Gå til innhold

Puslespill hjelp 🤦🏻‍♀️😂

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har puslet dette puslespillet og har bildet av det ferdig? Begynte på det i romjulen, men holder på å bli sprø av at jeg ikke får rammen rundt til å stemme, ei heller genseren til Harry Potter… 🤦🏻‍♀️ Kanskje ikke min smarteste idé å starte med dette, når jeg aldri har puslet noe annet enn puslespill med maks 30 brikker 🤷🏻‍♀️ Men staheten min nekter å gi opp dette, siden så mye annet er kommet på plass. Har søkt meg grønn på nett etter bilder, men finner ingenting som er til hjelp 🙈 

72B0A5D1-0698-41E1-8427-721453D006C0.jpeg

Anonymkode: 7b5a2...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å fortsette å prøve å bytte på brikkene og forsøke å se om det er noe som "skurrer" i kombinasjonen av to brikker, selv om du nok allerede har gjort det en del ganger ...

Men jeg har lagt merke til det samme det siste året. Har ikke lagt puslespill på lenge, og mener å huske at før i tiden var det ingen tvil, altså enten passet brikkene sammen, eller så gjorde de det ikke. Nå virker det ofte som at det er flere brikker som passer til samme brikke. Da er det lett å legge feil, for det er i noen tilfeller så å si umulig å se at brikkene faktisk ikke skal settes sammen. Og når man først har gjort feilen, er det jo klart at det blir problemer når man fortsetter.

Min erfaring er at det er lettere å avsløre at to brikker ikke skal settes sammen når man snur dem opp ned, og så prøver å bevege på dem. Er det slakk eller ujevnheter, skal de to brikkene ikke kombineres. Sånt kan være vanskelig å se når de ligger riktig vei pga mønsteret i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (1 time siden):

Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å fortsette å prøve å bytte på brikkene og forsøke å se om det er noe som "skurrer" i kombinasjonen av to brikker, selv om du nok allerede har gjort det en del ganger ...

Men jeg har lagt merke til det samme det siste året. Har ikke lagt puslespill på lenge, og mener å huske at før i tiden var det ingen tvil, altså enten passet brikkene sammen, eller så gjorde de det ikke. Nå virker det ofte som at det er flere brikker som passer til samme brikke. Da er det lett å legge feil, for det er i noen tilfeller så å si umulig å se at brikkene faktisk ikke skal settes sammen. Og når man først har gjort feilen, er det jo klart at det blir problemer når man fortsetter.

Min erfaring er at det er lettere å avsløre at to brikker ikke skal settes sammen når man snur dem opp ned, og så prøver å bevege på dem. Er det slakk eller ujevnheter, skal de to brikkene ikke kombineres. Sånt kan være vanskelig å se når de ligger riktig vei pga mønsteret i bildet.

Takk for tipset ang å prøve å snu brikkene - kanskje det kan hjelpe 😀 og du har helt rett, mange brikker «passer» overens, men likevel ikke. Får prøve videre 🤞🏻

Anonymkode: 7b5a2...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gått på noen slike "smeller" har jeg bare begynt å kjøpe/legge puslespill av typen ravensburger eller Schmidt (tror jeg det heter). Kvaliteten er noe helt annet! Og det er vanskelig å matche feil brikker sammen... 

Ikke at det hjelper deg nå 😆 men ikke la et dårlig puslespill avslrekke deg fra å prøve et nytt senere!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...