AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Del Skrevet 4. januar 2022 Kompisen til mannen er alvorlig syk. Vi fikk nylig vite at han ikke har lenge igjen, og at det har gått raskt nedover. Jeg har kun møtt kona og kompisen et par ganger- da vi tidligere har bodd på ulike steder. Er i hovedsak mannen og kompisen som har kjent hverandre siden barndommen- men de har somregel møttes alene. Sitter nå å lurer på om jeg skal sende henne ei melding, eller blir det feil siden vi ikke har noe kontakt til vanlig? Hva skriver man isåfall? 😔 Og en ting til: vil det være naturlig at jeg går i begravelse når den tid kommer, eller er det unaturlig siden jeg ikke kjenner denne mannen så godt? Har ikke noe særlig forhold til døden. Dette er nytt for meg, så vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg. Synes også det er vanskelig å vite hvordan jeg kan støtte mannen. Vet ikke hva som er riktig/ikke riktig å gjøre. Eller hva man kan si... Anonymkode: 9b0a4...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 4. januar 2022 #2 Del Skrevet 4. januar 2022 Synes du skal gå i den begravelsen. Send henne en bukett hvite blomster der du skriver "med vår dypeste kondolanse/medfølelse ved (navnet på mannen)s bortgang". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khloe P.T Skrevet 4. januar 2022 #3 Del Skrevet 4. januar 2022 Min erfaring (som pårørende) er at veldig mange kvier seg for å ta kontakt. Så dersom du har lyst synes jeg du skal sende henne en melding med en tekst som at du f.eks tenker på henne/dem. Om det er noe du/dere kan bidra med. Det er alltid godt med støtte fra gode medmennesker. Når det kommer til begravelsen synes jeg det er naturlig at du følger din mann dit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Del Skrevet 9. januar 2022 Du kan sende melding. Angående begravelse så er det restriksjoner og familien må sikkert invitere gjester. Så du slipper å tenke på det. Jeg er enke og hadde ikke behov for "ukjente" i begravelsen, det er mange som er mye nærmere enn kona til en kompis av min mann. Det var viktigere for meg at ungene hadde sine venner tilstede for de trengte den støtten den dagen og i tiden etter. Jeg trengte også mine venner/venninner. Anonymkode: 9fcbe...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå