Entern Skrevet 5. januar 2022 #61 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå blander du Githyanki med Githzerai, Githzeraiene holder hovedsakelig til i Limbo, hvor de er den nest mest dominerende rasen etter Slaadene. Anonymkode: 963fb...187 Ja det er sant. Absolutt 😳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #62 Del Skrevet 5. januar 2022 Entern skrev (6 minutter siden): Sorry, mente Githyanki. Blander dem sammen hele tiden. Det er fort gjort! De er jo biologisk samme rase. I alle fall stort sett, usikker på om de har evolusjonært endret seg mye siden de deltes. Githyanki Githzerai Anonymkode: 963fb...187 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #63 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det skulle jeg gjort, men unødvendig når du finner det selv bare ved noen trykk på Google. Der står det svart på hvitt og er ren vitenskap. Akkurat rullende steiner må jeg si at jeg ikke har hatt så mye behov for å finne ut av. Men det skal jeg jammen gjøre bare jeg får bedre tid. Er midt i flytting nå. Anonymkode: 48361...b29 Kinetisk energi er ren vitenskap, kinetisk energi som forlater menneskekroppen når vi dør er ren pseudovitenskap. Flytting er jo en glimrende sjanse til å føle kinetisk energi i praksis. Anonymkode: 92b5b...0e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #64 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er da et diskusjonsforum. Hvis du poster en link uten å si noe, og jeg svarer med en annen link uten å forklare - har vi da i det hele tatt noe som ligner på en diskusjon? Anonymkode: 9b51f...f19 Nå opprettet jeg egentlig denne tråden for å diskutere det alternative som står i HI, ikke opplyse om vitenskapelige opplysninger som folk lett finner selv. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #65 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå opprettet jeg egentlig denne tråden for å diskutere det alternative som står i HI, ikke opplyse om vitenskapelige opplysninger som folk lett finner selv. Anonymkode: 48361...b29 Jeg har kommet med flere alternative fakta og har til og med bildedokumentasjon, men du bare ignorerer? Anonymkode: 963fb...187 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #66 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hørte nylig på en podkast med Lilli Bendris og Camillo Løken som handler om livet etter døden og astralplanet. Veldig interessant tema, og de prater blant annet om hvordan man drar med seg energier som man har når man lever inn i døden. Astralplanet blir en slags mellomstasjon og består av flere dimensjoner man reiser igjennom,. F.eks en ikke troende person som ikke tror på livet etter døden eller det åndelige, vil manifestere dette inn i døden, og oppleve mørke i starten. En bitter person vil dra dette med seg det, osv... I denne dimensjonen blir man da til sjelen utvikler seg og finner sin vei videre. Hva tenker dere om dette? Synes det er veldig interessant, og har selv ingen tro på at akkurat vi hver enkelt person har én enkel sjel ene og alene som kun har fått dette ene lille livet på jorda utlevert, et liv som kun er som et lite sekund i det åndelige og det enorme universelle. Det er så mye mer. Anonymkode: 48361...b29 Det er helt riktig. Vi har alle levd flere liv, karma finnes og mennesker vi møter i dette livet (familie, kjæreste, kollega, nabo) din elskede eller din fiende har levd sammen i et el flere tidligere liv og har noe uoppgjort eller dere bytter roller fra forrige liv. Alt for å lære og vokse åndelig og det ultimate er å nå ubetinget kjærlighet, aksept og empati ved å gjennomgå de lidelser vi engang påførte den/de andre. Er livet for ille, så kan man bryte sjelskontrakter. Lilli Bendriss er hel ved. Hun har hjulpet meg og det merket jeg kvarterstid etter. Siden jeg selv er så åpen tar jeg inn andres energier og da blir jeg sint, redd, trist, svimmel.. Dette var jeg ikke klar over, hun laget et energisk felt rundt meg, og da jeg var på bussen og på butikken følte jeg meg sentrert i meg selv, det var så godt. Dette varte i flere måneder, nå beskytter jeg energien min selv. Jeg har også sett min avdøde katt, det samme gjorde ungen til den avdøde katten, vi stirret på samme sted, der så vi den avdøde katten stå i ca 6 min. Ikke bry deg om disse som ikke tror, de må ha bevis.. Dette er fremmed for dem og dvs skummelt, derfor