AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #21 Skrevet 7. januar 2022 Ehmm.. 😬 Jeg ser at ingen her nevner det at dette hun driver med ikke høres bra ut sånn psykisk eller fysisk. Det er da ikke normalt at ei på ti skal bli så svett at hun skal ha behov for å bytte 4 ganger til dagen. Jeg ville tatt det opp med lege. Funnet ut hva det egentlige problemet er. Anonymkode: 5e3d0...c8a 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #22 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ehmm.. 😬 Jeg ser at ingen her nevner det at dette hun driver med ikke høres bra ut sånn psykisk eller fysisk. Det er da ikke normalt at ei på ti skal bli så svett at hun skal ha behov for å bytte 4 ganger til dagen. Jeg ville tatt det opp med lege. Funnet ut hva det egentlige problemet er. Anonymkode: 5e3d0...c8a Ingen liker å gå med fuktig truse. Anonymkode: 0c332...591 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #23 Skrevet 7. januar 2022 Begge mine (11 og 13) bytter truse minst 2 ganger pr dag. Det blir mye trusevask, men jeg tenker det er ok siden de føler seg mer komfortable slik. De har begynt å vaske litt klær selv (må selvsagt fylle opp maskinen). Anonymkode: b73d0...29c 2
GammelKaktus Skrevet 7. januar 2022 #24 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ehmm.. 😬 Jeg ser at ingen her nevner det at dette hun driver med ikke høres bra ut sånn psykisk eller fysisk. Det er da ikke normalt at ei på ti skal bli så svett at hun skal ha behov for å bytte 4 ganger til dagen. Jeg ville tatt det opp med lege. Funnet ut hva det egentlige problemet er. Anonymkode: 5e3d0...c8a Hvis hun nettopp har begynt å få utflod og ting kanskje er nytt og uvant så trenger man da ikke å "sykeligjøre" det faktum at hun liker å føle seg ren nedentil. Hun er jo et barn som har gått fra å slippe å tenke på slikt til å merke at ting er annerledes. Mye bedre for underlivet å få puste og en ny truse en gang og to om dagen enn å bruke truseinnlegg og. 10
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #25 Skrevet 7. januar 2022 Truseinnlegg hver dag kan være djevelens verk. La henne bytte truser og kjøp truser som sitter godt. For store truser forverrer følelsen av ubehag nedentil, iallefall hvis man fra før kjenner på det. Noen har mere ømfintlige underliv enn andre og da skal det lite til før man kjenner på kløe, irritasjon, mere utflod, tørre slimhinner etc. Du kan feks lese deg opp på Lichen Schlerosis, det kan også barn få. Sopp kan barn få, utflod og annet. Anonymkode: b7842...151 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #26 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ehmm.. 😬 Jeg ser at ingen her nevner det at dette hun driver med ikke høres bra ut sånn psykisk eller fysisk. Det er da ikke normalt at ei på ti skal bli så svett at hun skal ha behov for å bytte 4 ganger til dagen. Jeg ville tatt det opp med lege. Funnet ut hva det egentlige problemet er. Anonymkode: 5e3d0...c8a Puberteten... kroppen er ikke alltid i balanse. Og en 11-åring bruker ikke "utflod", men "svett". Når jeg fortsatt bytter ofte handler det mer om komfort i ulike situasjoner, enn hygiene. Jeg liker å sove i hipsters. Jeg bruker cheeky på dagtid. Og jeg trener i string. Da man aldri tar på seg en brukt truse blir det en del skift. Anonymkode: 7b310...02e 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #27 Skrevet 7. januar 2022 Jeg klarte faktisk å bruke en vaskemaskin selv, når jeg var i 10-årsalderen. klarer ikke denne datteren noe lignende? Anonymkode: 530ed...04b 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #28 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg klarte faktisk å bruke en vaskemaskin selv, når jeg var i 10-årsalderen. klarer ikke denne datteren noe lignende? Anonymkode: 530ed...04b Helt ærlig ville det vært uaktuelt. Først og fremst på grunn av strømregning, og tenåringer som vil ha akkurat den genseren ren til i morgen. For det andre fordi jeg ikke stoler på sorteringen om andre klær skal gå i samme maskin. Ble selv kastet rett ut i det som student. Det går fint det og. Og så lærer man raskt hvilke snarveier man ikke tar. Anonymkode: 7b310...02e 1
