Gå til innhold

Burde utroskap vært straffbart?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tydelig at du ikke forstår hva en normalisering av dette betyr

Anonymkode: 8b6bc...eec

Utroskap er pr definisjon å lyve og gå bak ryggen på partner for å ha sex med andre. En normalisering av å knulle rundt med andre samtidig som man er i et forhold, kalles å ha et åpent forhold, og praktiseres av mange i dag, dvs. er normalisert. Selv om noe er normalisert, betyr det likevel ikke at alle vil ønske seg et slikt forhold, så du må selvsagt finne en likesinnet partner.

Anonymkode: 79232...aad

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Utroskap er pr definisjon å lyve og gå bak ryggen på partner for å ha sex med andre. En normalisering av å knulle rundt med andre samtidig som man er i et forhold, kalles å ha et åpent forhold, og praktiseres av mange i dag, dvs. er normalisert. Selv om noe er normalisert, betyr det likevel ikke at alle vil ønske seg et slikt forhold, så du må selvsagt finne en likesinnet partner.

Det bør altså bli slutt på å kunne nekte partneren dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er frivillig å gå inn i et monogamt forhold, så en nekter ikke noen noe, det er da bare å heller bli sammen med noen som ønsker åpent forhold, slik som deg. For det er jo helt idiotisk å velge å gå inn i et forhold med en som ønsker et helt annet type forhold enn en selv, da må man jo lyve seg inn i forholdet. Og slike forhold som du ønsker er da relativt normalisert, åpent forhold er mye mer vanlig enn før. Igjen, det du beskriver i tråden er normalisering av åpent forhold, ikke normalisering av utroskap 

Anonymkode: f59e2...2de

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er frivillig å gå inn i et monogamt forhold, så en nekter ikke noen noe, det er da bare å heller bli sammen med noen som ønsker åpent forhold, slik som deg. For det er jo helt idiotisk å velge å gå inn i et forhold med en som ønsker et helt annet type forhold enn en selv, da må man jo lyve seg inn i forholdet. Og slike forhold som du ønsker er da relativt normalisert, åpent forhold er mye mer vanlig enn før. Igjen, det du beskriver i tråden er normalisering av åpent forhold, ikke normalisering av utroskap 

Ja, en må lyve seg inn i forholdet. Dette kunne vært unngått. Men må en så må en, til dette normaliseres 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan har du tenkt å gjennomføre det? Jeg kan da nekte partneren å gå med blå sokker hvis jeg vil, eneste mulige sanksjon er at han går.

Anonymkode: 1ec3d...aa4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud så mye rart å lese her... aldri sett så mye motstand mot utroskap som her på KG

Er jeg for? nei egentlig ikke. men jeg forstår at noen kan være utro noen ganger. Husk folkens: ingenting er svart/hvitt og DU har ingen rett til å dømme andre.  

Anonymkode: 8beef...1cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, en må lyve seg inn i forholdet. Dette kunne vært unngått. Men må en så må en, til dette normaliseres 

Du endrer på dine meninger fra kommentar til kommentar😅 En må ikke noe som helst, hva får deg til å tro det? For du vet det er haugevis av folk som ønsker åpent forhold slik som deg? Så du ønsker altså å normalisere løgn og bedrag, å gjøre det normalt at en aldri kan stole på partneren sine ord, og ikke normalisere åpne forhold så en slipper å lyve, slik du har sagt tidligere? Bestem deg, for enten vet du ikke hva du vil, eller så er du ekstremt dårlig på å formulere deg, jeg tipper begge deler 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Herregud så mye rart å lese her... aldri sett så mye motstand mot utroskap som her på KG

Er jeg for? nei egentlig ikke. men jeg forstår at noen kan være utro noen ganger. Husk folkens: ingenting er svart/hvitt og DU har ingen rett til å dømme andre.  

Anonymkode: 8beef...1cd

Klart har man rett til å dømme andre. Jeg har all rett til å synes det er galt på alle plan å lyve for sin partner, og dømmer de deretter

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En burde miste fravær med barn og minst halvparten av pengene sine om man er utro, fysj

Anonymkode: 1849a...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Utroskap hadde ikke eksistert med mitt forslag. Slutt å henge deg opp i detaljer.

Mener du at hvis man bestemmer at ingen skal være monogame, så slutter folk å føle seg såret når partneren har andre partnere? Det hadde jo vært fantastisk, men da må folk nesten slutte å føle. 

