Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2022

Highhopes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja. Funket jo ikke når Tix dro sympatikoetet.

Anonymkode: dbb10...22f

Han dro sympatikortet for nordmenn og vant, men ikke særlig ovenfor Europa og da gjorde det dårlig. Han var PR-messig ikke i nærheten av hva han burde. Faktisk reagerte jeg på at han ikke var mer PÅ ovenfor Europa. Men da hadde han skiftet strategi, fra å søke sympati til heller å sende et budskap...ovenfor Norge igjen. Han var liksom fornøyd med bare å delta. 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett på rn del reaction videoer på YouTube og vitjer som alle digger den. Blir overrasket over hvor godt de liker den osv. 

flere nevner også at tik tok kommer til å elske denne, så det er jo masse pr hvis dansen blir poppis der! 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ctrl said:

Han dro sympatikortet for nordmenn og vant, men ikke særlig ovenfor Europa og da gjorde det dårlig. Han var PR-messig ikke i nærheten av hva han burde. Faktisk reagerte jeg på at han ikke var mer PÅ ovenfor Europa. Men da hadde han skiftet strategi, fra å søke sympati til heller å sende et budskap...ovenfor Norge igjen. Han var liksom fornøyd med bare å delta. 

Vi nordmenn overvurderer hvor mye andre bryr seg om hva vi driver med. Interessen for akkurat oss der ute er vel omtrent like stor som den er blant oss for tilfeldige deltagere fra Moldova eller Ungarn e.l. Men i år skiller vi oss kanskje litt ut om ikke annet. 

Anonymkode: a159e...7af

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (2 minutter siden):

Har sett på rn del reaction videoer på YouTube og vitjer som alle digger den. Blir overrasket over hvor godt de liker den osv. 

flere nevner også at tik tok kommer til å elske denne, så det er jo masse pr hvis dansen blir poppis der! 

Subwoolfers har allerede trendet litt på TikTok. Regner med det blir mer nå som de vant. 

Anonymkode: a341f...b1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker subwoolfers slår bra an blant publikum, mer usikker på juryene. Hvis vi ligger godt an etter jurystemmingen kan det bli en bra plassering.

Anonymkode: a159e...7af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han fyren i denne videoen liker jeg :) han er artig og virker som han har peiling. Sett en del videoer av han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere søker på the fox og ser på danserne  i videoen og så på subwoofer dansere. Ikke minst låtene i seg selv. Vegard synger først, for Bård er lett å kjenne igjen😂 det er ylvis som står bak uten tvil. En ukjent slektning blir intervjuet og prøver skule dialekt og  hører det er bergenser🙂 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Pølsevann said:

han fyren i denne videoen liker jeg :) han er artig og virker som han har peiling. Sett en del videoer av han. 

Grusomt. Som amerikanere flest snakker han alt for mye.

Anonymkode: 52bdf...3bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charminia skrev (33 minutter siden):

Den stemmen der kan ikke tilhøre noen andre enn Gaute Ormåsen, det nekter jeg å tro. 

Helt enig. Jeg kjenner godt til norsk musikk og norske artister. Den ene stemmen er definitivt Gaute.

Anonymkode: 1f190...f05

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Subwoolfer var gøy jeg! Catchy låt som folk kommer til å synge med på. Og så er det komisk at folk blir så furtne for at et "tulleinnslag" går videre, som om Eurovision er blodig alvor fra før av liksom. Det er jo kjent for å være camp. Gøy at Norge sender en artig låt videre. Så blir det show, om ikke annet. 

Anonymkode: 9323d...83c

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Subwolfer er Jonas Thomassen, som er gitaristen til Vidar Villa, og Gaute Ormåsen.

Anonymkode: ef082...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Nå er det engang slik at ESC voteres mye utifra sympati, politikk, rørende historier, krig, sykdom og katastrofer. 

Bare i nyere tid:
Italia vant i fjor etter en pandemi som rammet Italia knallhardt. 
Portugal vant da den skjeggete transkvinnen deltok etter å ha proklamert historien sin intenst i forkant. 
Israel vant året etter Palestinakonflikten i 2017.
Ukraina vant i 2016, året etter at Russland invaderte Krim. 
Ett land vant også året etter en eller annen naturkatastrofe, men husker ikke hvem. Mulig det er en stund siden.
OSV.

Så deltar Ukraina i år så vinner de sikkert på nytt igjen pga Russland. 

Men en og annen gang vinner faktisk musikken. Men da har det ikke skjedd sympati, politikk, krig, sykdom og katastrofer i forkant. 

Det som er bra med Subwoolfer er at dem appellerer til et yngre publikum. Problemet med det er at yngre ute i Europa ikke ser på ESC. Verre blir det når Subwoolfer gjemmer seg bak masker, og dermed ikke drar sympatifordeler. Tvert imot. Og Norge har heller ingen grunn til å motta sympatistemmer fra Europa. 

Er redd vi blir totalslaktet. 

Den skjeggete transkvinnen var fra Østerrike!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kun den som vant, som bærer veldig preg av moderne datapop. Den burde vært catchy, men for meg ble det fryktelig intetsigende. Konseptet er bra nok, men låta er døll.

Anonymkode: 2247b...d17

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Subwolfer er Jonas Thomassen, som er gitaristen til Vidar Villa, og Gaute Ormåsen.

Det har jeg også hørt.

Anonymkode: 597b1...320

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så har Subwoolfer vunnet. Ikke min favoritt, men dette året var utrolig svakt i Mgp sammenheng uansett. Det hele har virket som et ORK for NRK.

Uansett, nå er det vel bare å kaste maskene og legge en ny strategi? INGEN i Europa bryr seg vel om hvem dette er? Gaute eller Ylvis - folk har jo ikke peiling hvem de er uansett. Hvis de ikke kaster maskene snart tror jeg de overvurderer interessen på hvem de egentlig er (i Europa). Og alt det fjolleriet om å komme fra månen og bla bla bla. Nok nå! 

Anonymkode: e7e4c...766

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Synes Subwoolfer var gøy jeg! Catchy låt som folk kommer til å synge med på. Og så er det komisk at folk blir så furtne for at et "tulleinnslag" går videre, som om Eurovision er blodig alvor fra før av liksom. Det er jo kjent for å være camp. Gøy at Norge sender en artig låt videre. Så blir det show, om ikke annet. 

Anonymkode: 9323d...83c

Catchy låt ja, men alt annet er jo så halvhjertet og drikjedelig. Kjedelig og uinspirert koreografi og kjedelig masker og kostymer. Hvorfor har de dress på av alle ting? Hva hadde det kostet å hatt på litt overdimensjonerte hansker osv for å spille mer på ulv i i banandrakt greia. Når danserene ikke skiller seg fra sangerene i koreografien og koreografien ikke trenger gode dansere, hva er da vitsen med å ha de med. Nei, bare dritkjedelig og halvhjertet. Ingen kommer til å trenge å ville se det innslaget mer enn en gang, og sangen blir bedre om de framføre den.

Anonymkode: 9194a...002

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen blir jo bedre av å slippe å se de framføre den, mente jeg.

Anonymkode: 9194a...002

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...