Gå til innhold

Hva spiser du til frokost?

Fremhevede innlegg

Gjest Maikana
Skrevet

Det varierer, men dette staar paa lista mi av hva jeg liker best om morgenen:

- to eller tree weet bix med en banan i skiver, litt honning og lettmelk

- toast med diverse paalegg (naa for tiden har vi avocado i hus, saa da blir det ristet broed med avokado i stedet for smoer og skinke.

-yoghurt med havregryn

-havregroet laget med melk

-sunne frokostblandinger/muesli

Videoannonse
Annonse
Gjest Spacegirl
Skrevet

Er ikke noe særlig glad i frokost, så jeg prøver å lage noe litt ekstra godt som frister. I det siste har det gått mye i 2 skiver som legges oppå hverandre med f.eks fiskepinner, purre, salat og tomat imellom. Og så knør jeg hele greia ned i smørbrødstekeren. Kjempegodt :)

Skrevet (endret)

Før jeg ble gravid første gang spiste jeg aldri frokost. Men med et frø i magen endret dette seg. Jeg våknet sulten.

Dette har fortsatt, men jeg har som oftes dårlig tid. Da er det supert med 2 grove knekkebrød med magerost og ei tomatskive.

Det er en kjempe forskjell på humør og form de dagene jeg glemmer å spise forresten.

I helgene er det ferskt brød/rundstykker og masse deilig pålegg her hos oss også. Med tent lys på bordet og koselig stemning, spiset til å med mannen min frokost :)

Endret av Niko
Gjest Datajente (i.i.)
Skrevet

Alt. 1:

musli uten tilsatt sukker (4-korn, 4-korn pluss eller fedon lindberg)

cottage-cheese (for å øke proteininnholdet + gir frisk smak)

lett-syltetøy

skummet eller ekstra lett melk

Alt 2:

havregrøt laget med cottage-cheese, vann, litt salt, sukker og kanel og serveres med skummet melk og syltetøy eller honning over i ekte Albert Åberg-stil

Alt 3:

2 skiver med diverse pålegg (f.eks. cottage-cheese, salat, kokt skinke og gulost, eller cottage-cheese og syltetøy, eller cottage-cheese, eggerøre og tomat)

1 glass skummet/ekstra lett melk eller hjemmelaget caffe latte

1 frukt ved behov

Cottage cheese bør prøves! Overaskende mettende og friskt + at det er veeeeldig sunt. Melk er must og gir god metthetsfølelse og grunnlag for dagen.

Skrevet

Spiser som regel alltid frokost...

Alternativ:

- risengrynsgrøt (!!)

- 2 skiver med leverpostei og agurk på

- polarbrød ekstrem med brunost, gjerne to stk om jeg får tid

- grove rundstykker med div pålegg

og ofte en frukt mens jeg løper ut døra

uten frokost er dagen ødelagt, blir sulten og gretten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...