Anonymkode: 4dca4...bdf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En burde miste fravær med barn og minst halvparten av pengene sine om man er utro, fysj

Anonymkode: 1849a...25a

Skal barna straffes fordi mor eller far har sex med feil person? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 9.11):

Utroskap er kilden til mye tragedie. Samlivsbrudd og familier i oppløsning. Kunne det vært en tanke å innføre utroskap i straffeloven?  At de som i ekteskapet begår utroskap straffes med fengsel og må gi alle sine verdier til partneren i et skilsmisseoppgjør?

Anonymkode: 40ae9...49b

Det var straff for det før, men idag driver de fleste og er utro, derfor så mener de så klart at det ikke skal straffes. For de vil bare at de som de bedrar skal straffes her. Og ja, de ødelegger livet til andre. 

Anonymkode: 28a96...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Catbert skrev (På 3.1.2022 den 14.14):

For et latterlig forslag. Jeg tror ingen ville giftet seg om dette ble innført. 

Det som er latterlig er at du mener man skal gifte seg, for så å være utro.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så du vil altså at "alle" skal ønske å leve i åpne forhold fordi du foretrekker det? Du ser ikke at på samme måte som du ikke ønsker å leve i et monogamt forhold, så er det andre mennesker som ikke ønsker å leve i et åpent forhold? Det handler jo i større grad om preferanser og om hvordan man ønsker å leve livet sitt, ikke om "normalisering". I dag er det mange ulike samlivsformer som er normale, også åpne forhold. Så jeg skjønner egentlig ikke problemet, det burde være fullt mulig å finne en likesinnet partner. Men kanskje problemet er at det bare er du som skal få knulle rundt, og ikke dama di?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prinsipielt sett ønsker jeg jo at utroskap skal straffe seg, og jeg mener det er dypt umoralsk både å være utro og å se en annen vei mens andre er det.

Men jeg mener selvfølgelig ikke at myndighetene faktisk skal begynne å straffeforfølge folk for utroskap. Det er håpløst å utforme og avgrense, håpløst å etterforske (inkl. helt meningsløst dust ressursbruk) og rett og slett ikke noe staten skal legge seg borti. Så er det i mine øyne helt supert om samfunnet, sosialt sett, er tydeligere i sin fordømmelse av det.

Anonymkode: ac3c8...950

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du endrer på dine meninger fra kommentar til kommentar😅 En må ikke noe som helst, hva får deg til å tro det? For du vet det er haugevis av folk som ønsker åpent forhold slik som deg? Så du ønsker altså å normalisere løgn og bedrag, å gjøre det normalt at en aldri kan stole på partneren sine ord, og ikke normalisere åpne forhold så en slipper å lyve, slik du har sagt tidligere? Bestem deg, for enten vet du ikke hva du vil, eller så er du ekstremt dårlig på å formulere deg, jeg tipper begge deler 

Det er ikke opp til meg å komme med teskje. Folk skal få gjøre akkurat som de vil i alle forhold. Utrykket utroskap opphører da å eksistere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Så du vil altså at "alle" skal ønske å leve i åpne forhold fordi du foretrekker det? Du ser ikke at på samme måte som du ikke ønsker å leve i et monogamt forhold, så er det andre mennesker som ikke ønsker å leve i et åpent forhold? Det handler jo i større grad om preferanser og om hvordan man ønsker å leve livet sitt, ikke om "normalisering". I dag er det mange ulike samlivsformer som er normale, også åpne forhold. Så jeg skjønner egentlig ikke problemet, det burde være fullt mulig å finne en likesinnet partner. Men kanskje problemet er at det bare er du som skal få knulle rundt, og ikke dama di?

Alle som vil være monogame må bare være det. Men de skal ikke bestemme hva partneren skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener du at hvis man bestemmer at ingen skal være monogame, så slutter folk å føle seg såret når partneren har andre partnere? Det hadde jo vært fantastisk, men da må folk nesten slutte å føle. 

Nei, de må bare godta fra starten av forholdet at dette kan skje når som helst. Da slutter man fort å lulle seg inn i slike feberfantasier og at man blir såååå ødelagt når andre har hatt seg en runde i halmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alle som vil være monogame må bare være det. Men de skal ikke bestemme hva partneren skal gjøre.

Da bør ikke partneren som ikke vil være monogam, være i noe forhold og spare andre.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det kan vi være enige om. Men da må jo den parten som.ønsker et åpent forhold, være åpen om det fra starten. Da unngår man jo at det blir et problem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...