar biologien høyde for det og? 😅 Anonymkode: 428c9...b2f Spørre TS, som visst er en pro i biologi Anonymkode: 69921...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #10 Del Skrevet 7. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Forøvrig, hvor mener du at du har denne infoen fra, ts? Har du studert biologi? Har du en kilde på dette? Eller tok du i det minste biologi på vgs? Anonymkode: 428c9...b2f Lært det i O-fag kanskje Anonymkode: 69921...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #11 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forøvrig, hvor mener du at du har denne infoen fra, ts? Har du studert biologi? Har du en kilde på dette? Eller tok du i det minste biologi på vgs? Anonymkode: 428c9...b2f Det er bare å se hvordan dette fungerer i dyreriket. Vi har også vært naturfolk. Det er tåpelig å tro at mennesker ikke styres av biologi i det hele tatt, men kun av følelser. Anonymkode: 9ed79...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #12 Del Skrevet 7. januar 2022 Trolltunge skrev (14 minutter siden): Kjærlighet og familie betyr mye for både menn og kvinner. Følelsesmessig ja, biologisk nei. Anonymkode: 9ed79...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #13 Del Skrevet 7. januar 2022 Hva med homofile og lesbiske? Anonymkode: 8343d...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #14 Del Skrevet 7. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Følelsesmessig ja, biologisk nei. Anonymkode: 9ed79...450 Følelser er også biologi Anonymkode: 69921...252 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #15 Del Skrevet 7. januar 2022 TS, sett deg på skolebenken så kan det hende at du får deg noen aha-opplevelser. Anonymkode: ef87c...ab1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #16 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med homofile og lesbiske? Anonymkode: 8343d...f12 Noen må også ta ansvar for at det ikke blir for mange av en art. To av samme kjønn kan ikke befrukte hverandre. Derfor finnes det homofile dyr og mennesker. Anonymkode: 9ed79...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #17 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen må også ta ansvar for at det ikke blir for mange av en art. To av samme kjønn kan ikke befrukte hverandre. Derfor finnes det homofile dyr og mennesker. Anonymkode: 9ed79...450 Godt vi får høre at vi er ansvarsfulle med vår legning Jeg bare reagerte på at du mente at alle hadde behov for en av det motsatt kjønn både følelsesmessig og biologisk jeg, og det er jo ikke riktig. Anonymkode: 8343d...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #18 Del Skrevet 7. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hm. Skal alle kjøpe hus alene da? Anonymkode: 02ca2...bf4 Det går vel i retning av flere aleneboende? Flere barnløse single menn, og flere alenemødre. Alenemødrene får flytte til mindre boliger i rimelige områder da? Så får de som vil bo sammen kjøpe hus i byene Anonymkode: 9d3bb...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #19 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 19.41): Det er bare å se hvordan dette fungerer i dyreriket. Vi har også vært naturfolk. Det er tåpelig å tro at mennesker ikke styres av biologi i det hele tatt, men kun av følelser. Anonymkode: 9ed79...450 Er flere arter i dyreriket som finner en partner de holder sammen med gjennom hele livet. Anonymkode: be9bd...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 9. januar 2022 #20 Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) Ja, folk er styrt av biologi i stor grad. Eksempelvis er det ikke slik at vi mennesker starter livene våre med å tenke gjennom at: "leking vil jeg, fordi det er positivt for evnen min til å styre kroppen min, for hjernen og for kroppen". Eller "jeg ønsker å sosialisere meg med andre, fordi det danner relasjoner jeg har nytte av og er positivt for hjernen min og min intellektuelle utvikling". Vi mennesker gjør ting, ofte uten å vite hvorfor. Vi føler det er en god ting og riktig. Jeg synes det virker slik, at mennesker i større og større grad etterhvert som årene som går, handler mer og mer i tråd med følelser og instinkter. Heller enn godhet (nå snakker jeg ikke om det vi føler er riktig og godt, men det som i virkeligheten er det), fornuft og logikk. At folk velger å gå fra hverandre, forutenom vold, mishandling og utroskap, er et eksempel på at følelser og instinkter blir fulgt, istedenfor moral og fornuft. Jeg tror det kanskje var TV, filmer, serier, annen underholdning og spill som har gjort at folk i større grad forblir i følelsene og instinktenes verden. Istedenfor å ta steget ut og tenke, hva er egentlig den riktige og gode handlingen. Endret 9. januar 2022 av Jaconandersen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå