Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2022

Highhopes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min største favoritt i eurovision hittil er Tsjekkia sin låt. Hørte gjennom de danske aktuelle låtene. Det var noen fine der. Blir spennende. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange av låtene er så... Påtatte. Liksom morsomme uten å egentlig være det, som Subwolfers og Trollfest. Liksom-kul ala Olivia (Mari). Liksom-spesiell, men flatt/kjedelig (Oda og Maria). Liksom-kontroversiell, men egentlig bare rip off (Kim). Og resten husker jeg ikke. Har riktig nok ikke sett alle sendingene, men ikke fått med meg at noen andre er såå bra heller. 

Skikkelig negativ her 😅 Men sliter med å finne noen å heie på. Elsket Eurovision i fjor, så tenkte å prøve å følge mgp-greiene litt selv om jeg synes det var alt for mye, tenkte det kanskje ville være ekstra gøy da. Men akkurat nå er det litt det samme hvem som går videre, tror ikke vi vil gjøre det særlig bra uansett (Subwoolfer har kanskje mest potensiale da, selv om jeg personlig ikke synes det var så bra). 

Men jeg lurer på en ting. Hvordan blir egentlig bidragene valgt i utgangspunktet? Må artistene/bandene selv sende inn sine forslag, eller blir de "headhuntet" på noen måte, og er grunnen til at det er litt dårlig rett og slett at mange gode artister ikke ønsker å være med på det? Eller kan man ikke være for veletablert kanskje, for å få bli med? For vi har jo egentlig veldig mange gode artister i dette landet, og det produseres mye bra musikk. Langt over det som ofte sendes til Eurovision. Og det vil jeg egentlig tro gjelder svært mange av de andre landene også? 

Anonymkode: 81133...469

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subwoolfer har lagt ut bilde på Instagram fra Starbucks der det står Bård og Vegard på koppene 😅 Et hint eller bare avledning? 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (3 minutter siden):

Subwoolfer har lagt ut bilde på Instagram fra Starbucks der det står Bård og Vegard på koppene 😅 Et hint eller bare avledning? 😬

Tror forresten mest på det siste siden jeg er mer på Gaute/Ben-teorien.

Oi! Ser nå at de har slettet bildet og lagt ut et redigert et uten navn! Hva betyr det?

Endret av Cookiesandcream
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eller kan man ikke være for veletablert kanskje, for å få bli med? For vi har jo egentlig veldig mange gode artister i dette landet, og det produseres mye bra musikk. Langt over det som ofte sendes til Eurovision. Og det vil jeg egentlig tro gjelder svært mange av de andre landene også

Lurer på om det henger noe gammelt igjen ang. det 🤔 for før var det jo mye sånt at det var nye artister som deltok. At det var meningen. MGP var springbrettet ut til verden, mener kanskje platekontrakt var en premie..? Derfor sjeldent kjente fjes deltok (unntak selvsagt *host* jahn teigen). I dag er det tydeligvis litt mer status med MGP igjen, derfor dukker litt 'glemte' artister opp - slik som Rein Alexander, Mira Craig, Tone Damli osv. I håp om å fornye seg og bli sett i Europa. Men dette er tydeligvis ikke så attraktivt for a-kjendiser som allerede blir sett. Derfor vil vi nok tvilsomt få se Astrid S, Aurora, Alan Walker osv på en MGP-scene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.2.2022 den 23.55):

Latvia har én jobb i morgen, og det er å sende dette mesterverket til Eurovision!

Anonymkode: 2d653...427

Jaaaa, for faen!!! 

Anonymkode: 2d653...427

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Åååh. Det irriterer meg så voldsomt over at sangen til Kim fremstår så parodisk! Hvorfor!? Han er jo så nydelig og stemmen hans er helt fantastisk. Sangen er grei, men totalbildet blir bare...Neeei. Jeg klarer det ikke. Flere som syns det?? 

Anonymkode: c7831...1fd

Som jeg skulle ha skrevet det selv!

Vi var samlet 20 stk i kveld, og absolutt alle syns den der kjole-saken er bare fryktelig teit. Å stå der oppe og se ned på folk som en konge. Tror ikke Kim er sånn, men det er jo dette han publiserer!

Vakker mann, fantastisk stemme, men forferdelig sceneshow. 

Anonymkode: d4584...ded

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (1 time siden):

Oi! Ser nå at de har slettet bildet og lagt ut et redigert et uten navn! Hva betyr det?

En avledning. 

Anonymkode: 39930...b65

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for at det blir gjentakende at folk bruker Maskorama som sammenligning på at de er maskerte så er det likevel mange likheter.

Ulrikke Branstorp nekter for at hun var trollet; det var henne. Gaute Ormåsen sier det ikke er han; alle skjønner det er han.

Vår Staude blir beskyldt for å være en karakter; sier «vi får vente å se», Tarjei Strøm legger ut et bilde av seg selv og Ylvis på story for et par uker siden med «lager vi en ny låt for Subwoolfer?». Det er åpenbart ikke dem.

Jeg har fulgt med på begge sesongene av Maskorama og i motsetning til det (hvor det også er hint) har jeg aldri hørt umiddelbart at noen er en person slik som i Subwoolfer; Gaute Ormåsen.  Det er ingen tvil om at det er han og Ben. Det er en åpenbar avledning at de skriver Bård og Vergard på koppen, uavhengig av om bildet har blitt redigert. Man hører jo både i studio- og live(særlig det!)- at det er Gaute Ormåsen som synger!

