Gå til innhold

Svigerinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå må dere roe ned, her. Går an å diskutere uten å gå i fistel.

Jeg tenker at selv om TS skriver at hun er hyggelig og grei mot svigerinnen, så merker svigerinnen at TS ikke liker henne. Du får ofte den følelsen når noen misliker deg, alle har vel tenkt over at det blir sånn overhyggelig stemning, det blir ikke ekte.

Hvis det er sånn at dere kan feire julekveld hos dem for eksempel til neste jul, så kan dere samtidig si at da må vi feire sammen hos oss julen deretter. Eventuelt at broren din og dama feirer hos hennes familie, og så feirer de begge to hos dere neste gang. Det er vel det vanlige. Hvis hun nekter å feire hos dere, får broren din avgjøre selv om han skal feire alene sammen med dere, eller om han vil gi etter for hennes ønske om alltid å feire hos dem (om det stemmer). Da er hun i tilfelle ganske så egoistisk.

Nå kan det jo hende at de to etter hvert vil feire i eget hus, og be dere dit av og til? Noen timer sammen på julekvelden kan vel alle leve med, og så feirer dere resten av julen akkurat som dere vil. Verre med dem som må reise lange avstander, og må overnatte i dagevis, da kan det bli en prøvelse om man ikke er venner...

Anonymkode: df826...6c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anon321 skrev (8 timer siden):

Ingen av oss kjenner deg, utover hvordan du fremstår i tråden.
Du har prøvd å forklare situasjonen slik du ser den - og majoriteten av svarende i tråden sier at du ber se litt innover, for slik situasjonen fremstår for alle oss, så er det ikke svigerinnen din som lager noen problemer. 

Du kan selvfølgelig la være å ta til deg det folk sier, men da er det jo lite vits å be om råd på internett da, eller hva? 

Det var faktisk flere som forstod og skrev fine råd/innlegg i denne tråden og ikke gikk rett i strupen min. Og lagde egne konklusjoner om at jeg er bitter å barnløs og var så ond at det var min feil de ikke feiret julen hos mine foreldre. Noe som ikke er sant da både jeg og familien har vært særdeles høflig og grei mot henne . Så nei- Tar ikke råd fra sånne  folk som lager sine egne konklusjoner 😊 

Anonymkode: 505fa...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det dårlig gjort mot foreldrene dine når de også blir invitert der for å feire med de herregud?? Vrang dame du er. 

Anonymkode: aaa27...7ea

Fordi de er rolige og den andre familien drikker mye, har enkel humor og er veldig skrytete. Det er helt forskjellige mennesker. Dårlig gjort fordi kunne ha feiret jul annen hver gang hos sine foreldre men det vil ikke svigerinnen. Hun vil ha ting på sin måte som hun har hatt fra hun var barn. Ja, jeg er enig med at det er hans valg. Men det er åpenbart hun som er dominerende kraft bak dette. Det har han selv fortalt. Jeg for min del har det veldig fint med bare oss og jeg har både feiret jul med de og hatt kjæresten med noen juler. Men ikke alle . Jeg MÅ ikke sitte klistret til min kjære hver eneste dag. Men noen er sånn tydeligvis. Det ser man i tråden her :)

Anonymkode: 505fa...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sykt rart at akkurat denne tråden ikke ble stengt pga reglene / mangelfull tittel slik jeg ser særdeles mange andre tråder blir (og med bedre titler enn denne). Er modereringen her inne litt bingo?

Anonymkode: 48f2f...021

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ts.; vil bare si jeg forstår problemstillingen og at du på ingen måte fremstår som eiesyk og diverse. Vanvittig med motbør du får… 

De færreste godt voksne (antar dine foreldre er 60+) ville vært komfortable med å bli invitert til sin sønns svigerforeldre for å feire jul, tror jeg. De vil gjerne selv ordne til og/eller være med sine egne, ikke «gå på legd» som den generasjonen kanskje opplever det som. Når kultur og kjemi ikke klaffer blir det jo ekstra kjipt. Skjønner altså godt de synes det er sårt at det har blitt som det har, men har dessverre ikke andre råd enn at dere får appellere til din bror, i den grad han er åpen for det. 

Anonymkode: ac5bb...dfc

Takk for at du forstår og jeg er helt enig. Det er nettopp det. Ingen av foreldrene er komfortable med dette forslaget fra svigerinnen så dette er egoistisk av henne. Hvorfor ikke bare dele på det. Men men..ja. Er opp til min bror som du sier.

Anonymkode: 505fa...497

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var faktisk flere som forstod og skrev fine råd/innlegg i denne tråden og ikke gikk rett i strupen min. Og lagde egne konklusjoner om at jeg er bitter å barnløs og var så ond at det var min feil de ikke feiret julen hos mine foreldre. Noe som ikke er sant da både jeg og familien har vært særdeles høflig og grei mot henne . Så nei- Tar ikke råd fra sånne  folk som lager sine egne konklusjoner 😊 

Anonymkode: 505fa...497

Du får fortsette å leve i din egen boble.

95% av tråden prøver å få deg til å se innover, noe du ikke er villig til å gjøre.
Du er som en vaksinefornekter som leter etter den ene facebookartikkelen skrevet av en angivelig lege i USA som ikke finnes, men det han sier er selvfølgelig riktig - ikke det 95% av verdens medisinske samfunn mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anon321 skrev (14 minutter siden):

Du får fortsette å leve i din egen boble.

95% av tråden prøver å få deg til å se innover, noe du ikke er villig til å gjøre.
Du er som en vaksinefornekter som leter etter den ene facebookartikkelen skrevet av en angivelig lege i USA som ikke finnes, men det han sier er selvfølgelig riktig - ikke det 95% av verdens medisinske samfunn mener. 

Tror nok det er du som lever i din egen boble😅 Jeeez! Vaksinenekter eksempel også. Du må roe helt ned. Var mangen som misforstod masse her og ble helt usaklige. Det betyr ikke at de har rett. Ha en riktig fin dag og prøv å ikke vær så kranglete i fremtiden 😊

Anonymkode: 505fa...497

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...