Gå til innhold

Bruker man samme stekepanne til alt??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har flere panner som brukes om hverandre til alt mulig. Men unntaket er grillpanna som kun brukes til fisk. 

Videoannonse
Annonse
Gjest loveli
Skrevet
Ullvott skrev (12 timer siden):

Jeg har flere steikepanner. Ikke så mye pga krydder, men fordi de har ulike bruksområder. 

Jernpanne (uten belegg) er supert til steking av biff og andre ting hvor jeg vil ha høy temperatur. Selv om jeg vasker med skikkelig varmt vann (gjerne at jeg koker ut panna) og skrubber grundig synes jeg det er vanskelig å bli helt kvitt lukt av løk, hvitløk, tacokrydder o.l. Til min bruk har det ikke vært sjenerende, da jeg ikke lager ting som pannekaker og eggerøre i jernpanna.

Teflonpanne er supert til omelett, pannekaker og andre ting som lett kan sette seg fast i panna. Teflon bør ikke varmes alt for hardt, så derfor er jeg ikke så begeistret for å steke biff o.l. i den. Den kan jo vaskes med såpe, og jeg opplever ikke at det har satt seg lukt og smak i teflonbelegget. 

Har det likt som deg.

Har en panne til kjøtt/middag og en panne til enklere ting som tilfeldigvis også har mindre smak.

Å få ut smak av jernpanner kan man nesten glemme dersom man bruker mye krydder. Jeg har god luktesans da. 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man vasker stekepannen ordentlig etter man har gjort det man skal gjøre, så seg jeg egentlig ikke noe "problem" der.                

Anonymkode: daf66...e08

Skrevet

Bruker samme til alt, vasker til det er rent. Er det nok rester til at det setter smak så kan du mest sannsynlig lukte det og, om du kjenner etter litt nært, og isåfall ville jeg vasket igjen, for rester betyr jo også.mulig bakterievekst osv. 

AnonymBruker
Skrevet

første pannekaka er hundepannekaka....  Den blir alltid mislykket uansett. Brent, eller ødelagt eller litt smak fra tacosteiking.

Fra spør til alvor, har ikke merket noe smak fra sist panna var brukt. Har 1 stekepanne med slipp belegg. Vasker den med litt zalo og skyller i rent vann og tørker av med klut. 

Anonymkode: f5a77...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Har egen stekepanne som jeg strekker pannekaker i, den er mindre og tynnere. Ellers har jeg en stekepanne som jeg bruker til alt, ikke noe problem.

Anonymkode: d75eb...774

AnonymBruker
Skrevet

Har en mindre, billig teflonpanne til pannekaker og omelett ol. Speilegg, den type ting.

Har to gode, tunge jernpanner til annet. 

Anonymkode: a8e03...921

Skrevet

Vi har også en i jern og en med slippbelegg pga. ulike bruksområder, men jeg har aldri opplevd at smaken sitter igjen.

Vasker slippbeleggpanna godt med zalo og oppvaskbørste. Jernpanna skrubbes godt med skuresvamp(?) i metall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...