reagerer de med å kalle det svada og eventyr. Tv signaler, radio mikrobølger:Vi kan ikke SE det heller ikke TA PÅ likevel finnes det. Anonymkode: 98b75...7bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #67 Del Skrevet 5. januar 2022 Ts, jeg tror på dette du skriver om i åpningsinnlegget. Jeg har ikke lest hele tråden, for jeg så fort hvordan den utviklet seg. Jeg hører også på den podkasten, og jeg leser og hører hva andre klarsynte og åndelige mennesker sier. Det er mye likt, selv om hver enkelt ordlegger seg litt ulikt, og hver enkelt har selvfølgelig også sin egen oppfatning av det de blir fortalt fra den åndelige verden. Sånn jeg har forstått det, så er ikke beskjedene de får fra de åndelige så detaljerte, så ingen kan få helt klare svar, men de får beskjeder gjennom bilder og tanker, tror jeg, ord også, men de får sjeldent veldig klare forklaringer. Lilli sa en gang at hele den åndelige verden er så komplisert at vi mennesker ikke klarer å forstå det helt. Jeg syns det er utrolig interessant! Jeg føler meg ganske så sikker på at mye av det Lilli og de andre klarsynte snakker om, stemmer. Jeg har ikke behov for beviser, jeg er fullstendig klar over at det er mye av dette som er vanskelig og umulig å bevise. Det er også helt ok at mange ikke tror på dette, men jeg pleier ikke gidde å gå inn i den diskusjonen, for det fører ingen plass. Hver og en av oss får tro på det vi vil og det vi føler er riktig, og det er helt ok at alle ikke tror på dette😊 Anonymkode: d90a8...9e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #68 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er helt riktig. Vi har alle levd flere liv, karma finnes og mennesker vi møter i dette livet (familie, kjæreste, kollega, nabo) din elskede eller din fiende har levd sammen i et el flere tidligere liv og har noe uoppgjort eller dere bytter roller fra forrige liv. Alt for å lære og vokse åndelig og det ultimate er å nå ubetinget kjærlighet, aksept og empati ved å gjennomgå de lidelser vi engang påførte den/de andre. Er livet for ille, så kan man bryte sjelskontrakter. Lilli Bendriss er hel ved. Hun har hjulpet meg og det merket jeg kvarterstid etter. Siden jeg selv er så åpen tar jeg inn andres energier og da blir jeg sint, redd, trist, svimmel.. Dette var jeg ikke klar over, hun laget et energisk felt rundt meg, og da jeg var på bussen og på butikken følte jeg meg sentrert i meg selv, det var så godt. Dette varte i flere måneder, nå beskytter jeg energien min selv. Jeg har også sett min avdøde katt, det samme gjorde ungen til den avdøde katten, vi stirret på samme sted, der så vi den avdøde katten stå i ca 6 min. Ikke bry deg om disse som ikke tror, de må ha bevis.. Dette er fremmed for dem og dvs skummelt, derfor reagerer de med å kalle det svada og eventyr. Tv signaler, radio mikrobølger:Vi kan ikke SE det heller ikke TA PÅ likevel finnes det. Anonymkode: 98b75...7bb Flott at du deler, veldig interessant tema, dette❤️😊 Anonymkode: d90a8...9e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 5. januar 2022 #69 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke bry deg om disse som ikke tror, de må ha bevis.. Nei vi må ikke ha bevis. Men vi må ha litt mer enn totalt udokomenterte historier som det ikke finnes noen som helst indikasjoner på at er annet enn fri fantasi. Sitat Dette er fremmed for dem og dvs skummelt, derfor reagerer de med å kalle det svada og eventyr. Jeg kan godt komme med fordummende spekulasjoner på hvorfor du tror på ville fantasier, men det er akkurat like lite konstruktivt som dine fordummende spekulasjoner om at jeg synes det er skummelt med det som er fremmed. Jeg elsker å lære nye ting, men ikke hvis det bare er fri spekulasjon. Sitat Tv signaler, radio mikrobølger:Vi kan ikke SE det heller ikke TA PÅ likevel finnes det. Ja, og i motsetning til Astralplanet så finnes det vitenskapelige bevis og mange andre måter å verifisere at disse tingene ikke er fri fantasi. Det er da ingen som har påstått at vi bare tror på det vi kan se eller ta på - det er en dum stråmann fra din side. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjentkjendis Skrevet 5. januar 2022 #70 Del Skrevet 5. januar 2022 2022: Årets Nobelpris, fysikk: går til forskning om kinetisk energi? Alle som skrev dømmende mot "pseudovitenskap" ...vet ikke kanskje et Newton var kjent som alkymist! Jeg synes at Pseudovitenskap burde få mer legitim anerkjennelse, fordi vanlige vitenskap bommer på mange områder. Alternativ medisin har jo mye bra! Spiritualisme, astrologi også. Kjærleik og Stolthet til Pseudovitenskap!!! #pseudopride 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 5. januar 2022 #71 Del Skrevet 5. januar 2022 Yeah, astral dimensjonen er virkelig og finnes, vært der selv. Lett! Bro, når det gjelder umulige og synnsyke, superåndelige, overnaturlige, guddommelige og transrasjonelle opplevelser - my legacy is no child’s play. Leke på liv og død med demoner, snakke med ånder, ekstremt superguddommelige visjoner av Gud, ut av kroppen opplevelser, tankelesing, energimanipulasjon, astrale reiser, snakke med fugler, møte den bokstavelige Gud i menneskelig form (ingen guru shit) - for å nevne noen få. Det er bare opplevelser. Erkjennelser og Absolutt Kunnskap og Absolutt Sannhet gjort direkte bevisst i Absolutt Gudsbevissthet... Jeg er Messias. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #72 Del Skrevet 5. januar 2022 Ukjentkjendis skrev (1 time siden): 2022: Årets Nobelpris, fysikk: går til forskning om kinetisk energi? Alle som skrev dømmende mot "pseudovitenskap" ...vet ikke kanskje et Newton var kjent som alkymist! Jeg synes at Pseudovitenskap burde få mer legitim anerkjennelse, fordi vanlige vitenskap bommer på mange områder. Alternativ medisin har jo mye bra! Spiritualisme, astrologi også. Kjærleik og Stolthet til Pseudovitenskap!!! #pseudopride At Newton tok helt helt feil om alkymi har jo ikke noe å si på om de andre teoriene hans stemte. Ingen mennesker tar enten 100% korrekt eller 100% feil om alt. Pseudovitenskap får legitim anerkjennelse med en gang det er bevist å virke/være reelt - da blir det vitenskap. Anonymkode: 963fb...187 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #73 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er TS, og jeg står på mitt. Vi kan ikke si med sikkerhet at noe som ikke er vitenskapelig bevist er svada. Bendris påstår at hun har kontakt med døde, og derfor vet hun mer rundt dette temaet. Akkurat det er en mulighet for at bare er svada og tull fra ende til annen, og det er mulig at alt hun sier er svada. Men vi VET ikke, og det er poenget mitt. Det er flere som sier de har kontakt med døde. Og det blir litt som de som opplever nær-døden opplevelser. Siden det er flere som sier de har opplevd ting, så jobbes det hardt av forskere med å finne ut av akkurat det. Vi kan ikke utelukke noe som ikke er bevist. Anonymkode: 48361...b29 Bendris påstår veldig mye. Jeg lurer på hvor mange døde dyr hun møter på i sin søken etter en spesifikk person. Eller er det kun mennesker som har et liv etter døden? Jeg bare spør. Nær-døden-opplevelser er ren kjemi i hjernen. Nevroner som fyrer som bare det. Jeg har også hatt ut-av-deg-selv-opplevelse, hvor jeg har flydd over meg og de jeg var med og observert oss i mange minutter. Men hva som faktisk skjer etter døden, det er det jo mange måter å beskrive på. Men det som tenkes på her, er vel muligens det som vi oppfatter som sjelen vår? Jeg TROR at etter døden, så vil vi være som før vi ble født. At vi mennesker har behov for at livet, og tiden etter, må ha en mening så søker vi gjerne etter forklaringer og teorier som vil videreføre oss som individer. Vi kan da vel ikke godta at etter døden, så er der ikke noe? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 573d2...5e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #74 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva som faktisk skjer etter døden, det er det jo mange måter å beskrive på. Men det som tenkes på her, er vel muligens det som vi oppfatter som sjelen vår? Jeg TROR at etter døden, så vil vi være som før vi ble født. At vi mennesker har behov for at livet, og tiden etter, må ha en mening så søker vi gjerne etter forklaringer og teorier som vil videreføre oss som individer. Vi kan da vel ikke godta at etter døden, så er der ikke noe? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 573d2...5e0 Virkeligheten bryr seg lite om hva vi "godtar" eller ei. Bevisstheten vår er et produkt av hjernen vår, og når hjernen dør forsvinner bevisstheten og jeg-et også. På samme måte som at et dataprogram ikke finnes lengre hvis man ødelegger datamaskinen det var på. Anonymkode: 963fb...187 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #75 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo du som ikke vet hva kinetisk energi er hvis du tror mennesker består av kinetisk energi, det står jo til og med i linken du postet fra SNL hva kinetisk energi er!. Anonymkode: 92b5b...0e5 Herlighet hvor mye skal det kveruleres. Bevegelsesenergi er det samme som kinetisk energi, det vil si den energien et legeme har på grunn av sin fart. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #76 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herlighet hvor mye skal det kveruleres. Bevegelsesenergi er det samme som kinetisk energi, det vil si den energien et legeme har på grunn av sin fart. Anonymkode: 48361...b29 Et legeme, som for eksempel en stein. Anonymkode: 963fb...187 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #77 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Et legeme, som for eksempel en stein. Anonymkode: 963fb...187 Ja en stein er jo også et legeme. Men et dødt materiale som aldri har levd eller har bestått av bevegelsesenergi og egen evne til å forflytte seg. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #78 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kunne jo forklare med egne ord fremfor å bare poste en link. Hva om vi tenker oss at kinetisk energi er bevegelsesenergi? Ja, vi har/utøver kinetisk energi, men det gjør da også en rullende stein, eller? Du sier det er en mulighet for at vår kinetiske energi går over til astralplanet (eller noe sånt) når vi dør. Hvor blir det av den rullende steinens kinetiske energi når den har stoppet å rulle? Anonymkode: 9b51f...f19 Skal nå stille deg et spørsmål tilbake, for jeg forstår rett og slett ikke sammenligningen med rullende steiner. Mener du at en stein har egen energi og begynner å rulle og bevege seg helt av seg selv? En stein har ikke energi på noen måte, og må berøres på en eller annen måte for å kunne begynne og rulle. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #79 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja en stein er jo også et legeme. Men et dødt materiale som aldri har levd eller har bestått av bevegelsesenergi og egen evne til å forflytte seg. Anonymkode: 48361...b29 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal nå stille deg et spørsmål tilbake, for jeg forstår rett og slett ikke sammenligningen med rullende steiner. Mener du at en stein har egen energi og begynner å rulle og bevege seg helt av seg selv? En stein har ikke energi på noen måte, og må berøres på en eller annen måte for å kunne begynne og rulle. Anonymkode: 48361...b29 Du bekrefter jo bare at du egentlig ikke vet hva kinetisk energi er, hvor har du egentlig fått dette med at kinetisk energi forlater kroppen når vi dør fra?. Kinetisk energi kan måles i en måleenhet som heter Joule, det går under fysikk, matematikk og vitenskap og altså ikke pseudovitenskap. Hvorfor har det seg sånn at f.eks. den kinetiske energien i en stein som ruller ned en bakke øker med hastigheten?, hva er det som egentlig skjer og hvorfor kan man regne ut dette med hjelp av fysikk og matematikk?. Hva som har satt steinen i bevegelse har ingenting betydning for dette eksemplet. https://skolediskusjon.no/kompendier/fysikk/energi/kinetisk-energi Anonymkode: 92b5b...0e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #80 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du bekrefter jo bare at du egentlig ikke vet hva kinetisk energi er, hvor har du egentlig fått dette med at kinetisk energi forlater kroppen når vi dør fra?. Kinetisk energi kan måles i en måleenhet som heter Joule, det går under fysikk, matematikk og vitenskap og altså ikke pseudovitenskap. Hvorfor har det seg sånn at f.eks. den kinetiske energien i en stein som ruller ned en bakke øker med hastigheten?, hva er det som egentlig skjer og hvorfor kan man regne ut dette med hjelp av fysikk og matematikk?. Hva som har satt steinen i bevegelse har ingenting betydning for dette eksemplet. https://skolediskusjon.no/kompendier/fysikk/energi/kinetisk-energi Anonymkode: 92b5b...0e5 Jo det er av betydning. En stein er avhengig av ytre påvirkning for å bevege seg. Vi mennesker er avhengig av å få tilført energi inn i kroppen for å kunne bevege oss. Vi har derfor energi i kroppen som forlater kroppen når vi dør. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå