AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Jeg gir alltid veldig fine julegaver til henne og min bror. Gratulerer henne med dagen når hun har bursdag. Hørte ikke ett pip fra henne når jeg hadde bursdag i sommer. I tillegg feirer min bror jul med hennes familie og ville at mine foreldre og meg skal feire sammen med hennes familie. Noe som er helt unaturlig siden vi er voksen og det er ingen små barn i familien. Jeg kjenner jo ikke foreldrene hennes og har ikke interesse av dette. De er ikke gift og har vært sammen i 3 år. Legger til at de har stor familie og vår er liten. Syntes synd på mine foreldre som ikke får ha min bror der i noen juler fremover. Og syntes hun tar seg vel tilrette og skal styre litt for mye. Er hun eiesyk eller bare selvopptatt ? Jeg er høflig for min bror sin del men nå begynner høfligheten å ta slutt. Syntes og det er litt dårlig gjort av min bror da mine foreldre har gjort masse for han. Anonymkode: 505fa...497 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Hvor din bror vil feire jul er opp til han og ikke noe du bør legge deg opp i. Dersom din svigerinne ikke gir bursdagsgaver så slutter du å gi bursdagsgave til henne også. Problem solved. Anonymkode: a7774...798 25
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor din bror vil feire jul er opp til han og ikke noe du bør legge deg opp i. Dersom din svigerinne ikke gir bursdagsgaver så slutter du å gi bursdagsgave til henne også. Problem solved. Anonymkode: a7774...798 Legger meg opp i det når jeg har gamle snille foreldre som blir presset av en eiesyk svigerinne som skal ha de til å feire jul med sin familie jo. Men vil ikke la han feire med sin. Og de blir lei seg. Dette er ett menneske som presser seg inn i familien og skal bestemme etter noen år sammen med min bror. Så her er det ikke noe problem solvendt i det hele tatt. Jeg forsvarer mine foreldre til den dagen jeg dør og de er såret. Anonymkode: 505fa...497 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 kanskje de har en veldig hyggelig jul siden de har en stor familie, og broren din trives der, og han ønsker å dele opplevelsen med deg og foreldrene deres. Folk med barn går ikke rundt og obsesser over når andre voksne har bursdag. Det er ikke nok timer i døgnet, det er vanskelig å ha barn. Har du vurdert å se på deg selv som eiersyk? Anonymkode: c7456...f5c 16
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #5 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): kanskje de har en veldig hyggelig jul siden de har en stor familie, og broren din trives der, og han ønsker å dele opplevelsen med deg og foreldrene deres. Folk med barn går ikke rundt og obsesser over når andre voksne har bursdag. Det er ikke nok timer i døgnet, det er vanskelig å ha barn. Har du vurdert å se på deg selv som eiersyk? Anonymkode: c7456...f5c De har ikke barn. Jeg bryr meg ikke om hennes familie like lite som hun bryr seg om min. Men aldri hørt om før at folk holder på sånn som dette. - Eiesyk fordi jeg ikke liker at foreldrene mine blir lei seg? Virkelig? Det er hennes foreldre det er snakk om og en bror med familie som vi ikke kjenner i det hele tatt. Totalt fremmede for oss. Hvorfor skal VI der og de ikke til oss? Egoistisk av henne. Anonymkode: 505fa...497 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #6 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har ikke barn. Jeg bryr meg ikke om hennes familie like lite som hun bryr seg om min. Men aldri hørt om før at folk holder på sånn som dette. Anonymkode: 505fa...497 Hun bryr seg ikke om din familie? Hun inviterte jo både deg OG dine foreldre til å feire jul hos de? Det er jo veldig SNILT pg hjertevarmt spør du meg! Herregud ta å jekk deg ned, det er faktisk helt naturlig at man som par ønsker å feire jul sammen selv om de ikke har fått barn enda. Problemene her lager du. Du er sur fordi du ikke fikk god gammel jul sammen med mammaen og pappaen din og bror 😥😥😥😥. Voks opp. Anonymkode: 13678...19b 30
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #7 Skrevet 6. januar 2022 Men så hyggelig at de inviterte dere til jul da! De kunne jo fort ha funnet på å ikke invitere dere og bare feiret med broren din. Om han skulle ha feiret med dere, hadde dere invitert hele din svigerinnes store familie? Ikke det? da er det i så fall selvsagt at dere feirer med hennes når de er så greie og inviterer dere også! Mvh en som feirer julaften med tre svigerfamilier alle sammen i raushet og glede hvert eneste år. Anonymkode: 6590c...692 12
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #8 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hun bryr seg ikke om din familie? Hun inviterte jo både deg OG dine foreldre til å feire jul hos de? Det er jo veldig SNILT pg hjertevarmt spør du meg! Herregud ta å jekk deg ned, det er faktisk helt naturlig at man som par ønsker å feire jul sammen selv om de ikke har fått barn enda. Problemene her lager du. Du er sur fordi du ikke fikk god gammel jul sammen med mammaen og pappaen din og bror 😥😥😥😥. Voks opp. Anonymkode: 13678...19b Det er her du tar feil. Jeg elsker å feire jul med foreldrene mine med eller uten min bror🥰 Men jeg liker ikke svigerinnen som kun skal ha ting på sin måte og at mine gamle snille foreldre blir såret. Familien hennes og hun selv er ALT for voldsom og enkel i forskjell til mine . Så det blir full kræsj. Hun som er uhøflig mot oss og ikke særlig hjertevarm nei. Vi er alltid høflige og gir fine gaver. Husker på dager osv. Det gjør ikle hun. Og at hun inviterte var kun for at HUN skulle ha alle der på sin hjemmebane. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men så hyggelig at de inviterte dere til jul da! De kunne jo fort ha funnet på å ikke invitere dere og bare feiret med broren din. Om han skulle ha feiret med dere, hadde dere invitert hele din svigerinnes store familie? Ikke det? da er det i så fall selvsagt at dere feirer med hennes når de er så greie og inviterer dere også! Mvh en som feirer julaften med tre svigerfamilier alle sammen i raushet og glede hvert eneste år. Anonymkode: 6590c...692 Hun er alltid invitert og velkommen hos oss. Men hun vil ikke. Hun vil at alle skal samles hos hennes familie. Anonymkode: 505fa...497
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #9 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er her du tar feil. Jeg elsker å feire jul med foreldrene mine med eller uten min bror🥰 Men jeg liker ikke svigerinnen som kun skal ha ting på sin måte og at mine gamle snille foreldre blir såret. Familien hennes og hun selv er ALT for voldsom og enkel i forskjell til mine . Så det blir full kræsj. Hun som er uhøflig mot oss og ikke særlig hjertevarm nei. Vi er alltid høflige og gir fine gaver. Husker på dager osv. Det gjør ikle hun.Og at hun inviterte var kun for at HUN skulle ha alle der på sin hjemmebane. Anonymkode: 505fa...497 For voldsom og enkel? Hvordan da? Anonymkode: ecbde...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #10 Skrevet 6. januar 2022 Hun vil aldri komme til oss men vil at vi skal komme til hennes foreldre. Dette blir helt feil. Snakk om folk som er langt oppe i 40 årene og ikke har ett særlig langt forhold. Anonymkode: 505fa...497
Ananas. Skrevet 6. januar 2022 #11 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er her du tar feil. Jeg elsker å feire jul med foreldrene mine med eller uten min bror🥰 Men jeg liker ikke svigerinnen som kun skal ha ting på sin måte og at mine gamle snille foreldre blir såret. Familien hennes og hun selv er ALT for voldsom og enkel i forskjell til mine . Så det blir full kræsj. Hun som er uhøflig mot oss og ikke særlig hjertevarm nei. Vi er alltid høflige og gir fine gaver. Husker på dager osv. Det gjør ikle hun.Og at hun inviterte var kun for at HUN skulle ha alle der på sin hjemmebane. Anonymkode: 505fa...497 Da må broren din sette foten ned og kreve at noen julefeiringer skal skje på hans families premisser, da. Det er en gjenganger i tråder som dette at «den nye» får skylda, mens ens egen bror/mann/far etc. tydeligvis ikke har egen vilje og bare gjør som den nye sier. Ønsker disse mennene det annerledes, så får de ta det med partneren sin. Ønsker DERE det annerledes, så får dere ta det med broren din - og plassere skylden hos ham, ikke henne, hvis dere ikke kommer noen vei med det. 15
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #12 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For voldsom og enkel? Hvordan da? Anonymkode: ecbde...6b4 Det går jeg ikke i detaljer om her . Men med litt fantasi klarer du vel å forstå det selv. Går på sosiale antenner og lite dannet blandt annet. Anonymkode: 505fa...497 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #13 Skrevet 6. januar 2022 Nå er jo julen over for denne gang da, hvordan gjorde dere det? Dersom det er flere som har veldig lyst til å avholde julaften så må man vel bare bytte på (hadde selv synes det hadde vært skikkelig deilig å bare reise bort, men hver sin smak). Enig i at det er kjipt om de aldri vil bytte på hvem dere kan være hos men da foreslår jeg at dere annet hvert år sitter dere tre hjemme sammen