Sugerøret Skrevet 7. januar 2022 #29 Skrevet 7. januar 2022 La henne skifte når hun vil. Og så tar dere en tur til vaskemaskin og lærer henne hvordan den brukes Jeg var 11år da jeg fikk mens. Litt utflod før dette. Ikke gjlr det å skifte truser til en stor ting.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #30 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg klarte faktisk å bruke en vaskemaskin selv, når jeg var i 10-årsalderen. klarer ikke denne datteren noe lignende? Anonymkode: 530ed...04b Sugerøret skrev (25 minutter siden): La henne skifte når hun vil. Og så tar dere en tur til vaskemaskin og lærer henne hvordan den brukes Jeg var 11år da jeg fikk mens. Litt utflod før dette. Ikke gjlr det å skifte truser til en stor ting. Spørsmål til dette; vi var to jenter, en gutt. Forventer dere også at sønnene dere skal sortere og vaske klær? Som tenåring ville jeg virkelig dødd av skam om jeg visste at det var andre enn mamma og pappa som fikset dette, da utflod og mens var på "ville veier" i tenårene. husker jeg gjemte trusene godt nedi korga. Og at mamma/pappa aldri sa noe på det når de sorterte og vasket. Er faktisk overrasket over hvor mange som mener de ville latt 11-åringen fikse klesvask selv. Enten aksepterer man da at det vaskes nesten tomme maskiner. Eller så utsetter du henne for enda mere ubehageligheter i en periode som allerede er veldig krevende. Anonymkode: 7b310...02e 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #31 Skrevet 7. januar 2022 Noen er mer plaget av utflod enn andre, jeg er en av dem. I voksen alder kan jeg gjerne også bytte 2-3 ganger daglig i plagsomme perioder. Jeg bruker ikke truseinnlegg mer da jeg har vært ekstremt plaget av soppinfeksjoner i underlivet, og truseinnlegg fører til dette. Jeg forstår godt følelsen av at det er klamt og ekkelt. Så la henne få bytte undertøy så ofte hun vil, kjøp heller inn ekstra. Anonymkode: 89278...23f 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #32 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ehmm.. 😬 Jeg ser at ingen her nevner det at dette hun driver med ikke høres bra ut sånn psykisk eller fysisk. Det er da ikke normalt at ei på ti skal bli så svett at hun skal ha behov for å bytte 4 ganger til dagen. Jeg ville tatt det opp med lege. Funnet ut hva det egentlige problemet er. Anonymkode: 5e3d0...c8a Trusene er som oftest ikke svette, hun bare FØLER det.. TS Anonymkode: c5db1...980
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #33 Skrevet 7. januar 2022 Ekstremtruseveka🤣 Anonymkode: 225bd...211
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #34 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Trusene er som oftest ikke svette, hun bare FØLER det.. TS Anonymkode: c5db1...980 Og nå håper jeg virkelig du bare troller, og ikke er en pre-teen mor. Stakkars jente. Anonymkode: 7b310...02e 1
Luckiness Skrevet 7. januar 2022 #35 Skrevet 7. januar 2022 La henne velge truser. Hvertfall størrelse. Ikke vits å henge seg opp i hva du liker vs hva hun liker. Avtal hvor mange truser det er ok å bruke daglig. La henne få prøve enda flere typer truseinnlegg. Kanskje hun finner en favoritt. Du kan jo eventuelt si at du kun vasker trusene hennes x2 i uken så hvis hun merker det minker med truser før klesvask så må hun redusere forbruket. Kanskje hun da er nødt å ta et lite tak og til slutt ser at det fungerer å bruke færre truser for dagen. Ellers så er jo dette en overgang gjerne. En 10-åring vil gjerne ikke forholde seg til at kroppen endrer seg, man er mer svett, får utflod, en kan kjenne lukt m.m. Kanskje du kan foreslå at hun vasker seg med vann, evt med litt olje, etter toalettbesøk hvis hun føler seg freshere av det.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #36 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spørsmål til dette; vi var to jenter, en gutt. Forventer dere også at sønnene dere skal sortere og vaske klær? Som tenåring ville jeg virkelig dødd av skam om jeg visste at det var andre enn mamma og pappa som fikset dette, da utflod og mens var på "ville veier" i tenårene. husker jeg gjemte trusene godt nedi korga. Og at mamma/pappa aldri sa noe på det når de sorterte og vasket. Er faktisk overrasket over hvor mange som mener de ville latt 11-åringen fikse klesvask selv. Enten aksepterer man da at det vaskes nesten tomme maskiner. Eller så utsetter du henne for enda mere ubehageligheter i en periode som allerede er veldig krevende. Anonymkode: 7b310...02e Jeg har tre gutter, og ja. Jeg forventer ikke at det skal være forskjell der, selvsagt må de hjelpe til med klesvask. Jeg har såvidt begynt å lære dem å sortere klær og vaske, men burde gjøre det mer. De sorterer tørre klær og legger sammen egne klær. Jeg har ikke tenkt å gjøre som svigermor - som hadde en sønn som ikke ante hvordan man brukte en vaskemaskin da han flyttet hjemmefra for å studere. 🙄 Skjønner virkelig ikke at dette skal være noe problem? Selvsagt vasker man ikke halvtomme maskiner med fem truser.!Man må jo forvente (og lære) at 11-åringen ikke bare vasker egne truser, men at hun får beskjed om å sette på en maskin med 60-vask, og vasker både egne og andres truser, håndklær og diverse. Og hvis du tenker det er flaut for ei jente at broren vasker trusene hennes, så er det ikke noe verre enn at søsteren vasker 60-vask, mens broren vasker 40-vask. Selvsagt skal ikke gutter slippe unna å vaske klær, det er ikke slik at klærne deres vasker seg selv. Hverken før eller etter at de flytter hjemmefra. Anonymkode: ea989...4b0 3
Mousj Skrevet 7. januar 2022 #37 Skrevet 7. januar 2022 Dette hadde jeg virkelig ikke laget noe nummer av. Slik ønsker hun å gjøre det. Og så lenge hun treffer skittentøykurven: Ha nok truser, slippe pinlige (for henne) diskusjoner om det, vaske tørke og velge andre kamper. Mye verre med dem som aldri skifter. 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #38 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Skjønner virkelig ikke at dette skal være noe problem? Selvsagt vasker man ikke halvtomme maskiner med fem truser.!Man må jo forvente (og lære) at 11-åringen ikke bare vasker egne truser, men at hun får beskjed om å sette på en maskin med 60-vask, og vasker både egne og andres truser, håndklær og diverse. Og hvis du tenker det er flaut for ei jente at broren vasker trusene hennes, så er det ikke noe verre enn at søsteren vasker 60-vask, mens broren vasker 40-vask. Selvsagt skal ikke gutter slippe unna å vaske klær, det er ikke slik at klærne deres vasker seg selv. Hverken før eller etter at de flytter hjemmefra. Anonymkode: ea989...4b0 Hva gjør du i det han må sortere 40-vasken, og med det sin søsters truser? Hadde jeg vært søsteren hadde jeg i alle fall gjemt/kastet truser, fremfor at min bror skulle sortere og vaske. Vedder på det gjaldt min bror og, har jo som voksen lært at tenåringsgutter i puberteten også opplever behov for hyppig trusevask... Uten at en søster noen gang skal behøve å sortere og vaske det. Jeg er så glad for at moren min ikke krevde dette. Det gjorde ikke svigermor heller, men mannen (og jeg) klarte da utmerket godt å vaske våre egne klær da vi ble studenter. Det er ikke akkurat en veldig kompleks oppgave som krever opplæring over flere år. Anonymkode: 7b310...02e 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #39 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): That's not the point. Jeg er bare drittlei av å vaske truser som ikke trengs å vaskes😅 Anonymkode: c5db1...980 Men de trengs jo å vaskes for nå har hun fått utflod? Hater selv truser med størkna snerk i, og at det gir en klam følelse og utflod-lukt.. Bytter truser når jeg kan selv. De tar ikke så himla mye plass i maskinen. Anonymkode: 16329...67d
Gjest Keikolina Skrevet 7. januar 2022 #40 Skrevet 7. januar 2022 Truseinnlegg er som å ha plast i trusa, klamt og fælt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå