Gå til innhold

Eggløsning varierer fra måned til måned. Noe man kan gjøre for å stabilisere den litt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den kommer stort sett mellom dag 14-20. Er det noe man kan gjøre for p stabilisere den mer?

Anonymkode: e2a02...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde veldig varierende syklus! De var veldig lange og uforutsigbare. Vet ikke om man kan kan gjøre noe for å stabilisere den, men det vi bestemte oss for var å ha oss annenhver dag i 1 mnd, sånn at vi hverfall ikke bommet på EL og at det var grunnen til at jeg ikke ble gravid. 

Det gikk overraskende fint, og nå er jeg gravid i uke 15 😊

Anonymkode: 1c1ea...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet noen har hatt nytte av trening, la kroppen få rørt på seg. Trenger ikke være voldsomme aktiviteten heller. 

Anonymkode: 8690e...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde eggløsninger mellom CD16-30. Veldig irriterende at det varierte sånn. Tok derfor kontakt med gynekolog for hjelp, og fikk resept på letrozol/femar. Etter dette kom eggløsningen fast mellom CD13-16 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amatariel skrev (På 6.1.2022 den 17.29):

Jeg hadde eggløsninger mellom CD16-30. Veldig irriterende at det varierte sånn. Tok derfor kontakt med gynekolog for hjelp, og fikk resept på letrozol/femar. Etter dette kom eggløsningen fast mellom CD13-16 😊

Hvordan funker det? Googlet det kjapt og virker som flere har blitt gravide på det.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tester ut vitex (noe man bestiller selv, en urt) denne syklus for å se om det hjelper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan funker det? Googlet det kjapt og virker som flere har blitt gravide på det.

ts

Medisinen stimulerer eggproduksjonen. Man inntar den på syklusdag 3-7 og dette gjør ofte at eggløsningen forekommer en drøy uke senere. Jeg ville tatt kontakt med en gynekolog og sagt at du er interessert i dette (har du prøvd i over 1 år kan du gå via fastlegen og få gynekologtimen billigere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amatariel skrev (På 6.1.2022 den 17.29):

Gikk du til privat gynekolog? Stilte han/hun noen "krav" mtp. hvor lenge dere skulle ha prøvd eller annet?

Anonymkode: add24...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Gikk du til privat gynekolog? Stilte han/hun noen "krav" mtp. hvor lenge dere skulle ha prøvd eller annet?

Anonymkode: add24...5a6

Gikk til Medicus. Dro allerede i pp1 for å få metformin (pga pcos), og på nytt i pp5 da jeg var lei av sene eggløsninger. Betalte ikke noe mer enn egenandel + medisinen. Men mulig det var fordi jeg var i systemet deres fra før av (brukte dem på prøving av to tidligere barn også, og da hadde jeg henvisning).

Hvis du har prøvd i under 1 år så ville jeg tatt en telefon og spurt hva det koster for èn konsultasjon. Da kan du på den legge frem ønsket ditt om mer stabil EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...