Skjønner ikke hvorfor Ylvis er et alternativ engang?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Med fare for at det blir gjentakende at folk bruker Maskorama som sammenligning på at de er maskerte så er det likevel mange likheter.

Ulrikke Branstorp nekter for at hun var trollet; det var henne. Gaute Ormåsen sier det ikke er han; alle skjønner det er han.

Vår Staude blir beskyldt for å være en karakter; sier «vi får vente å se», Tarjei Strøm legger ut et bilde av seg selv og Ylvis på story for et par uker siden med «lager vi en ny låt for Subwoolfer?». Det er åpenbart ikke dem.

Jeg har fulgt med på begge sesongene av Maskorama og i motsetning til det (hvor det også er hint) har jeg aldri hørt umiddelbart at noen er en person slik som i Subwoolfer; Gaute Ormåsen.  Det er ingen tvil om at det er han og Ben. Det er en åpenbar avledning at de skriver Bård og Vergard på koppen, uavhengig av om bildet har blitt redigert. Man hører jo både i studio- og live(særlig det!)- at det er Gaute Ormåsen som synger!

Enig. Det er åpenbart Gaute og Ben. 

Anonymkode: b84e0...730

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (7 timer siden):

Latvias bidrag: Citi Zēni - 'Eat Your Salad'  (Video)

Estlands bidrag: Stefan - 'Hope'  (Video)

Litauens bidrag: Monika Liu - 'Sentimentai'  (Video)

Ukrainas bidrag: Alina Pash - 'Tini Zabutykh Predkiv'  (Video)

Yes, salad!! 😁🥳🥳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. Det er åpenbart Gaute og Ben. 

Jeg tr

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror som sagt heller ikke at det er Ylvis. Jeg tror også det er Gaute og Ben, men det er jo åpenbart mange som også tror det er Ylvis, spesielt folk fra utlandet som kanskje ikke kjennes så mye til Gaute Ormåsen, men også en del nordmenn. Om man ser på YouTube er Ylvis en gjenganger i kommentarfeltet. Uansett, er jo artig med det bildet. Ekstra artig at de fjerner det såpass raskt og erstatter det med et redigert et. Helt sikkert for å fyre opp under det og gjøre det ekstra mistenkelig, men det virker som det ikke var så mange som la merke til det første bildet. 

Når det gjelder Maskorama har det vært mange måter å håndtere mistanker på. Victor Sotberg lå ut et bilde der han leser en bok med en drage på forsiden og han var faktisk dragen. Ulrikke og Ingeborg var på et bilde sammen med teksten «Trollet og bamsen?» under. Men gjentar igjen at jeg aldri selv har trodd det var Ylvis.

Anonymkode: 752fa...72f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer i Russland? De pleier jo å ha ganske kule låter. Finner ingen info om hvilken låt de sender til Torino i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama har vært en MGP kandidat i Russland i flere år. Håper at hun blir valgt i år 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hva skjer i Russland? De pleier jo å ha ganske kule låter. Finner ingen info om hvilken låt de sender til Torino i år. 

273792187_10159644021331308_649995023244

Fant dette skjermbildet. Vært veldig stille fra Russland så langt ja. Lurer på hva slags "bad surprise" det skal være snakk om hvis dette er reelt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I musikkvideoen kan man se et bilde (trillion streams) med et 8 sifret tall nederst til høyre
Om man splitter dette tallet i 2 får man følgende: 

1307 = Fornebu
5830 = Bergen

Er ikke Ylvis fra Bergen da? Er dette tallet helt tilfeldig eller er det et hint?

Jeg er OVERBEVIST om at det enten er Ylvis, eller TIX og broren :)  

Skjermbilde 2022-02-13 kl. 14.37.11.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (16 timer siden):

Sverige hadde delfinale 2 i dag, og disse to gikk til finalen:

John Lundvik

Åj, tør han å prøve en gang til etter at han ble så ydmyket sist da han trodde han hadde vunnet pga. måten de delte ut poengene på. Imponerende at han har guts, da.

Er det forresten noen som vet om Eurovision kommer til å endre på måten de deler ut poengene på i år? Jeg liker ikke den måten de har gjort det de siste årene, føles nesten litt mobbete. Blir så kjipt for deltagere som tror de vinner, sånn som John Lundvik. Og så UK med 0 og 0 poeng i fjor, det var hardt. 

Anonymkode: 439e2...3d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åj, tør han å prøve en gang til etter at han ble så ydmyket sist da han trodde han hadde vunnet pga. måten de delte ut poengene på. Imponerende at han har guts, da.

Er det forresten noen som vet om Eurovision kommer til å endre på måten de deler ut poengene på i år? Jeg liker ikke den måten de har gjort det de siste årene, føles nesten litt mobbete. Blir så kjipt for deltagere som tror de vinner, sånn som John Lundvik. Og så UK med 0 og 0 poeng i fjor, det var hardt. 

Anonymkode: 439e2...3d7

Enig. Eller han fra Sveits som virket så sikker på at han skulle vinne det...og så plutselig gikk det til Måneskin. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...