Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Olava?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Liker Olava veldig godt! 😍 

Oline også 🥰

Anonymkode: 3f71f...750

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

TS her! Hihi takk for alle meninger! Ser de er fortsatt veldig delte😂 Men blir glad for å se at såpass mange synes det er vakkert også😍Kanskje det har noe med uttalelsen av navnet å gjøre? Vi er fra Vestlandet, så navnet blir ganske rett frem, uten noe trykk på L-en, men heller på O-en, som O-lava, samme med O-line🙊 

Anonymkode: 051b4...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 17.36):

TS her! Oi her var det mange ulike meninger🙊 Tusentakk alle sammen som tar seg tid til å skrive! 

Vi vet ikke enda om vi venter jente eller gutt, men vi skal kanskje ikke vite kjønnet, så vi trenger både gutte- og jentenavn noenlunde klart. Vi har alltid snakket om Olivia hvis vi får ei jente, da det er lite brukt på Vestlandet. Selv har vi navn som er veldig lite brukt på landsbasis, men ser at Olivia er topplistenavn, sikkert spesielt populært på Østlandet?

I tillegg så jeg nå i høst at ei jeg har gått i klasse med kalte dattera si Olivia.. det ødela litt for meg og min oppfatning av navnet😂 Har derfor undret litt på Oline eller Olava som er litt i samme kategori.. Ser at jeg faktisk har ei «Dorthe Oline» i slektstreet mitt laaangt tilbake fra 1800-tallet, så det er jo litt kult🙊 

Har heldigvis guttenavn ganske spikret, så vi får håpe vi får en gutt😂

Kan jeg spørre hva guttenavnet er? ☺️

Anonymkode: e1e01...d98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller du skal gå for Gunn Tordis eller Gunn Doris. 

Anonymkode: ffcd3...5cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 22.01):

TS her! Hihi takk for alle meninger! Ser de er fortsatt veldig delte😂 Men blir glad for å se at såpass mange synes det er vakkert også😍Kanskje det har noe med uttalelsen av navnet å gjøre? Vi er fra Vestlandet, så navnet blir ganske rett frem, uten noe trykk på L-en, men heller på O-en, som O-lava, samme med O-line🙊 

Olava er kjempefint😍💛 

Liker Ovidia veldig godt også. Og Omine kanskje

Anonymkode: eb410...232

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig. Liker både Olava og Oline. Har selv en datter med navn i samme gaten, men et sjeldnere navn enn Olava og Oline. Vurderte også Oline den gang. Olivia ble for vanlig... 

Anonymkode: aa921...f3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ei hjemmebakt kake!

Og etter et kjapt Google søk fant jeg «Olava kake, godt til kaffe’n» 👍

Olivia er finere, topplistenavn eller ei.

Anonymkode: 526fb...e77

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kan jeg spørre hva guttenavnet er? ☺️

Anonymkode: e1e01...d98

TS her. Selvfølgelig! Det er Oskar, som også (uheldigvis) er et topplistenavn, men veldig lite brukt her vi bor🙊 Men nå har visst mannen min blitt usikker på dette navnet, for han jobber med en kollega som har dette som mellomnavn🙄 Haha navn er utrolig vanskelig!! 

Takk for alle meninger! Synes det er morsomt å lese andres assosiasjoner med navnene😂 Spurte min mor om hva hun synes om de tre navnene: Olivia, Oline og Olava, for det er jo litt viktig at hun liker navnet også🥰 Hun likte faktisk best Olava av disse tre navnene, men syns Oline og Olivia var fine også. Min mormor har visst en barndomsvenninne som heter Olava, så det var jo koselig🙊 Jeg må innrømme jeg liker veldig godt eldre oldemor- og oldefarnavn, som er så gamle at de blir tøffe igjen😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, men Olava var virkelig ikke pent. Er all in for unike navn altså men det klinget ikke pent til ei jente. Da er Olivia mye bedre.

Anonymkode: 8accd...0f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Beklager, men Olava var virkelig ikke pent. Er all in for unike navn altså men det klinget ikke pent til ei jente. Da er Olivia mye bedre.

Må alle jentenavn være helt sånn sukkersøte da?

Blir kjedelig hvis alle heter navn som: Pernille, Synne, Mina, Emma osv

Olava er kjempefint!

Anonymkode: dbf8b...d25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ei krumbøyd gammal kjerring, med stokk og skaut. Og som stinker fjøs.

Anonymkode: 675d0...b96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en Olav selv så for meg høres det ut som man bare like navnet Olav og så fikk man jente og slengte på en A. Som jentenavn til Lars, Petter og Hans blir Larsa, Pettera og Hansa.

Men hedligvis har ikke alle lik smak. Da vile vi ha fryktelige mange mennesker i Norge med samme navn.

Anonymkode: 22adf...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia er veldig populært på små jenter her jeg bor på Østlandet. Olava blir litt mannsaktig som noen før har nevnt. Oline er ok, men kanskje finere med a-ending.

Anonymkode: 755e4...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må alle jentenavn være helt sånn sukkersøte da?

Blir kjedelig hvis alle heter navn som: Pernille, Synne, Mina, Emma osv

Olava er kjempefint!

Anonymkode: dbf8b...d25

Så klart ikke, men et navn skal jo høres fint ut. Hun kommer til å bli mobbet og kalt Olav på skolen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...