Gå til innhold

Strikkehjelp KFO lillebjørn lue!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
hva gjør jeg når jeg skal starte på halsen på lillebjørnlue? Oppskriften sier ikke noe om hvordan jeg skal gjøre det, det siste som står er å strikke maskesting i nakken, plukker man opp masker? Hjelp!

Anonymkode: fc64f...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, det hadde hjulpet å vite hvilken lue det er snakk om, for kfo lillebjørnluen som jeg fant er en knytelue og har ingen hals🤔

Anonymkode: 91d03...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmm, det hadde hjulpet å vite hvilken lue det er snakk om, for kfo lillebjørnluen som jeg fant er en knytelue og har ingen hals🤔

Anonymkode: 91d03...b77

Hun mener nok sikkert lillebjørn elefantlue 😊

Anonymkode: 79bcb...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ingenting av slutten selv og endte med å selvkomponere en ribbehals.. Enormt klonglete skrevet oppskrift. 

Anonymkode: bf8ea...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som at det er sydd med maskesting fra midt bak på hodet og ned mot ribbehalsen?

Lillebjornxelefant_6.jpg

 

 

Anonymkode: d7c71...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei! 
hva gjør jeg når jeg skal starte på halsen på lillebjørnlue? Oppskriften sier ikke noe om hvordan jeg skal gjøre det, det siste som står er å strikke maskesting i nakken, plukker man opp masker? Hjelp!

Anonymkode: fc64f...a2b

Jeg tror at luen skal syes sammen med maskesting fra midt bak på hodet og ned til der ribbehalsen skal starte.

Video med maskesting, se nederst:

Ja, man plukker nok opp masker når man skal starte på ribbehalsen.

 

Anonymkode: d7c71...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står tydelig beskrevet hvordan man gjør det, men det er jo en ganske lang oppskrift til å være et såpass lite plagg, så sikkert fort gjort å overse det. Men du satte av noen masker på en tråd nesten i starten. Disse skal du ta på pinnen igjen og så plukke opp et gitt antall masker. Dette står beskrevet på side 6 under punktet Hals.

Jeg syns for øvrig ikke oppskriften er dårlig skrevet, men det er overraskende mye jobb med den type luer. Jeg strikket denne lua nylig og har strikket noe lignende for en del år siden, og hadde helt glemt at jeg sikkert kunne strikket en barnegenser på samme tiden.

Og ja, du skal maske sammen i bakhodet før du begynner med halsen.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...