Gå til innhold

Hva gjør du når du ikke kan trene ordentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde tenkt å trene i dag og så nesten litt frem til det, men kjenner at jeg brygger på et migreneanfall så det er dumt å pushe. Enhver form for pulsøkning/anstrengelse gjør det verre. Har for eksempel gjort den megatabben å ha sex selv om jeg ante et migreneanfall på trappene, det var veldig dumt (og endte smertefullt).

Så. Hva gjør du når du ikke kan ta i på trening? Bare hviler? Burde kanskje det, men er liksom inne i en god flyt og føler for å gjøre "noe".

Anonymkode: 988d4...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde tenkt å trene i dag og så nesten litt frem til det, men kjenner at jeg brygger på et migreneanfall så det er dumt å pushe. Enhver form for pulsøkning/anstrengelse gjør det verre. Har for eksempel gjort den megatabben å ha sex selv om jeg ante et migreneanfall på trappene, det var veldig dumt (og endte smertefullt).

Så. Hva gjør du når du ikke kan ta i på trening? Bare hviler? Burde kanskje det, men er liksom inne i en god flyt og føler for å gjøre "noe".

Tar en pleiende meditasjon, så kroppen er klar til å trene litt i morgon :)

Anonymkode: e89d3...271

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å gå turer. Hvis jeg ikke orker å gå ut, går jeg inne. 

Anonymkode: 8deab...181

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapper av. Det er ikke så mye jeg kan gjøre hvis jeg kjenner at jeg begynner å få migrene. Det blir verre hvis jeg prøver å pushe gjennom. Legger vekk skjerm, legger meg og hører på en lydbok eller leser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Migrene eller syk=trener ikke. Trøtt og slapp=går en lang tur, trener lett styrke eller yoga.

Anonymkode: 6c998...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene = avstå helt fra trening til anfallet er over. Ellers blir det verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
parmanoia skrev (13 timer siden):

Migrene = avstå helt fra trening til anfallet er over. Ellers blir det verre. 

Ja, det er egentlig min erfaring også. Men noen dager har jeg den følelsen over flere dager uten at det bryter ut ordentlig. Så tenkte om det var noe jeg kunne gjort som gjorde godt for kroppen men uten å provosere hodet. Men hvile er jo også bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke erfaring med migrene. Men jeg tyr gjerne til yoga om jeg ikke bør ha høy puls, for eksempel ved en lett forkjølelse. 

Er jeg enda dårligere, eller kroppen fusker på annen måte, setter jeg gjerne på tøyeøvelser. Eller veldig lett pilates.

Du finner mye bra på youtube. 

Anonymkode: 61c51...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, det er egentlig min erfaring også. Men noen dager har jeg den følelsen over flere dager uten at det bryter ut ordentlig. Så tenkte om det var noe jeg kunne gjort som gjorde godt for kroppen men uten å provosere hodet. Men hvile er jo også bra :)

Da ville jeg prøvd noe rolig. Gå tur, sykle eller yoga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...