og annet hvert år feirer med din svigerinnes familie og broren din. Så grusomme er de da forhåpentligvis ikke. Anonymkode: 6590c...692 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #14 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går jeg ikke i detaljer om her . Men med litt fantasi klarer du vel å forstå det selv. Går på sosiale antenner og lite dannet blandt annet. Anonymkode: 505fa...497 Det er best å komme med eksempler da. Fantasi vil jo ikke gjenspeile virkeligheten i det hele tatt. Det er jo veldig runde begreper/beskrivelser du kommer med. Anonymkode: ecbde...6b4 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #15 Skrevet 6. januar 2022 Ananas. skrev (7 minutter siden): Da må broren din sette foten ned og kreve at noen julefeiringer skal skje på hans families premisser, da. Det er en gjenganger i tråder som dette at «den nye» får skylda, mens ens egen bror/mann/far etc. tydeligvis ikke har egen vilje og bare gjør som den nye sier. Ønsker disse mennene det annerledes, så får de ta det med partneren sin. Ønsker DERE det annerledes, så får dere ta det med broren din - og plassere skylden hos ham, ikke henne, hvis dere ikke kommer noen vei med det. Ts her. Jeg er enig med deg. Jeg tenker jeg skal prøve å si det på en fin måte til han. Jeg prøvde å si til han at det blir det samme som han skal feire jul med min kjæreste sin familie. Da gikk det noen lys opp faktisk. Men hun er veldig dominerende og ja..jeg føler faktisk at hun legger litt mye beslag på han. Men det er også litt opp til han. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er best å komme med eksempler da. Fantasi vil jo ikke gjenspeile virkeligheten i det hele tatt. Det er jo veldig runde begreper/beskrivelser du kommer med. Anonymkode: ecbde...6b4 De drikker og hoier mye. Enkel humor og lite dybde . Mine er rolige og mer reserverte. Anonymkode: 505fa...497 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #16 Skrevet 6. januar 2022 Jeg ser poengene dine, men har du vurdert at broren din velger å feire jul med hennes familie isteden for deres? At han trives der? Er ikke sikkert hun bestemmer alt ser du Hva med å ta en prat med breen din å høre om de vil ferie med dere neste år siden han har vært «borte» i tre jul? Anonymkode: 50870...803 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #17 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er her du tar feil. Jeg elsker å feire jul med foreldrene mine med eller uten min bror🥰 Men jeg liker ikke svigerinnen som kun skal ha ting på sin måte og at mine gamle snille foreldre blir såret. Familien hennes og hun selv er ALT for voldsom og enkel i forskjell til mine . Så det blir full kræsj. Hun som er uhøflig mot oss og ikke særlig hjertevarm nei. Vi er alltid høflige og gir fine gaver. Husker på dager osv. Det gjør ikle hun. Og at hun inviterte var kun for at HUN skulle ha alle der på sin hjemmebane. Hun er alltid invitert og velkommen hos oss. Men hun vil ikke. Hun vil at alle skal samles hos hennes familie. Anonymkode: 505fa...497 Men ikke resten av slekta hennes? Anonymkode: 31c7b...231
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #18 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men ikke resten av slekta hennes? Anonymkode: 31c7b...231 Hele slekten ? Nei 🤣 Absolutt ikke Anonymkode: 505fa...497
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #19 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ser poengene dine, men har du vurdert at broren din velger å feire jul med hennes familie isteden for deres? At han trives der? Er ikke sikkert hun bestemmer alt ser du Hva med å ta en prat med breen din å høre om de vil ferie med dere neste år siden han har vært «borte» i tre jul? Anonymkode: 50870...803 Ikke i tre juler. Han var der sist og da var hun invitert. Hun kom ikke. Anonymkode: 505fa...497
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #20 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts her. Jeg er enig med deg. Jeg tenker jeg skal prøve å si det på en fin måte til han. Jeg prøvde å si til han at det blir det samme som han skal feire jul med min kjæreste sin familie. Da gikk det noen lys opp faktisk. Men hun er veldig dominerende og ja..jeg føler faktisk at hun legger litt mye beslag på han. Men det er også litt opp til han. De drikker og hoier mye. Enkel humor og lite dybde . Mine er rolige og mer reserverte. Anonymkode: 505fa...497 Åja, det er familien hennes spm drikker og hoier og har enkel humor? Ikke hun? Anonymkode: ecbde...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå