Gå til innhold

Jenter/kvinner: hvor tungt løfter du i vanlige styrkeøvelser og hvilke mål har du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 44, har trent i maaange år, og styrken går litt opp og ned med vekt og mengden kondistrening.

Er på 10 pull ups, 150 i mark, 100 i atg knebøy. Hip thrust 3*8 på 160. Har aldri kommet lenger enn 65 i benk, militærpress stopper også opp på 35+. Sterk i dips da, klarer 15+ der. 

Anonymkode: 67d47...183

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hæ? 100 kg i beinpress? Det går jo ikke an å klare så lite? 

Anonymkode: fb3e1...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alltid. 

Anonymkode: 72ee3...903

Jøss.

Aldri regnet med stang i hverken knebøy, mark, benk etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sicario said:

Jøss.

Aldri regnet med stang i hverken knebøy, mark, benk etc.

Det er det omtrent alle andre gjør, inkludert meg selv. 

Endret av drue
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makser ikke, og har en skulderskade som jeg må ta hensyn til: 

knebøy holder jeg meg til 50 på 8 reps (helt ned), rumenske markløft 90 8 reps, glute bridge 110 8-12 reps, benpress 330 (maks 5 reps)

Kabeløvelser varierer etter kabeltype og jeg er under opptrening for skulderen (50-55 på brede nedtrekk og sittende roing). Kjører mye triceps og facepulls, men der varierer jeg motstand etter skulderens tilstand den dagen. 

Gleder meg til jeg kan begynne med hantler igjen 😍 50 i ordinær benk, og 2x20 i benkpress med hantler og skråbenk. Savner dips.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drue skrev (11 minutter siden):

Det er det omtrent alle andre gjør, inkludert meg selv. 

Ble overrasket 😅. Trent i rett så mange år og aldri hørt at stangen regnes med. Da kan jeg legge 20kg på alle 1RM med barbell da👌🏼🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt dette er ganske irrelevant informasjon med mindre man oppgir høyde vekt på seg selv. 

Anonymkode: beb81...dd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ? 100 kg i beinpress? Det går jo ikke an å klare så lite? 

Anonymkode: fb3e1...783

Fet kommer jo litt an på hvor mange reps man tar, men skjønner at jeg har mye å strekke meg etter.

Anonymkode: b3dcb...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trent styrke periodevis i flere år. Lite av det på sommerhalvåret og jevnlig på vinteren. Trener styrke 2-4 x i uken nå. K 34

Markløft: 95kg x 5

Benkpress: 32,5 kg x 8

Beinpress: 180 kg x 5

Nedtrekk: 55 kg x 5

Sittende roing: 45 kg X 8

Hip thrust: 90 kg X 8

Anonymkode: fdfa3...9ad

180 kg beinpress 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trente styrke veldig aktivt før og løftet tyngre da. Nå er jeg veldig av og på men rett før desember trente jeg styrke ca. en gang i uka (oftere pushups) og tok:

Knebøy (helt ned): 55kg (én rep på 60 en gang med spotter) (Pleide å trene med 60-70, men rekorden 90kg i 90-gradersvinkel)

Pullups: ca. 3 (pleide å ta 5-7 tror jeg?)

Pushups: 15-20 (pleide å klare 30)

Benkpress: 35kg (pleide å trene med 50kg)

Hip Thrust: 50kg (pleide å trene med 80kg)

Markløft tar jeg ikke lenger, fordi jeg syns det er så kjedelig, men da jeg var dedikert tok jeg 70-80 tror jeg) 

Jeg anbefaler deg å sette enkle mål i starten og realistiske ut i fra hvor mye du kommer til å trene. Jeg kommer meg aldri tilbake på mitt toppnivå, men har som mål å komme tilbake til der jeg var i november, noe jeg tror jeg skal klare ganske fort. Derfra kan jeg sette meg nye mål igjen. 

Jeg er 26 år og har trent i ca. 10 år, men som sagt har det vært veeeldig av og på. Jeg har også som den basic bitchen jeg er hatt fokus på rumpeøvelser og en del oppstrammende øvelser, og ikke så mye på de "store" øvelsene. Istedenfor benkpress tar jeg pushups feks. Og istedenfor å bruke energi på markløft tar jeg bulgarske utfall med vekt. 

Anonymkode: 6c221...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener crossfit, så veldig lenge siden jeg har sjekket maks løft i annet enn knebøy der jeg tar 90 kg. I frontbøy tar jeg 60 kg. Får også til en strickt chin up. I strickt skulderpress tar jeg 30 kg x 3 rep, mens i jerk (skulderpress med dobbel dip, en for å løfte stange og en for å "lande" under) tar jeg 41 kg. 

Har også tidligere tatt 130 kg i markløft, men vil tippe jeg er noe svakere i det nå, kanskje 110 kg. 

Andre øvelser aner jeg ikke, er et par år siden jeg trente benkpress, bicepscurl osv. Har trent styrke i 10 år og snart 2 år crossfit. 

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

75 i benkpress???? 😱

Jepp 😊

Skal legge til at jeg drev aktivt med styrkeløft et par år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sicario skrev (16 timer siden):

Ble overrasket 😅. Trent i rett så mange år og aldri hørt at stangen regnes med. Da kan jeg legge 20kg på alle 1RM med barbell da👌🏼🥳

Selvsagt skal stangen være med. 

En olympiastang veier 20 kg. Andre stenger kan veie litt mindre. 

Løfter man en stang på 20 kg, skal dette selvsagt være med i tillegg til skivene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener med 68-72 i bly avhengig av antall sett. Markløft 80-85. Benkpress 40-45. Pushpress 37-40. Utfall 40-45.

Er en stund siden jeg testet maks. Da låg det på 100 i mark, 80 i bøy, 70 i Frontbøy, 8 chins eller en rep med 10kg ekstra.

har trent systematisk i ett år. (Før det hadde jeg to års avbrekk pga sykdom og skader, men før det igjen hadde jeg også flere års grunnlag som nok har gjort det enklere å fp fremgang igjen nå.).

trener litt olympiske løft + styrke 4-5 ganger i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, 29 år, trent usammenhegende styrke de siste tre årene. Det siste halvåret har jeg trent styrke 3 ganger i uken.

60 kg markløft, men har sikkert mer inne

60 kg knebøy, men har maxet på 70 kg, og kan sikkert ta mer

52,5 kg benkpress 1 rep

40 kg sittende roing, har mer inne

20 kg militærpress, har mer inne

46 kg nedtrekk, har mer inne

110 kg hip thrust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Selvsagt skal stangen være med. 

En olympiastang veier 20 kg. Andre stenger kan veie litt mindre. 

Løfter man en stang på 20 kg, skal dette selvsagt være med i tillegg til skivene. 

Ja da jeg skjønner hvorfor. Alle barnelløvelsene jeg trener er med «olympiastang» på 20kg. Ene jeg noen ganger bruker på tunge markløft lurer jeg på om er en 1000lb stang som faktisk veier litt mer.. samma det🤷🏼‍♂️

Jeg trener/har i mange år trent i miljø der vi kun teller vekt på plater. Aldri på stang. 
I praksis har det jo ingen betydning da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
sicario skrev (2 minutter siden):

Ja da jeg skjønner hvorfor. Alle barnelløvelsene jeg trener er med «olympiastang» på 20kg. Ene jeg noen ganger bruker på tunge markløft lurer jeg på om er en 1000lb stang som faktisk veier litt mer.. samma det🤷🏼‍♂️

Jeg trener/har i mange år trent i miljø der vi kun teller vekt på plater. Aldri på stang. 
I praksis har det jo ingen betydning da😊

I alle styrkeløft/vektøft konkurranser telles stanga med :)

Men da er du plutselig veldig sterk om du fører dagbok 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I alle styrkeløft/vektøft konkurranser telles stanga med :)

Men da er du plutselig veldig sterk om du fører dagbok 😁

Jeg gjør jo det. Følger jo en plan stort sett som er lagt opp for progressiv økning. All treningen min er basert på knebøy, markløft, militærpress og benkpress og/eller variasjoner av de.

I så måte kan jeg jo nå etter lang tid plutselig plusse på 20 kilo på militærpress, markløft, knebøy, rykk og støt. Ser «bedre» ut på papiret, men som sagt ingen annen praktisk betydning 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trente styrke veldig aktivt før og løftet tyngre da. Nå er jeg veldig av og på men rett før desember trente jeg styrke ca. en gang i uka (oftere pushups) og tok:

Knebøy (helt ned): 55kg (én rep på 60 en gang med spotter) (Pleide å trene med 60-70, men rekorden 90kg i 90-gradersvinkel)

Pullups: ca. 3 (pleide å ta 5-7 tror jeg?)

Pushups: 15-20 (pleide å klare 30)

Benkpress: 35kg (pleide å trene med 50kg)

Hip Thrust: 50kg (pleide å trene med 80kg)

Markløft tar jeg ikke lenger, fordi jeg syns det er så kjedelig, men da jeg var dedikert tok jeg 70-80 tror jeg) 

Jeg anbefaler deg å sette enkle mål i starten og realistiske ut i fra hvor mye du kommer til å trene. Jeg kommer meg aldri tilbake på mitt toppnivå, men har som mål å komme tilbake til der jeg var i november, noe jeg tror jeg skal klare ganske fort. Derfra kan jeg sette meg nye mål igjen. 

Jeg er 26 år og har trent i ca. 10 år, men som sagt har det vært veeeldig av og på. Jeg har også som den basic bitchen jeg er hatt fokus på rumpeøvelser og en del oppstrammende øvelser, og ikke så mye på de "store" øvelsene. Istedenfor benkpress tar jeg pushups feks. Og istedenfor å bruke energi på markløft tar jeg bulgarske utfall med vekt. 

Anonymkode: 6c221...f1d

Takk for veldig gode svar. Vi er på lik alder.

Bare nysgjerrig. Synes du at rumpeøvelsene har gitt resultater? Det er så mye forskjellig informasjon der ute om akkurat det at jeg ikke vet hvem jeg skal tro på. Det er jo mange som sier at man ikke kan trene seg til større rumpe, bare bedre fasong. Mens andre påstår at man kan trene seg opp til Kardashian-nivå. Hva er din erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 23 år gammel, veier 72 kg og er 166cm. Har trent vektløfting og crossfit i to år nå. 

Knebøy: 112 (1RM)

Markløft: 136 (1RM

Benkpress: 70 (1RM)

Militærpress: 55 (1RM)

Holder for tiden på med å gå i underskudd på kalorier, blir spennende å se hvor mye det vil påvirke løftene mine :S 

Anonymkode: 21bce...836

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...